کد خبر: ۹۵۸۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۰۷ آذر ۱۳۹۱

به گزارش 598 به نقل از فارس، ضریح جدید امام حسین(ع) که از دیشب در حرم امام خمینی(ره) استقرار یافته است، ‌امروز نیز در حرم امام(ره) منتظر حضور شهروندان تهران خواهد بود.

مردم متدین و شهیدپرور تهران امروز می‌توانند بعد از نماز مغرب و عشاء بار دیگر پیمان وفاداری را با سید و سالار شهیدان امضا کنند.

این مراسم همراه با عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش با مداحی صادق آهنگران همراه خواهد بود، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

براساس این گزارش، مراسم وداع با ضریح جدید امام حسین(ع) به همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و هیئت رزمندگان اسلام برگزار می‌شود.

ضریح جدید امام حسین(ع) با مساحت 86/22 مترمربع، ارتفاع 49/4 متر و ابعاد 34/7 در 04/5 است، 20پنجره دارد و وزن کلی آن 12هزار کیلوگرم است.

این ضریح به‌ دلیل حجم بزرگ سازه امکان انتقال یکباره آن به کربلا نبود، به همین دلیل ضریح را در دو بخش به کربلا منتقل می‌کنند که بخش اول آن شامل تاج ضریح، شاسی، کتیبه‌های طلا کاری و منبت‌کاری‌ها و بخش دوم آن شامل پنجره‌ها می‌شود که بخش اول به کربلا منتقل شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها