کد خبر: ۹۶۲۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۰۹ آذر ۱۳۹۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: قبر امامزاده محمد که در خیابان آذر قم تخریب و روی آن آسفالت شده احیا و به مکان دیگری منتقل می شود.
به گزارش 598، حجت الاسلام والمسلمین شیری در گفتگو با خبرنگار قدس ابراز داشت: امامزاده محمد که معروف به سید سربخش است، با چهار واسطه به امام صادق(ع) می رسد که مرقد ایشان در خیابان آذر قرار دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: مرقد ایشان تخریب شده و روی آن نیز آسفالت شده و اتومبیل ها از روی آن عبور می کنند، اسناد و شجره نامه این بزرگوار را بررسی کردیم که در 22 مورد از کتاب ها و منابع اسم و رسم ایشان ذکر شده است.
وی ایشان همسر خواهر شاه احمد قاسم بوده است، افزود: با نظر سازمان اوقاف و امور خیریه شورایی برای انتقال مرقد ایشان تشکیل می شود، از مراجع عظام تقلید نیز استفتاء کردیم که فرمودند اگر نبش قبر نشود قابل انتقال است.
حجت الاسلام والمسلمین شیری تاکید کرد: ایشان در سرزمین نهروان در قالب کاروانی مجروح می شوند و به قم منتقل می شود و در واقع ایشان نیز شهید شده اند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم همچنین خاطرنشان کرد: در میدان آستانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز 16 امامزاده داریم که مکان آنها مشخص نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها