کد خبر: ۹۶۳۲۶
زمان انتشار: ۰۱:۵۵     ۱۰ آذر ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، انتشار نامه انجمن سینماداران تهران و شهرستان‌ها به شورای صنفی نمایش مبنی بر مشکلات فعلی سینما و عدم امکان ادامه کار سینماها از یک سو و حمایت حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش در حمایت از نامه انجمن سینماداران، مبنی بر اینکه بعد از پایان اکران فیلم‌های جدیدی که نمایش‌شان از چهارشنبه آغاز می‌شود حواله اکران فیلم جدیدی را صادر نکند تا کمیسیون فرهنگی مجلس و یا دولت فکری به حال مشکلات مزمن سینماها بکنند، از سوی دیگر باعث شد تا این مسئله با واکنش هایی همراه شود.

با وجود این مدیر پردیس سینمایی آزادی(سینمای وابسته به حوزه هنری) طی مصاحبه‌ای گفته که شورای صنفی نمایش، حواله اکران فیلم های جدید را به این سینما نداده است تا سینما آزادی در دور جدید اکران‌ها که از چهارشنبه صبح شروع شد، هنوز با فیلم‌های قدیمی چون «آینه‌های روبرو»، «میگرن»، «بوسیدن روی ماه»، «اختاپوس» و «تو و من» سر کند. یکی از اعضای شورای صنفی نمایش دلیل عدم اعطای حواله اکران به سینما آزادی را مخالفت این سینما با اکران دو فیلم «بی خود و بی جهت» و «من مادر هستم» اعلام کرده بود.

انصار حزب الله روز سه شنبه بیانیه‌ای در اعتراض به اکران فیلم «من مادر هستم» فریدون جیرانی صادر کرد و در مقابل هم جیرانی سکوت نکرد و جوابیه‌ای نوشت. بعد از آن هم حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد در واکنش به بیانیه انصار حزب‌الله گفت که هنوز فرصتی برای خواندن این بیانیه پیدا نکرده و به زودی درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

تلویزیون شب گذشته تیزر تبلیغاتی فیلم «من مادر هستم» جیرانی را پخش کرد تا این موضوع در پایان هفته کاری به اینجا ختم شود که این فیلم بدون هیچ مشکلی اکران شود. انصار حزب الله تأکید کرده اند که در صورت اکران و عدم موضع‌گیری حسینی، در مقابل وزارت ارشاد تجمع می کنند.

باید دید که شنبه آینده وزیر فرهنگ و‌ ارشاد تصمیم‌گیری قاطعی می‌کند یا شورای صنفی نمایش دست به عملی می‌زند یا انصار حزب‌الله به وعده‌شان عمل می‌کنند و یا ....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها