کد خبر: ۹۶۴۳۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۱۱ آذر ۱۳۹۱
نگاهی به حواشی اخیر فیلم «من مادر هستم»(۲)؛
اگر مسأله این جریان واقعاً اخلاق در سینماست، چرا هیچ بیانیه و تجمعی در برابر «یک خانواده محترم» که به مراتب کثیف تر از همه فیلمهای ایرانی پس از انقلاب است صورت نمی گیرد؟ آیا پخش سریال تاثریا که در آن چادر، آلت قتاله می گردد، بیانیه و تجمع ندارد؟ آیا تمسخر ماجرای ازدواج مرجع عالیقدر تشیع، مقدس اردبیلی و حتی عدم یک عذرخواهی از طرف صدا و سیما، اعتراض ندارد؟ آیا عدم جابجایی حتی یک مدیر در صدا و سیما پس از فاجعه «یک خانواده محترم» تحصن ندارد؟

سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - 1. یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما این است که «تا مجبور نشویم، با مخالف خود گفتگو نمی کنیم». اگر بدانیم اهمیت گفتگو تا چه اندازه حیاتی است و اگر این مهم محقق نشود، نه تنها هیچ حرکت علمی و فرهنگی و حتی سیاسی و اقتصادی رو به جلو نخواهیم داشت، بلکه دچار انحطاط ها و انحرافات شدید فرهنگی خواهیم شد، نتیجه خواهیم گرفت که اگر فرد یا گروهی به هر طریقی و حتی با هر هزینه ای بتوانند طرفین دعواهای کلان فرهنگی را «وادار به گفتگو» کند، بزرگترین کار فرهنگی را انجام داده است. به این نکته که در یادداشت قبلی 598 طرح گردید، چند نقد وارد شده است. اولاً اینکه چرا می گوییم «به هر قیمتی»؟ آیا باز کردن باب گفتگو باید به قیمت پایین کشیدن یک فیلم و توهین به مخاطب و تحصن و بیانیه دادن باشد؟ علت طرح این انتقاد این است که اولاً این حقیقت که «ما تا مجبور نشویم، با مخالف خود گفتگو نمی کنیم» برای منتقد هنوز روشن نشده است.

تصور این است که یک عده «چماق بدست» وجود دارند که نه حرفی برای گفتن دارند، نه اهل صحبت کردن هستند و نه سینما می فهمند. اما این تصور کاملاً اشتباه است؛ اینها نه چماق بدست هستند و نه نادان؛ بلکه قشری از مردم اند که در بین آنها هم دانشجو وجود دارد، هم طلبه، هم استاد و هم افراد دیگر. اینها حرف دارند و حرفشان را هم زده اند و می زنند و بحث می کنند (نمونه اش بحث ایشان با آقای جیرانی) اما مشکل اینجاست که قدرت رسانه ای ندارند و لذا مسئولینی که فراموش کرده اند باید با کدام طرف باشند و هر طرف که رسانه ها بروند، آنها هم می روند، سعی می کنند آنها را بایکوت کرده و نادیده بگیرند و صرفاً یک گروه اخلال گر کوچک معرفی کنند. لذا مجبور می شوند به قدرت‌های فرا رسانه ای متوسل شوند و این کاملاً بجاست و اعتراض طرف مقابل بسیار تعجب آور. آیا منتقدین به این تجمعات، به خود حق نمی دهند که اگر توسط قدرت رسانه ای نتوانستند فرضاً اعتراض خود در باب گرانی ها را به گوش مسئولین برسانند، دست به راهپیمایی و تجمع و تحصن بزنند؟ این انتقاد که چرا این حق فقط باید مخصوص گروه خاصی باشد، بجا و البته قابل بررسی است. قطعاً فرق است میان تجمعاتی که به اسم روشنفکری، به شیشه شکستن و شعار علیه نظام و تعطیلی مغازه ها ختم می شوند و تحصن های آرامی که به تهمت چماق بدستی، حتی یک مسئول را از دفترش بیرون نمی آورند. ولی اصل تجمع و اعتراض و بیانیه به حکومت، امری کاملاً عادی است. اگر مردم نتوانند بر حکومت اثر بگذارند، دیگر چه چیز از جمهوریت باقی می ماند؟ حال چه این مردم یک گروه کوچک باشند و چه قاطبه مردم.

همچنین باید دانست این عادت که «تا مجبور نشویم، با مخالف خود گفتگو نمی کنیم» به هیچ وجه مربوط به گروه یا تفکر خاصی نیست، بلکه معضلی عمومی است. در دوران اصلاحات که حاکمیت همراه با جریان فرهنگی سینما بود، کوچکترین وقعی از طرف سینماگران به منتقدین نهاده نمی شد. آیا مسعود فراستی امروز منتقد شده؟ و یا سالهاست می نویسد و نقد می کند، اما با اخلاق فاسد «بایکوت منتقد» مواجه می شود. همین الآن امسال مهرجویی، کیمیایی و حتی کسی مثل عطاران، به محض اینکه کمی اقبال عمومی پیدا می کنند، صدا و سیمایی را که بزرگی خود را مدیون او هستند را بایکوت می کنند و در جلسه نقد فیلم خود حاضر نمی شوند. پس این تکبر و غرور، معضلی عمومی در میان همه افراد و اقشار جامعه است و هر کس بتواند کاری کند که این مسأله شکسته شود، بزرگترین خدمت فرهنگی را کرده.

همین تجمع و حرکت انصار حزب الله بود که سبب شد در برنامه هفت باب گفتگو باز شود و همین حرکت اخیرشان بود که باعث شد انجمن صنفی تهیه کنندگان که در نوبت قبل طرف مقابل خود را آدم حساب نمی کرد، اینبار حاضر شود روبروی وزارت ارشاد با مخالفین خود به گفتگو بنشیند. اما برخی دوستان رسانه ای اعتراض می کنند که این کار می توانست با هزینه کمتری برای حزب الله رقم بخورد. اگر اینگونه است، چرا این دوستان رسانه ای تاکنون موفق به انجام آن نشدند؟ سالهاست این دوستان رسانه دارند و نتوانستند یک دهم اثری که انصار بر سینما گذاشت را بگذارند و احدی از طرف مقابل را حاضر به گفتگو کنند. دوستان فراموش کرده اند که تا پیش از این، سینماگران به هیچ وجه حاضر نبودند با امثال ما سر یک میز برای گفتگو بنشینند و وزارت ارشاد که امروز فیلمنامه می خواند و مجوز به موضوع خیانت نمی دهد، قبل از امسال برای حزب الله تره هم خرد نمی کرد! دوستان با کدام هزینه کمتر، چه اثری بر سینما گذاشتند؟

عاشقان سینما که امروز به انصار می تازند، اگر می دانستند این «باز کردن باب گفتگو» چه اثری بر پیشرفت خود سینما خواهد گذاشت، نه تنها آن را ملامت نمی کردند که حمایت هم می نمودند. آیا باب نقد و بحثی که هفت برای فراستی باز کرد، سینما را به جلو نبرد؟ بله، اگر می شد تمام باب ها بدون این هزینه ها باز گردند، خیلی عالی بود، ولی به عینه می بینیم برخی عادات و اخلاقیات بد ما جز با فشار و هزینه شکسته نمی شوند. قطعاً راهکار بلند مدت این است که عده ای بنشینند بیندیشند که چرا این معضل در جامعه ما وجود دارد. اما هیچگاه نباید به بهانه راهکار بلند مدت، از راهکارهای کوتاه مدت و آنی چشم پوشی کرد.

2. در تمام این قضایا بیشترین تقصیر بر گردن وزارت ارشاد و بعد هم صدا و سیماست. آقای شمقدری و دوستانشان گویا فراموش کرده اند قبل از آنکه سینماگر باشند، «حزب اللهی» اند و به جای آنکه با بدنه ای که خودشان از دل آن بیرون آمدند با آغوشی باز برخورد کنند، آنها را دشمن خود پنداشته و فرض را بر مقاومت در برابر ایشان و حذف کردنشان می گیرند. آیا آقای شمقدری نمی دانند که ایستادن جلوی حزب الله، سبب نابودی خود فرد می گردد؟ و از آن تأسف آورتر آنکه برخورد ایشان با طرفداران سینمای لیبرال، دقیقاً بر خلاف این است و اعتراضات آنان به ممیزی را با آغوشی باز و با لبخند می پذیرند و اعمال می کنند. ایشان می خواهند اقتدار خود را در مواجهه با حزب الله نشان دهند، اما به چه کسی؟ به آنانی که خود می دانند تا وقتی به آنها باج دهی به تو لبخند می زنند و اگر کمی با ایشان مخالفت کنی، بدترین فحش ها را نسیبت می کنند؟

وزیر ارشاد قطعاً باید پاسخگو باشد، اما نه برای مجوز دادن به یک فیلم، بلکه برای آنکه توانایی ایجاد گفتگو بعنوان مهمترین فعالیت فرهنگی بین گروه های مختلف را ندارد. بواقع آیا کار سختی است که به مدت یک هفته در یکی از ده ها سالن خالی وزارت ارشاد که تنها به درد همایش های رزومه پر کن و نان آور می خورند، جلسات چند ساعته تشکیل شود و خود آقای شمقدری در آنها حضور یابند و از تمام منتقدین خود، چه نخبگان و چه حتی بدنه عمومی برای بحث دعوت بعمل آورند؟ و بعد از آن اگر گروهی حاضر به گفتگو نشد و خواست تجمعی بکند، با اتمام حجت، بعنوان اخلال گر حتی توسط نیروی انتظامی دستگیر هم بشود. حال می خواهد نیم متر هم ریش داشته باشد! آیا واقعاً این کار سختی است؟ اگر وزیر ارشاد و یا رئیس سازمان سینمایی توانایی «گفتگو» بعنوان اولین و ساده ترین کار فرهنگی با منتقدین خود، آن هم منتقدین حزب اللهی خود را ندارند، قطعاً می بایست در اختیار گرفتن این مسند تجدید نظر کنند.

3. همانطورکه پیش از این بارها ذکر شده، ریشه تمام اختلافات منتقدین ارزشی با سینماگران، به مسأله قدیمی و فوق العاده مهم «قبح ریزی» باز می گردد. نویسنده در اینکه آقای جیرانی و اکثر آنانی که فیلم هایشان مورد اعتراض واقع شده، دلسوز جامعه بوده و این آثار را برای حل آن مشکلی که در فیلم مطرح می شود تولید می کنند، شکی ندارد. اما تمام مسأله اینجاست که «آیا با نشان دادن پیاپی یک گناه، ولو با آهنگ دلهره آور و نشان دادن عاقبت به شر شدن آن، می توان نقدش کرد؟» ما نمی گوییم هیچ بدی و گناهی در فیلم نشان داده نشود و یا بد نشان داده شود، بلکه باید نشست و روی این مسأله فکر و بحث و گفتگو کرد. واضح است که هدف آقای جیرانی از نمایش مشروب خواری، این است که بگوید این کار سبب نابودی زندگی ها می شود، اما سوال اینجاست که اصل نشان دادن شرب خمر به کرات، سبب عادی شدن آن و ریختن قبحش نمی شود؟

الآن به هیچ وجه قصد ورود به این بحث و قضاوت در باب آن را نداریم، فقط متذکر می شویم که ریشه تمام اختلافات به اینجا باز می گردد؛ اگر سینماگران اینکه «باید گناه را نشان داد تا نقدش کرد» را بدیهی می دانند، بسیار خب، بنشینند و در مناظره ای این مسأله بدیهی را به منتقدین خود بفهمانند. این موضوع و سوالی است که برنامه هفت و اتاق فکرهای نداشته ی سازمان سینمایی و رسانه های اسماً فرهنگی باید جلسات بحث و گفتگوی تخصصی روی آن به راه بیندازند. البته این بحث، بحثی تخصصی و «دینی – روانشناختی» است که قطعاً می بایست با حضور متخصصان و بصورت علمی (و نه ژورنالیستی) بحث شود و شاید بهرتین گزینه برای آن، شخصی چون «حجت الاسلام پناهیان» باشد که هم تحصیلات روانشناسی داشته و هم در زمینه سینما فعالیت دارد.

4. حرکت انصار قطعاً آثار و برکات فراوانی دارد، اما شائبه هایی نیز در باب آن مطرح است که در صورت عدم پاسخگویی، ضربات سنگینی به این جریان وارد خواهد نمود. اگر مسأله این جریان واقعاً اخلاق در سینماست، چرا هیچ بیانیه و تجمعی در برابر «یک خانواده محترم» که به مراتب کثیف تر از همه فیلمهای ایرانی پس از انقلاب است صورت نمی گیرد؟ آیا پخش سریال تاثریا که در آن چادر، آلت قتاله می گردد، بیانیه و تجمع ندارد؟ آیا تمسخر ماجرای ازدواج مرجع عالیقدر تشیع، مقدس اردبیلی و حتی عدم یک عذرخواهی از طرف صدا و سیما، اعتراض ندارد؟ ممنوع التصویری اکثریت نخبگان جبهه فکری انقلاب چطور؟ آیا عدم جابجایی حتی یک مدیر در صدا و سیما پس از فاجعه «یک خانواده محترم» تحصن ندارد؟ و از آنطرف، قرارداد حوزه هنری برای ساخت چند فیلم با سازنده همین اثر، یعنی «محمد آفریده» چطور هیچ عکس العملی را از طرف این جریان به همراه ندارد؟ اینها ابهاماتی است که تا جایی می توانست با بهانه «غفلت» توجیه گردد. اما آن عدم حساسیت ها و به یکباره این حساسیت های بالا، قطعاً مسئولین این جریان را با سوالاتی جدی مواجه می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱
۱۶
۲۶
بهترین کار اینه که سینما وتلویزیون برفک نشون مردم بدن و بعد از انصار حرب اله سوال کنیم با دیدن برفک چه تصویری را در ذهنمان تماشا کنیم
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱
نه برفک ببین نه فیلم مبتذل . هم دنیای خود را بساز هم آخرت خود را . تمام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
جلیلی در دومین حضورش در تلویزیون مجدداً ممنوع التصویر شد!
واقعا چرا؟

http://www.598.ir/fa/news/96712/جلیلی-در-دومین-حضورش-در-تلویزیون-مجدداً-ممنوع-التصویر-شد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
ایول امیر .... خیلی باحال اومدی
شیدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱
۱۵
۲۳
خدا ریشه هرچی هوجی گری رو بخشکونه اینا قوم زمان جاهلیتند امیر جان
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
قوم زمان جاهليت اونايي هستن كه ارزش خانواده را درك نميكنن
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
شيدا شدي.....پيدا نيز بشو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱
۱۳
۱۴
بسمه تعالی

اطلاعیه انصارحزب الله

بدینوسیله به اطلاع می رساند دقایقی پیش از ساعت 11 صبح روز 11 آذر امت حزب الله براساس وعده قبلی و به دنبال عدم توقف نمایش عمومی فیلم سراسر ابتذال "من مادر هستم" برای تحصن در برابر ساختمان وزارت ارشاد درخیابان کمال الملک حاضر شدند و بر این اساس بخش اول از ترتیبات بند "م" وصیت نامه امام خمینی(ره) توسط متدینین به اجرا درآمد.

لازم به ذکر است براساس تجارب قبلی و به دنبال اینکه مسجل گردید مسئولین سازمان سینمایی وزارت ارشاد به دنبال خرید زمان برای تکمیل فرایند نمایش این فیلم هستند. بنا به صلاحدید مرحله مراجعه به مسئولین در همین مقطع زمانی متوقف و برای محصور نماندن میدان عمل امت حزب الله ، برنامه تحصن نامحدود پس از اقامه نماز ظهر و عصر پایان یافته اعلام گردید.

براین اساس سازمان اجرایی انصار حزب الله اعلام می دارد درصورت عدم توقف نمایش عمومی فیلم مستهجن "من مادر هستم" ، در راستای اجرای بخش دوم بند "م" وصیت نامه امام خمینی (ره) متدینین را با اطلاع رسانی از مبادی رسمی خود به میدان عمل دعوت و اقدام مقتضی در جلوگیری از اشاعه رسمی فحشا انجام خواهد شد. لذا به اطلاع عموم متدینین می رساند برنامه های بعدی متعاقبا از مبادی رسمی اطلاع رسانی انصار حزب الله اعلام خواهد شد.

والسلام

سازمان اجرایی انصارحزب الله ایران
پاسخ
حسام
UNITED STATES
۱۷:۴۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱
۱۵
۲۰
همین که مردم اینقدر به سمت ماهواره و هالیوود کشیده شده نتیجه همین کارهاست همینطور به این کارها ادامه بدهید تا به جایی برسیم که دیگه اثری از سینمای ایران وجود نداشته باشه همین چهار تا سینما هم که کار میکنن مجبور بشن فیلم هندی نشون بدن اون موقع ما حتما به اهداف خونهای به زمین ریخته شهدا خواهیم رسد!؟
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱
ما هرگز خواستار تعطیلی سینما نیستیم بلکه خواستار تعالی سینما هستیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
ببین دوست خوب!
اگه اینا ها قرار برای جامعه ما فرهنگ سازی کنن همون بهتر که مملکت ما اصلا سینما نداشته باشه . آخه ذهن مردم تا کی باید تناقضات رو تحمل کنه ؟ انسان فطرتا میل به مسیر صحیح داره حالا باز ما بیایم هی مظاهر زشت و پلید رو خدای نکرده بخوایم معمولی و طبیعی جلوه بدیم فوز بالا قوز فرهنگ مردم شدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
تو و امثال توی بی رگ و ریشه باعث این کثلفتکاریا و اشاعه فحشا تو ایران بشید .حالا ازاون سر دنیا نسخه میپیچی که کی مقصره کی نیست. تو که اونجامشکلی نداری برا دیدن فحشا بذار جلو این فاحشه خونه ها رو بگیریم.
احسان قنبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
همون که محسن گفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
میدونی کلید کار کجاست؟ کلید اینه که دختری که به اعدام محکوم شده را مستحق اعدام ندانیم.
فیلم عامدانه در تبیین جرم این دختر کوتاهی میکند. و اصلا بر عکس جوری نشان میدهد که یک دختر در دفاع از شرافتش این کار را کرده است و بعد در دادگاه جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده است.
شما یکبار اینجور فرض کن که شخصی به ناحق، شوهر یک نفر دیگر را کشته است و اکنون همسر اون شخص خواهان قصاص این دختر است.
در فیلم اصلا تصویر شفافی از اینکه جرم دختر چیست و دقیقا به چه علت محکوم شده است را نمیبینید. اول عامل محکومیت را در فیلم حذف کرده اند و بعد سعی در القای دلیلِ "دفاع از شرافت".
محسنات هم داره، اما به قول حضرت علی (ع)، حق و باطل را ممزوج میکنند و عرضه میکنند.
الناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
آقا محسن گل گفتی
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱
۱۹
۹
در جواب دوست عزيز كه برفك تلويزيون را پيشنهاد كردند خواستم بگويم كم است فيلمهاي خوب و آموزنده
فيلم خوب از نظر ايشان شراب خواري و ميگساري است؟
فيلم خوب از نظر ايشان لهو و لعب است؟
نه دوست عزيز برگرديد به عقبه خود و ببينيد كه همين هايي كه شما آنها را مورد خطاب قرارمي دهيد چه رشادت ها در 8 سال دفاع مقدس انجام دادند.
فيلم ها و زندگي نامه اونها رو مطالعه كنيد تا معني خوب و زيبا را بدانيد
كمي ديد حسيني داشته باشيد تا زيبائي هاي عالم هستي را ببينيد
چشم را به هر گناهي آلوده نكنيد و شكمتان را از هر لقمه اي پر نكنيد تا زيبايي واقعي را ببينيد.
يا حق
پاسخ
بیستون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
۲
۷
افراط و تفریط هر دو لبه تیغ دشمن علیه ایران و ایرانی است
تحصن اگر درست است باید برای همه قابل اجرا باشد نه فقط گروهی خاص!!
قانون و قضا برای چیست؟
مگر مراجع دولتی و قضایی را ارکان نظام مقدس نمیدانند که در خیابان باید اعلام موضع شود
همه در برابر قانون برابرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
ببین عزیز، وقتی اعتراضات رسمی و قانونی کار به جائی نمی بره چاره ای جز این نیست.
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱
بند ميم وصيت امام راحل اين رو ميگه
اگه ولايت مداري كه جاي بحث نمي ماند همان كه امام گفتند.
ولي اگه اينطور نيستي پس لطفا سكوت كن
ناشناس
NETHERLANDS
۱۵:۲۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
۴
۵
ای کاش برای گرونیم از این کارا میکردین
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
گرونی کجا؟ آلمان!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
نه بابا گرونی کیلویی چند .... همه چیز آرومه ... ما چقدر خوشبختیم
جلیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
۲
۲
اگر برای هر فیلم ضد ارزش و بی ارزشی مردم مثل انصار برخورد کنند دیگه کمتر شاهد همچین فیلمهای بی ارزشی خواهیم بود.
پاسخ
پرويز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
سينما يك رسانه با قابليت محدوديت از طرف شخص يا خانواده اون است. پس لزوما هر چه در سينما اكران ميشود براي ديدن همه نيست. شما ميتوانيد نبينيد. در ضمن اگر كمي عاقل باشيد به وجه تفريحي سينما نيز ارزش قائل ميشويد. انقدر دنبال سياست نباشيد. به فكر سفره مردم و شادي دلشان باشيدح
پاسخ
پرويز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
سينما يك رسانه با قابليت محدوديت از طرف شخص يا خانواده اون است. پس لزوما هر چه در سينما اكران ميشود براي ديدن همه نيست. شما ميتوانيد نبينيد. در ضمن اگر كمي عاقل باشيد به وجه تفريحي سينما نيز ارزش قائل ميشويد. انقدر دنبال سياست نباشيد. به فكر سفره مردم و شادي دلشان باشيدح
پاسخ
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱
ببين دوست عزيز
اينجا كه تو صحبتش رو ميكني ايران جمهوري اسلاميه نه يه كشوري مثل آذربايجان يا تركيه و امثالهم
عموم ملت حزب ا... در مقابل منكر واكنش نشان مي دهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
این فقط از بی قانونی و هرج .و مرج کامل در این بی ملک بی سر و سامان ماست که هر افراطی ریش دار و از خود متشکری دستور __ فلانی را بدهد و به حدی خودکامه و جهال باشد که جز خود خواهی چیزی را نبیند و 33 سال کاری کرده که جز نفرت و تنفر و انزجار از این همه ___ صرف و منزجر کننده و خفقان و زورگویی محظ یک فکر جمود چیزی دیگر در عصر انفجار اطلاعات و اتم حاصل نشود و حالا کارشان به جایی رسده که برای ___ مردم هم امر و نهی می کنند در حالی که جز یک مغز مریض چیزی نیست و اگر در اروپا بود خو به خدمتشان می رسیدند تا حوس پرویی و گردن کشی برای 70 میلیون ادم زنده را نکنند !!
پاسخ
مدیر پایگاه
با عرض پوزش، اگرچه شخصاً مایل به سانسور نبودیم، ولی محدودیت های قانونی وجود دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۰
۳
چه سایت مذخرفی دارید با نظردهندگان درپیتی خزعبلات گو
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۱
۰
با سلام بنابه فرمايش قرآن كه فمن يعمل مثقال ذره خير عمل و من يعمل مثقال ذره شرا يره پس انشاء الله با لجبازي كه بنا به فرمايش قرآن باعث رانده شدن شيطان از درگاه احديت بود ما نيز مرتكب اين چنين صفتي نشويم و هر فكر و رفتاري كه داريم براساس موازين شرعي باشدكه هم خير دنيا و هم خير اخرت را درپي داشته باشد .
پاسخ
ابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
مگه کار درست هم میکنن!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
ما باید فیلمی را مشاهده کنیم که مناسب شخصیت ماست و اسیب روحی ویا فرهنگی به ما وارد نکند فیلمی که فکر را تخریب ومنحرف می کند ویا ایجا افسرده گی و ناامیدی مینماید یا ذهن را به سوی مسائل مبتذل می کشاند فیلم سیاه و خطرناکی است که استاندارد های یک فیلم خوب را رعایت نکرده است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها