کد خبر: ۹۶۷۴۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۲ آذر ۱۳۹۱
شاخص بورس بازهم رکورد شکنی کرد و با افزایش350 واحددیگر آن هم درنیم ساعت اول برآسمان 33 هزار واحدی ایستاد تا میانگین بازدهی و ارزش روز بازار هم با رکوردهای27 درصدی و 150 هزار میلیاردتومانی ثبت شوند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، رکوردزنی های شاخص بورس در شرایطی بعد از رونق نسبی بازار در نیمه دوم مرداد و از اوایل مهرماه شروع شده، که این متغیر مهم چهار روز کاری قبل یعنی 7 آذر موفق به ثبت رکورد 32 هزار واحدی شد.

حال در ادامه روند رو به رشد قیمت سهام اکثر شرکت های بزرگ، شاخص بورس در نیم ساعت اول معاملات با جهش 350 واحد دیگر برای نخستین بار قله 33 هزار واحدی را فتح کرد تا رکورد تازه‌ای را از خود به جا بگذارد. با این رویداد میانگین بازدهی 9 ماه سرمایه گذاری در بازار سهام برای اولین بار از مرز 27 درصد هم عبور کرد و ارزش روز بازار سهام رکورد 150 هزار میلیارد تومانی از خود به جا گذاشت.

بر اساس این گزارش، این رکورد شکنی متغیرهای اصلی بورس ناشی از عوامل متعددی از جمله تداوم حاکم شدن جو روانی آرام سیاسی،کاهش ارز و طلا و سکه، رشد قیمت های جهانی برخی محصولات، در پیش رو بودن گزارش های مثبت 9 ماه اغلب شرکت‌ها، مناسب بودن قیمت سهام شرکت ها ورود نقدینگی جدید و سایر عوامل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها