کد خبر: ۹۶۸۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
رئيس حوزه علميه اصفهان، گفت: بايد به مسئله وحدت اهميت بدهيم چراكه بسياري از پيروزي‌هاي ملت ايران حاصل همين وحدت بود.

 روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت‌الله مظاهري رئيس حوزه علميه اصفهان در ديدار مديران كل ستادي و مسئولين دفاتر نظارت و بازرسي استان‌هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري، مركزي، يزد و سرپرستان شهرستان‌هاي تابعه گفت: در اين ديدار، ضمن تشكر از كدخدايي و ديگر حاضران در جلسه اظهار داشت: اين جلسه، جلسه مقدسي است و اميدوارم كه حضرت امام زمان (عج) از ما و شما راضي بوده و با لطف ايشان اين جلسه را بگذرانيم و خداوند عاقبت همه ما را به خير كند.

وي ضمن تبريك ميلاد با سعادت حضرت ختمي مرتبت (س) و امام صادق (ع) و هفته وحدت، تصريح كرد: درباره وحدت كارهاي بسيار زيادي صورت گرفته است و امام (ره)، مقام معظم رهبري، بزرگان و علما بارها خواستار وحدت بين مسلمانان شده‌اند و اگر اين وحدت به طور كامل تحقق مي‌يافت، هم‌اكنون امت اسلامي در دنيا حرف اول را مي‌زد.

رئيس حوزه علميه اصفهان ادامه داد: ما بايد به مسئله وحدت اهميت بدهيم، بسياري از پيروزي‌هاي ملت ايران حاصل همين وحدت بود و اگر چنين وحدتي در ميان تمام مسلمانان ايجاد مي‌شد، امروز نه القاعده وجود داشت و نه آمريكا مي‌توانست در امور مسلمانان كارشكني كند.

آيت‌الله مظاهري ضمن تجليل از حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال، گفت: بايد همه مسئولان از ملت تشكر كنند، هميشه مردم حضور جدي در اين راهپيمايي‌ها داشته‌اند ولي امسال و سال گذشته راهپيمايي و حضور مردم پرشورتر بود و اين حضور در تاريخ نوشته خواهد شد.

وي در ادامه با ابراز تأسف از فتنه 25 بهمن امسال خاطرنشان كرد: اين واقعه نيز خيلي تلخ بود، به اندازه‌اي تلخ بود كه موجب فراموشي شيرين 22 بهمن شد.

رئيس حوزه علميه اصفهان افزود: راهپيمايي 22 بهمن امسال هم "تولي " بود و هم "تبري "، اين راهپيمايي هم خاري در چشم دشمن و هم موجب تقويت نظام بود.

آيت‌الله مظاهري تصريح كرد: 22 بهمن روز آغاز حكومت اسلام بود، حكومت اسلامي پيش از آن فقط 10 سال در زمان پيامبر اكرم (ص) تحقق يافت و حضرت، وقتي وارد مدينه شدند اولين كاري كه كردند تشكيل حكومت بود؛ ايشان محور حكومت اسلامي و مردم پشتوانه آن بودند.

وي افزود: پيامبر (ص) براي اينكه پشتوانه محكم را، محكم‌تر كنند، مسجد ساخته و سپس نماز جماعت تشكيل دادند. در نماز جماعت محور، امام و پشتوانه مردم هستند و همه با هم عبادت كنند.

زئيس حوزه علميه اصفهان تصريح كرد: پيامبر (ص) عملا با نماز جماعت ياد دادند كه حكومت اسلامي چگونه بايد باشد، ايشان با تاكيد بر جايگاه قرآن و عترت، بر محوريت امام در جامعه نيز تصريح داشتند.

آيت‌الله مظاهري با بيان اينكه بنده طي هزار سال اخير، فقيهي را سراغ ندارم كه حكومت اسلامي را نفي كرده باشد، گفت: در حكومت اسلامي محور، فقيه و پشتوانه مردم هستند.

وي تصريح كرد: مرحوم صاحب جواهر مي‌فرمودند، هر كس درباره حكومت اسلامي سخن نگويد، ذوق فقهي ندارد؛ پيامبر اكرم(ص) طي 10 سال حكومت، بدون امكانات توانستند 84 جنگ را پشت سر بگذارند، اين جنگ‌ها با محوريت حضرت رسول و با پشتيباني مردم به پيروزي مي‌رسيد.

رئيس حوزه علميه اصفهان با اشاره به برخي آيات قرآن كريم، اظهار داشت: مردم در مقابل پيامبر تسليم بودند لذا در آن ده سال توفيقات بسياري براي جامعه اسلامي به دست آمد. در حالي كه مسلمانان از حداقل امكانات هم بهره‌اي نداشتند و به قول جرج زيدان اسلام‌شناس مسيحي، مسلمانان صدر اسلام با خوردن يك دانه خرما و پاي برهنه به جنگ مي‌رفتند، ولي باز هم پيروز مي‌شدند؛ اين توفيقات در سايه وحدت با رهبري پيامبر و پشتيباني آحاد مسلمانان به دست مي‌آمد.

آيت‌الله مظاهري اضافه كرد: حكومت اسلامي در زمان پيامبر با محوريت ايشان اقتدار داشت، ولي در دوران بعد نگذاشتند حضرات ائمه محور باشند؛ البته بسياري از فقها هم مي‌خواستند حكومت اسلامي برپا شود و بسياري از فقها ولايت فقيه را "مفروغ عنه " گرفته‌اند و اصلا مسئله ولايت فقيه را محتاج بحث و استدلال نمي‌دانستند، تا اينكه صاحب جواهر در اين خصوص بحث مبسوطي مطرح كرد.

وي ضمن تجليل از حضرت امام، پيروزي انقلاب اسلامي را نعمت بزرگ خداوند به ملت ايران خواند و تصريح كرد: حضرت امام با دراست فقهي، جمهوري اسلامي را «نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد» محقق ساخت تا در آن ولايت فقيه، ‌محور و مردم پشتيبان حكومت اسلامي باشند.

رئيس حوزه علميه اصفهان اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران نعمت بسيار بزرگي است، اگر كسي ذره‌اي با آن مخالفت كند و با تخلفي از محوريت ولايت فقيه داشته باشند، از جمهوري اسلامي بيرون رفته است.

آيت‌الله مظاهري در ادامه گفت: براي اين نظام مقدس مخصوصاً در دوران 8 سال دفاع مقدس زحمات زيادي كشيده شده است؛ مردم ديدند كه در صدر اسلام چگونه مسلمانان در 84 جنگ با دست خالي موفق شدند، در جنگ 8 ساله هم ما بدون امكانات توانستيم در برابر صدام و تمام مستكبران دنيا كه حامي او بودند بجنگيم.

وي با ابراز تاسف از حمايت سران مرتجع عرب از صدام، گفت: آنها به جاي پاسخ دادن به شعار وحدت، سرمايه‌هاي ملت خود را به رژيم بعثي مي‌دادند اما پيروزي را ملت ايران كسب كرد زيرا ملت ايران پشت سر حضرت امام و با وحدت كلمه و شعار الله اكبر دفاع مي‌كرد، خداوند نيز به ملت ايران نصرت داد.

رئيس حوزه علميه اصفهان تصريح كرد: اگر وحدت داشته باشيم، به دست ملت ما و به رهبري حضرت امام زمان (عج) پرچم اسلام بر روي كره زمين برافراشته خواهد شد.

آيت‌الله مظاهري خطاب به مسئولان دفاتر نظارتي و مديران ستادي شوراي نگهبان، تاكيد كرد: شما هم از محافظان جمهوري اسلامي هستيد و بايد به مسئوليتي كه داريد افتخار كنيد.

وي افزود: كار شما دفع و رفع افرادي است كه لياقت حضور در مسئوليت‌ها را ندارند، رد افراد فاسق و تائيد افراد صالح، فقط مربوط به انتخابات نيست بلكه تلاش براي عدم ورود افراد ناصالح به اين نظام مقدس كار بسيار مهمي است و شما بايد حضور در چنين مسئوليتي را به عنوان يك نعمت بزرگ، شاكر باشيد.

رئيس حوزه علميه اصفهان كار دفاتر نظارتي را بسيار حساس عنوان كرد، اظهار داشت: نبايد در امر قضاوت، تمايلي به افراد داشته باشيد؛ مسئوليت شما بسيار مقدس و بسيار حساس است و بايد با شناخت درست وظيفه آن را درست عمل كنيد.

آيت‌الله مظاهري با اشاره به بيانات حضرت امام نيز تاكيد كرد: انقلاب از شما شناخت وظيفه و عمل كردن به وظيفه را مي‌خواهد، البته وظيفه دشواري بر عهده داريد لذا بايد براي توفيق، ‌تقوا داشته باشيد و در كارتان گناه اتفاق نيفتد؛ بايد بتوانيد گوش، چشم و زبانتان را كنترل كنيد.

وي تصريح كرد: قرآن كريم وعده داده است كه اگر تقوا پيشه كنيد خداوند شما را ياري مي‌كند به گونه‌اي كه راه را به انسان نشان مي‌دهد و انسان را به مقام فرقان مي‌رساند، اگر خداوند به كسي مقام فرقان عطا كند دست او را در مواقع حساس مي‌گيرد.

آيت‌الله مظاهري امداد گرفتن از نماز را بسيار مهم عنوان كرد و اضافه كرد: ‌در كارهاي شخصي، خانوادگي و اجتماعي و هم در فعاليت‌هاي حساسي مثل انتخابات از نماز كمك بگيرد، اگر مي‌خواهيد موفق باشيد بايد درزندگي‌تان نماز شب داشته باشيد.

وي با اشاره به سيره عملي ائمه هدي (س) در توجه به نماز اول وقت، افزود: بايد وقت نماز، همه كارها را فداي نماز كنيد، حضرت امام (ره) در پاريس در حالي كه با حضور خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي مي‌خواستند صداي خود را به گوش دنيا برسانند، هنگامي كه وقت نماز شد مصاحبه خود را قطع كردند.

گفتني است، در ابتداي اين ديدار عباسعلي كدخدايي عضو حقوقدانان، معاون اجرايي و امور انتخابات و سخنگوي شوراي نگهبان ضمن تبريك ايام مبارك دهه فجر و ميلاد با سعادت حضرت ختمي مرتبت (ص) و حضرت امام صادق (ع) به آيت‌آلله مظاهري گزارشي اجمالي از فعاليت دفاتر نظامي شوراي نگهبان ارائه داد.

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: ناظران انتخاباتي با اهتمام به جايگاه رفيع شوراي نگهبان، براي تضمين سلامت انتخابات در نظام مقدس جمهوري اسلامي تلاش مي‌كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها