کد خبر: ۹۷۳۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۴ آذر ۱۳۹۱
حجت الاسلام دکتر مرادیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان مازندران در مصاحبه با بچه های مسجد دانشگاه ، توضیحاتی در خصوص مراسم بزرگداشت روز دانشجو در 16 آذر امسال ارائه دادند.
در این گفتگوی صمیمانه ایشان یادآور شدند، مرسوم این بود که سال های گذشته روز دانشجو مراسم جشنی برگزار می شد ولی با توجه به اینکه از سال قبل این روزها با ماه محرم تقارن پیدا کرده لذا برنامه ریزی شده است تا این جشن ها به مراسم بزرگداشت شهدای دانشجو و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تبدیل شود و عنوان « 16 آذر عاشورایی » برای آن در نظر گرفته شده است که این روال از سال گذشته آغاز شده و حجت الاسلام جعفر شجونی، دبیر جامعه وعاظ تهران به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشتند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه افزودند : چند نکته برای این مراسم در نظر گرفته شده که با اصالت وجود چنین روزی تطابق داشته باشد و از جمله ی آن بزرگداشت شهدای دانشجو و استکبار ستیزی و برگزیدن شعارهای « استکبار ستیزی رمز بالندگی و تعالی انقلاب اسلامی » و « هیهات مناالذله » است.
 
مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان همچنین بیان داشتند : ما می خواهیم به جامعه این را برسانیم که جوانان ما همچنان در مسیر تداوم انقلاب اسلامی و مقابله با سلطه ی جهانی با ایده گرفتن و سرمشق گرفتن از واقعه ی کربلای امام حسین (ع) به حرکت جنبش های دانشجویی مومن در نهضت امام خمینی (ره) ادامه می دهند و پیگیر منویات مقام معظم رهبری در این راستا هستند.
 
وی افزود : دانشجویان قصد دارند در روز 16 آذر یک حرکت معنوی و فرهنگی را به جامعه تقدیم کنند.
 
دکتر مرادیان در رابطه با نحوه ی برگزاری این مراسم هم بیان کردند : قرار است روز پنجشنبه 16 آذر دانشجویان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان مازندران از ساعت 9 صبح در ساختمان 15 خرداد پیام نور مرکز ساری تجمع نمایند و سپس در قالب دسته و موکب عزاداری به سمت مصلی نماز جمعه ساری حرکت کنند و ادامه مراسم در آنجا برگزار خواهد شد که از جمله ی آن : مداحی ، اجرای گروه تواشیح ، اقامه نماز جماعت ، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور می باشد. ضمنا از دانشجویان حاضر به صرف نهار ، پذیرایی صورت خواهد گرفت.
 
رئیس ستاد اقامه نماز دانشگاه پیام نور استان اینطور ادامه دادند که در طی مسیر و در عزاداری ها به متون مرثیه و نوحه ها توجه ویژه خواهد شد و دانشجویان با شعارهای همراه با شعور دینی و انقلابی خود نشان خواهند داد با اعتقاد به این شعارها ضمن حفظ سنگر علم و دانش ، انقلابی تر از جوانان اوایل انقلاب در صحنه های مذهبی و سیاسی حضور پررنگ و فعالی خواهند داشت .
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها