کد خبر: ۹۷۷۰۹
زمان انتشار: ۱۷:۳۸     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
گروهها و احزاب مختلف مصری نوک پیکان حملات خود را به سمت مرسی نشانه رفته‌‌‌اند و بر ادامه تحصن تا تحقق خواسته‌هایشان تاکید دارند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، تعدادی از سیاستمدارن مصری ضمن انتقاد از  قانون اساسی که مرسی صادر کرده است لغو همه پرسی در مورد آن را خواستار شده و برای مرسی ضرب الاجل تعیین کردند.

 این گروه با طرح درخواست های خود از محمد مرسی خواسته اند تا روز جمعه به خواسته های آنان جامه عمل بپوشاند.

آنان با لحنی تهدید آمیز اعلام کرده اند خودداری مرسی از پاسخگویی به خواسته های آنان منجر به از بین رفتن مشروعیت رئیس جمهور و چه بسا برکناری او شود.

محم ابوالغار رئیس حزب «دمکراتیک اجتماعی» مصر به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: تحزب دمکراتیک اجتماعی با صدور بیانیه ای سه خواسته را مطرح کرده است؛ نخست لغو بیانیه قانون اساسی که محمد مرسی رئیس جمهور مصر در 22نوامبر آن را صادر کرد.

دوم: لغو همه پرسی پیش نویس قانون و سوم: بازگرداندن توازن به جامعه مصر.

ابوالغار که عضو جبهه حمایت از انقلاب مصر است در ادامه گفت و گو با خبرنگار فارس تاکید کرد که این جبهه، تا جمعه آینده مصادف با 7 دسامبر جاری به رئیس جمهور مهلت داده است تا به خواسته های آنان جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: مخالفت مرسی با پاسخگویی به خواسته های آنان می تواند منجر به از بین رفتن مشروعت او و دولتش شود.

این سیاستمدار مصری با تاکید بر لزوم حمایت از تظاهرات کنندگان که تصمیم دارند در برابر قصر الاتحادیه تحصن کنند، گفت: این تظاهرات مسالمت آمیز خواهد بود و حمله به آنان مشروعیت نظام را از بین خواهد برد.

همچنین «سامح عاشور» عضو جبهه «نجات ملی» مصر به خبرنگار فارس گفت: تحصن کنندگان از حمایت جوانان مصر برخوردارند و سه درخواست اصلی را مطرح کرده اند که عبارتند از لغو بیانیه قانون اساسی که منجر به سلب اختیارات قوه قضائیه شده است، لغو همه پرسی پیش نویس قانون اساسی و تشکیل کمیته جدید تدوین قانون اساسی جدید و مورد تایید مردم مصر.

عاشور افزود: این جبهه تا روز جمعه به محمد مرسی مهلت داده است تا به خواسته های آنان پاسخ گوید.

وی در عین حال پیش بینی کرد که مرسی نمی تواند به خواسته ای مزبور پاسخ دهد زیرا اختیاری ندارد.

عاشور گفت: در صورت مخالفت مرسی با خواسته های مزبور ممکن است گامهای شدیدتری علیه او اتخاذ شود .

«جمیلة إسماعیل» روزنامه نگار و فعال سیاسی مصر نیز به خبرنگار فارس گفت: تظاهرات کنندگان میدان التحریر باید در این محل بمانند و از آنجا تکان نخورند.

وی خطاب به کسانی که هنوز درخانه های خود هستند گفت: باید به سرعت به تظاهرات کنندگان در میدان التحریر یا مقابل کاخ الاتحادیه ملحق شوند.

این فعال سیاسی مصری در ادمه به خبرنگار فارس گفت: پیام ما به محمد مرسی این است که تظاهرتمان در واکنش به تجاوز شما به قوه قضائیه رخ داده است زیرا تجاوز شما به نهاد قضائی به مثابه تجاوز به تمام مردم مصر است. همچنین اقدام او در خصوص پیش نویس قانون اساسی قابل اغماض نیست.

«علاء الأسوانى» یکی دیگر از سیاستمدارن مصری نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس، با انتقاد شدید از محمد مرسی گفت: «انقلاب ضعیف نیست رئیس جمهور! بلکه قادر است تو را برکنار کند».

او با اشاره به تحصن مردم در برابر کاخ ریاست جمهوری از امکان برکناری رئیس جمهور سخن گفت.

الاسوانی افزود: اگر مرسی به راه درست بازنگردد، راه گریزی نخواهد داشت بلکه او را در کنار مبارک خواهیم نشاند.

وی گفت: اقدامات مرسی در واقع به مثابه فلج کردن حکومت قانون بوده و مشروعیت او را سلب کرده است و در صورتی که مرسی از تصمیمات خود صرف نظر نکند، انقلاب او را برکنار خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها