کد خبر: ۹۷۹۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۶ آذر ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دانشجویان دانشگاه‌های استان قم پیش از ظهر امروز 16 آذرماه که به نام روز دانشجو نام‌گذاری شده است در دفتر مقام معظم رهبری در قم گرد هم آمده و بار دیگر با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید میثاق کردند.

بر اساس اعلام مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم هدف از این تجمع عظیم، پاسداشت مقام دانشجو و تجدید بیعت و میثاق با امام راحل و مقام معظم رهبری بود که با شعار محوری «جبهه دانشجویی، استکبارستیزی، تمدن‌سازی» صورت گرفت.

دانشگاه‌های قم، جامع علمی کاربردی، آزاد، پیام نور، دانشگاه صنعتی قم، علوم پزشکی و سایر مراکز آموزش عالی قم و نیز شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهی و ناحیه بسیج دانشجویی قم نیز در برگزاری این گردهمایی عظیم مشارکت داشتند.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم ضمن خیر مقدم به دانشجویان و شرکت‌کنندگان در این همایش عظیم اظهار کرد: پیروزی مردم ایران در همه حوادث پیش و پس از انقلاب نتیجه اجتماع آنان حول محور ولایت بوده و هست.

وی افزود: تا زمانی که پیرو ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی باشیم و نعمت ولایت را قدر بدانیم شایستگی دارا بودن آن را خواهیم داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اهمیت دانشجویان و جنبش‌های دانشگاهی در پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: دشمنان همواره سعی کرده‌اند به وسیله ابزارهای خود از جمله گروه‌های منافق به ایجاد انحراف در میان دانشجویان پرداخته و آن‌ها را از آرمان‌های اصیل انقلابی دور سازند.

وی ادامه داد: دشمنان شبهات فراوانی را در میان نسل جوان پراکنده و علاوه بر این به وسیله تحریم‌ها و ایجاد تورم به دنبال شکستن مقاومت مردمی، فشار بر مسئولان به منظور عقب نشاندن آن‌ها در مقابل غرب و نیز افزایش فشار بر مردم برای بروز انقلابی دیگر هستند.

ذوالنوری تاکید کرد: رهبری جنبش نرم افزاری و تولید علم را مأموریت اصلی و اساسی دانشگاه‌ها مطرح فرموده‌اند و امروز می‌بینیم با پر رنگ شدن خط ولایت‌مداری و ضرورت رسیدن به استقلال این موضوع در مجامع دانشگاهی مورد توجه قرار گرفت و رگه‌های دین‌گرایی، ولایت‌مداری و تفکر بسیجی در همه عرصه‌ها دیده می‌شود.

قرائت بیانیه مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم پایان‌بخش این گردهمایی بود. در این بیانیه با اشاره به اینکه نسل دانشگاهی در 16 آذر عهدی بست که برای رسیدن به قله عزت و اقتدار تا پای جان بایستد عنوان شده است: ما دانشجویان و دانشگاهیان پیرو خط امام و رهبری با بینشی عمیق از شرایط حساس کنونی و درک لزوم وحدت و بصیرت در مقابله با فتنه‌های گوناگون جبهه استکبار با مقام عظمی ولایت تجدید میثاقی مجدد داریم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها