کد خبر: ۹۸۰۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۱۸ آذر ۱۳۹۱
احزاب و تشکل‌ها در چند ماه باقی مانده به انتخابات فعالیت خود را منسجم کرده و به تبین استراتژی‌های انتخاباتی خود می‌پردازند.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، احزاب و تشکل‌ها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری خط‌ و مشی، استراتژی و برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنند که در ادامه فعالیت هفته اخیر آنها را مرور می‌کنیم.

 

*معتقدیم اصولگرایان باید در هماهنگی با روحانیت به ائتلاف برسند

 

حبیبی در گفت‌و‌گو با فارس از جزئیات استراتژی انتخاباتی حزب موتلفه برای سال 92 خبر داد و گفت: معتقدیم اصولگرایان باید در هماهنگی با روحانیت به ائتلاف برسند و از تعدد نامزدها جلوگیری کنند و این مسئله استراتژی کلی موتلفه است.

 

*بررسی انتخابات در گفت‌و‌گوی باهنر و ناطق‌نوری

 

 

محمد رضا باهنر در گفت‌و‌گو با فارس ضمن اشاره به صحبت با ناطق نوری درباره کاندیداتوری وی،‌ از تشکیل ستاد انتخاباتی جامعه مهندسین خبر داد و گفت: برای انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری ستاد و کارگروهی تشکیل داده‌ایم که مشغول رایزنی است اما فعلاً رسیدن به مصداق در جدول زمانی ما نیست.

 

*آغاز فعالیت روزنامه بهار

 

به گزارش فارس بانزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری 92 «روزنامه بهار» با مشارکت مالی یک نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم منتشر شد.

پیش از این و با نزدیک شدن به انتخابات 92 اصلاح‌طلبان نشریات مختلفی اعم از ماهنامه، هفته‌نامه و روزنامه تاسیس کرده بودند و انتشار این روزنامه نیز در راستای سایر روزنامه‌های زنجیره‌ای این جریان سیاسی است.

*اولویت نامزدهای شورای شهر داشتن سوابق مدیریت شهری است

 

 

بیت‌الله بدرو سخنگوی جمعیت آبادگران جوان در گفت‌وگو با فارس از تشکیل ائتلاف آبادگران جوان با حضور سایر گروه‌های اصولگرا خبر داد و گفت: اولویت نامزدهای شورای شهر داشتن سوابق مدیریت شهری است.

 

*برگزاری نشست فصلی حزب مردم‌سالاری در 21 آذرماه

 

 

میرزابابا مطهری‌نژاد رئیس ستاد انتخابات حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس به نشست فصلی حزب مردم‌سالاری اشاره کرد و اظهار داشت: نشست فصلی اعضای شورای مرکزی، کمیته سیاسی، دبیران استان‌ها و کمیته‌های تخصصی حزب مردم‌سالاری 21 آذرماه برگزار می‌شود.

 

* ارائه گزارش‌ جبهه پایداری هر شنبه به آیت‌الله مصباح 

 

به گزارش فارس جبهه پایداری به جز شورای مرکزی از شورای فقاهتی نیز برخوردار است که مصوبات این جبهه باید به تایید شورای فقاهتی برسد.

در این شورا آیت‌الله مصباح ، آیت‌الله خوشوقت و حجت‌الاسلام صدیقی حضور دارند.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری شنبه هر هفته با آیت‌الله مصباح دیدار دارد و مصوبات جدید جبهه پایداری را ارائه می‌کند.

 

*کمیته‌سیاسی به ریاست غریبانی، مسئول همایش دی‌ماه اصلاح‌طلبان

 

 

نجفقلی حبیبی دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس از تشکیل کمیته سیاسی این شورا به ریاست غریبانی برای تصمیم‌گیری درباره همایش دی ماه خبر داد.

 

*دعا می‌کنیم دوران هاشمی و خاتمی تکرار شود

 

 

الیاس حضرتی عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس گفت: در حال حاضر اصلا‌ح‌طلبان، اصولگرایان سنتی، طیف دولت و طیف میانه‌رو به رهبری هاشمی چهار پایه اصلی جناح‌های سیاسی در کشور هستند که باید به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات توجه ویژه کنند. وی همچنین تاکید کرد که دعا می‌کنیم دوران هاشمی و خاتمی تکرار شود.

 

*چتر جامعتین در انتخابات 92 بر سر جبهه پیروان است

 

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره برنامه‌های انتخاباتی جبهه پیروان، گفت: در انتخابات پیش‌رو قرار نیست جبهه پیروان سریعاً به مصداق برسد لذا تاکنون سیاست‌های راهبردی خود را تنظیم کرده و ارتباط با گروه‌ها و تشکل‌های مختلف را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین از حضور جبهه پیروان در ذیل چتر جامعتین در انتخابات 92 خبر داد و گفت: جبهه پیروان در جلسه اخیر مجمع انسجام خود را کامل کرد.

 

* طرح شکل‌گیری ستاد انتخاباتی رهپویان

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس همایش سراسری دبیران استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که از امروز 15 آذر تا هفدهم به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود صبح امروز با حضور 400 نفر از دبیران استانی این جمعیت آغاز شد.

در این همایش مباحث ساختاری ـ تشکیلاتی، سیاسی و اقتصادی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد که در این زمینه جمعی از نخبگان و شخصیت‌های سیاسی اقتصادی کشور به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

همچنین شکل‌گیری ستاد‌های انتخاباتی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نیز بحث انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها به صورت جدی در این همایش سراسری مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد‌عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، علیرضا زاکانی دبیر کل رهپویان انقلاب اسلامی، حسین مظفر نماینده مردم تهران و عضو تشخیص مصلحت نظام و الیاس نادران عضو شورای مرکزی ایثارگران جمعیت انقلاب اسلامی از جمله حاضران و سخنرانان در این همایش هستند.

 

*مصداق را به وقتش اعلام می‌کنیم

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه مراسم چهلم آیت‌الله انواری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مصداق جامعه روحانیت را برای انتخاب 92 معرفی خواهید کرد، گفت: مصداق را به وقتش اعلام می‌کنیم.

 

 

*دیدار با آیت‌الله مصباح در آینده نزدیک

 

علیرضا خطیبی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره جزئیات جلسه استانی جبهه پایداری با رابطین استانی این جبهه اظهار داشت: در این جلسه ضمن معارفه رضوانی مسئول کمیته استانی جبهه پایداری، اساسنامه این جبهه قرائت و برای اعضای استانی تبیین شد.

خطیبی با بیان اینکه اکثر کمیته‌های جبهه پایداری گزارشی از عملکرد اخیر خود ارائه دادند و منتخبین استان‌ها به بیان نظرات خود پرداختند، تصریح کرد: شورای مرکزی برای ارائه گزارش جلسه امروز در آینده نزدیک به دیدار آیت‌الله مصباح خواهد رفت.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام آقاتهرانی، حسینیان و محصولی به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

* جلسه جامعه مدرسین با حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی

 

به گزارش فارس جلسه این هفته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی برگزار شد.

آیت‌الله مهدوی کنی مطالب مهم و مشروحی نسبت به اوضاع جاری کشور و وظایف روحانیت بیان کرد.

سپس اعضای جامعه مدرسین و اعضای جامعه روحانیت مبارز به بحث و تبادل نظر نسبت به مسائل مطرح شده پرداختند.

در این جلسه پیرامون مسائل کلان کشور از جمله مسئله‌ انتخابات ریاست ‌جمهوری پیش رو در سطح کلی بحث و گفت‌وگو شده و مقرر شد همکاری‌های فی‌مابین ادامه داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها