کد خبر: ۹۸۲۹۴
زمان انتشار: ۲۲:۳۳     ۱۸ آذر ۱۳۹۱

* رسا: «جشن عمامه‌گذاری طلاب مدرسه معصومیه قم که امروز صبح برگزار شد بر اساس یک برنامه اعلام نشده با تجلیل از آیت الله مصباح یزدی و اهدای "نشان عمار یاسر" به وی همراه شد. این نشان توسط آیت ا... مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به این عالم برجسته اهدا شد. "نشان عمار یاسر" با هدف تقدیر از سطح بالای بصیرت این عالم برجسته در مسائل فکری و سیاسی طراحی شده بود.»

* رسا:  آیت ا... مصباح در سخنانی در مراسم جشن عمامه‌گذاری طلاب مدرسه معصومیه قم، گفت: «بنده صادقانه عرض میکنم. اگر امثال بنده شبانه روز تسبیح دست بگیریم و فقط خدا را شکر کنیم که خدا چنین رهبری به ما داده والله معتقدم که از عهده شکر این نعمت بر نمی آییم. نمی‌توانیم درک کنیم که خدا چه نعمت بزرگی به ما داده است. که این خصوصیت ها را در یک شخص جمع کرده است. امروز پرچم دار حمایت از دین، رواج اسلام و تشیَع، تقوا و بصیرت، اراده ی الهی تعلق گرفته که این شخصیت عظیم باشد.»

وی در ادامه با بیان اینکه «رهبر عزیز ما تالی‌تِلو معصوم است»، تاکید کرد: «ما باید بدانیم این موقعیّت حسّاسی است و باید رفتاری را انتخاب کنیم که پیش خدا حجّت داشته باشیم که چرا این راه را رفته ایم، چرا گفتیم یا چرا سکوت کرده ایم. بدانیم تأثیری که بر رفتار دیگران می گذارد مسئولیتش با ماست.»

* فارس: حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در نشست "تحلیل و بررسی وضعیت امنیتی کشور" که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، گفت: «فتنه اخیر همچون کوه بزرگ یخی و شناور در آب‌های اقیانوس است که بخش عمده‌ای از آن در زیر آب و تنها بخش کوچکی در ظاهر نمایان است، ولی متأسفانه هنوز عده‌ای باور ندارند که این حوادث، فتنه‌ای از سوی دشمنان اسلام و انقلاب بود ... متأسفانه کسانی که انتظار می‌رود سینه‌چاک ولایت بوده و در صحنه‌های حساس انقلاب حاضر باشند، امروز شاهد هستیم میان مخالفان و نظام اسلامی واسطه‌گری می‌کنند و البته این از ویژگی‌های جنگ نرم دشمنان است.» وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «در دفتر یکی از این آقازاده‌ها که از همراهان یکی از سران فتنه است جزوه‌ای پیدا کردیم که در آن به صراحت طرح براندازی نظام دنبال می‌شد و بیانیه‌هایی که امروز از سوی آنها صادر می‌شود دقیقا بر اساس همین جزوه است. محتوای این جزوه جنبش جدید اجتماعی با ماهیت شبکه‌ای است که جریان سکولار غیردینی و براندازانه را دنبال کرده و ادبیات حزب توده را به یاد می‌آورد.»  مصلحی در ادامه تاکید کرد: «متأسفانه هاشمی رفسنجانی در سفر اخیر خود به مشهد مقدس صحبت‌های خود در خطبه‌های نماز جمعه را تأیید کرده و سخنانی در راستای بیانیه‌های سران فتنه می‌گوید... هاشمی همچنین برخی گروه‌ها و اقشار مردمی همچون زنان را نیز به حضور در خیابان‌ها دعوت کرد تا به نوعی قدرت برخورد نیروهای انتظامی را از آنان بگیرد.» مصلحی در پاسخ به سئوالی در مورد عدم برخورد با فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز گفت: «اقداماتی در این زمینه انجام گرفته که با جدیت ادامه پیدا می‌کند اما بنا بر حکمت و تدبیر که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تأکید دارند، نمی‌خواهیم با دستگیری برخی افراد برای دشمنان انقلاب اسطوره‌سازی کنیم زیرا امروز برخی شدیدا به دنبال آن هستند که از سوی نظام دستگیر و زندانی شوند.»

* جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای اعلام کردند: "فائزه هاشمی رفسنجانی با حضور غیرقانونی خود در روزهای یک شنبه از ساعت 1 الی 3 بعد از ظهر در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران موجب حیرت دانشجویان این دانشگاه شده است زیرا وی در حال حاضر در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در رشته روابط بین‌الملل مشغول به تحصیل می‌باشد و از آنجایی که طبق هیچ قانون رسمی و ثبت شده‌ای هیچ دانشجویی از دانشگاه آزاد به دانشگاه سراسری حق انتقال واحد درسی و تحصیل در دانشگاه دولتی به صورت میهمان حتی برای یک واحد درسی را هم ندارد، هم اکنون این پرسش برای قاطبه دانشجویان بوجود آمده است که وی از حضور خود در این دانشکده به دنبال چه چیزی است؟ گفتنی است پس از پیگیری‌های به عمل آمده از سوی جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، وی حتی به صورت مستمع آزاد نیز در این کلاس‌های این دانشکده حضور پیدا نمی‌کند و طبق گفته شخص فائزه هاشمی رفسنجانی در پاسخ به یکی از دانشجویان این دانشکده وی با صراحت اعلام داشته است که به صورت میهمان 2 واحد درسی خویش را از دانشگاه آزاد به دانشگاه تهران انتقالی گرفته است و حتی در پی پرسش دیگر دانشجویان نیز از استاد روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی، فائزه هاشمی بر خلاف تمامی قوانین رسمی وزارت علوم، در کلاس ایشان شرکت می‌کند. به همین منظور ما دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به مسئولین دانشکده حقوق و علوم سیاسی و هم چنین دکتر فرهاد رهبر، ریاست محترم دانشگاه تهران اعلام می‌داریم در صورتی که فائزه هاشمی هم چنان به صورت غیرقانونی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی قصد حضور داشته باشد و از سوی مسئولین مربوطه نیز هیچ‌گونه برخوردی با وی صورت نگیرد، دانشجویان مسلمان و متعهد دانشگاه تهران در اعتراض به حضور غیرقانونی وی در دانشگاه تهران، راسا وارد میدان شده و مسئولیت هرگونه برخورد با فائزه هاشمی نیز بر عهده خود وی و مسئولینی است که نسبت به این اقدام غیرقانونی عکس‌العملی نشان نمی‌دهند."

* علیرضا نوری زاده از عناصر اپوزیسیون در تلوزیون روژهه لات وابسته به گروهک تروریسی پژاک، گفت: "نقش فائزه هاشمی در جریان سبز قابل ستایش است زیرا وی امروز اسطوره زنان ایران شده است. وی به عنوان یک زن از قدرتمندترین خانواده رجال سیاسی جمهوری اسلامی، برای نخستین بار در روزنامه زن پیام فرح دیبا ملکه پیشین ایران را چاپ کرد و در سفری که به قاهره داشت بر مزار محمد رضا شاه فاتحه خواند." نوری زاده افزود: "حضور فائزه هاشمی به عنوان کادر رهبریت مخالفان از ابتدای اعتراضات مردمی علیه انتخاب محمود احمدی نژاد به خصوص در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در روز16 آذر علی رغم آنهمه تهدید و فشار قابل تقدیر است." وی تاکید کرد: " تا زمانی که موضع وی در جهت منافع موج سبز است، از وی حمایت خواهم کرد." وی در پایان خطاب به هواداران میرحسین موسوی گفت: "یکبار دیگر از ملت ایران تشکر می کنم که شعارهای اینجانب را در صدر شعارهای اعتراضی خود قرار دادند، و مرا سرافراز کردند."

منبع: کتاب 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها