کد خبر: ۹۹۲۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۲ آذر ۱۳۹۱
روزشمارایام فتنه-۲۲ آذر
احمد کارگر نجاتی گفت: آقای بهشتی من را در حالی در لیست 72 نفره کشتگان قرار داد که من هنوز زنده هستم!

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر معظم انقلاب در جمع مبلغان و روحانیون ماه محرم فرمودند: «عقل حکم می‌کند، در قضیه اهانت به امام (ره) بجای آنکه منکر اصل قضیه شوید، اهانت را محکوم کنید و بالاتر از آن به حقیقت و عمق این اقدام پی ببرید و متوجه شوید که دشمن کجا را هدف گرفته و بدنبال چیست ... عده‌ای‌ قانو‌ن شکنی کردند، ایجاد اغتشاش کردند، مردم را به ایستادگی در مقابل نظام تا جایی که می‌‌توانستند تشویق کردند، حالا تیغ آنها نبرید و کاری را که می‌خواستند نشد آن بحث دیگری است، آنها تلاش خود را کردند، زبان دشمنان انقلاب و اسلام را دراز کردند و به آنها جرأت دادند. کاری کردند که دشمنان امام خمینی(ره) ، آن‌ کسانی که بغض حضرت امام را در دل داشتند جرأت پیدا کنند و بیایند در دانشگاه و به عکس امام اهانت کنند، کاری کردند که دشمن مایوس و ناامید جان بگیرد» رهبر انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کردند: «آن قانو‌ن شکنی‌ آنها،‌ آن اغتشاش جویی آنها و تشویق مردم به اغتشاش و کشاندن مردم به عرصه اغتشاش‌گری، این هم نتایج اینها» ایشان در بخش دیگری از بیانات خویش خاطر نشان کردند: «ایجاد فتنه میکند؛ یعنى فضا را فضاى غبارآلود میکند.

شعار طرفداری از قانون می‌دهند، عمل صریحا برخلاف قانون انجام می‌دهند،‌ شعار طرفداری از امام می‌دهند بعد کاری می‌کنند که در عرصه طرفداران آنها یک چنین گناه بزرگی انجام گیرد، به امام اهانت شود،‌ به عکس امام اهانت شود» رهبر انقلاب در ادامه فرمودند: «آن کسی که برای انقلاب، برای امام، برای اسلام کار می‌کند به مجردی که ببیند حرف او، حرکت او، ‌موجب شده است که یک جهت‌گیری علیه این اصول به وجود بیاید فورا متنبه می‌شود، چرا متنبه نمی‌شوند؟ وقتی شنیدند که از اصلی‌ترین شعار جمهوری اسلامی، یعنی خود جمهوری اسلامی، استقلال آزادی جمهوری اسلامی، که اصلی‌ترین شعار است، وقتی دیدند اسلامش حذف می‌شود باید به خود بیایند، باید بفهمند که دارند راه غلط می‌روند، اشتباه می‌کنند، باید تبری کنند، وقتی می‌بینند در روز قدس که برای دفاع از فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونیست است به نفع رژیم غاصب صهیونیستی و علیه فلسطین شعار داده می‌شود باید متنبه شوند. باید خودشان را بکشند کنار، بگویند نه نه، ما با این جریان نیستیم. وقتى مى‌بینند سران ظلم و استکبار عالم از اینها حمایت میکنند، رؤساى آمریکا و فرانسه و انگلیس و اینهائى که مظهر ظلمند ... دارند از اینها حمایت میکنند، باید بفهمند یک جاى کارشان عیب دارد؛ باید متنبه بشوند.

وقتى مى‌بینند همه‌ى آدمهاى فاسد، سلطنت‌طلب، از اینها حمایت میکند، توده‌اى از اینها حمایت میکند، رقاص و مطرب فرارى از کشور از اینها حمایت میکند، باید متنبه بشوند، باید چشمشان باز بشود، باید بفهمند؛ بفهمند که کارشان یک عیبى دارد؛ بلافاصله برگردند بگویند نه، ما نمیخواهیم حمایت شما را. چرا رودربایستى میکنند؟» و در ادامه نیز فرمودند: «من تعجب میکنم. کسانى که اسم و رسم خودشان را از انقلاب دارند - بعضى از این آقایان یک سیلى براى انقلاب نخوردند در دوران اختناق و طاغوت - و به برکت انقلاب اسم و رسمى پیدا کردند و همه چیزشان از انقلاب است، مى‌بینید که دشمنان انقلاب چطور بُراق شدند، آماده شدند، صف کشیدند، خوشحالند، می‌خندند؛ اینها را که مى‌بینید؟ به خود بیائید، متوجه بشوید شما برادران «سابق» ما هستید» و در پایان از تلاش برخی افراد برای دفع شدن از نظام سخن گفتند: «انتخابات تمام شد... اشکالى هم نتوانستند بر انتخابات بگیرند و ثابت کنند؛ حالا هى‌ادعا کردند، فرصت هم داده شد؛ گفتیم بیائید، نشان بدهید، ثابت کنید؛ نتوانستند، نیامدند ... من هیچ اعتقادى ندارم به دفع؛ من گفتم در نماز جمعه؛ اعتقاد من به جذب حداکثرى و دفع حداقلى است؛ اما بعضى کأنه خودشان اصرار دارند بر اینکه از نظام فاصله بگیرند. یک اختلاف «درون خانوادگى» را یک عده‌اى تبدیل کردند به مبارزه‌ى با نظام - البته اینها اقلیتند، کوچکند؛ در مقابل عظمت ملت ایران صفرند.»

* پایگاه اطلاع رسانی دولت: احمدی‌نژاد در جلسه هیات دولت با بیان اینکه توهین‌کنندگان به امام خمینی(ره) در بین ملت جایگاهی ندارند ولی می‌خواهند با سوءاستفاده از فضای ملکوتی و انسانی ایران اسلامی عقده‌های استکبار و رژیم صهیونیستی نسبت به ملت ایران را بازگشایی کنند، گفت: «نباید عده‌ای به خاطر قدرت‌طلبی و دنیا مجری آرزوهای سیاست‌های صهیونیست‌ها شوند که البته با خود این آرزوها را به گور خواهند برد.» رییس‌جمهور تصریح کرد: «ای کاش نبودیم ببینیم عده‌ای گستاخانه به امام خمینی(ره) تعرض کرده‌اند.»

* هاشمی رفسنجانی با صدور اطلاعیه‌ای اهانت به تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را محکوم کرد و نوشت: "این کار از سوی هر کس و با هر هدفی که انجام یافته سزاوار تقبیح است."

* بیات زنجانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "هتک حرمت امام راحل عظیم الشأن و بنیانگذار جمهوری اسلامی در هر جا و به هر نحو که صورت گرفته باشد، محکوم است اما حرکت مشکوک صدا و سیمای رسمی کشور در پرو بال دادن و نحوه خبر دهی و اعلان این موضوع که موجب جریحه‌دار کردن احساسات پاک و انقلابی مردم گشته، شایستۀ محکومیت بیشتری است ... چطور می توان باور کرد دانشجویانی که هنوز در شعارهایشان از نام امام(ره) و راه او دفاع می کنند و این موضوع را هم برای خود افتخار می دانند، دست به چنین اقداماتی بزنند؟"

* شبکه خبر دانشجو: تجمعات مختلف در سراسر کشور نسبت به هتک حرمت تمثال امام خمینی و رهبر معظم انقلاب ادامه دارد. بسیاری از دانشجویان با دعوت رسمی 4 تشکل دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل  ضمن حضور یافتن در حرم مطهر امام راحل در تهران، با اعلام وفاداری به آرمانهای ایشان و رهبر معظم انقلاب با شعارهایی همچون «موسوی مجرم است، محاکمه لازم است» خواستار برخورد مراجع قضایی با عوامل اصلی اتفاقات تلخ بوجود آمده شدند.

* ایسنا: «جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران نیز تحصن خود را در مسجد این دانشگاه آغاز کرده و خواستار برخورد با عوامل این اتفاق تلخ شدند.»

* ایرنا: احمد کارگر نجاتی یکی از افرادی که ادعا می شد در لیست کشته شدگان 72 نفره میرحسین موسوی قرار دارد در جمع متحصنین در مسجد دانشگاه تهران حاضر شد و گفت: "آقای بهشتی من را در حالی در لیست 72 نفره کشتگان قرار داد که من هنوز زنده هستم!" وی گفت: "من در روز شنبه بعد از انتخابات در مبارزه با اشراری که در میدان فاطمی بودند به طرف میدان حرکت می‌کردم. در شلوغی ناگهان به زمین خوردم و احساس کردم که از پایم به شدت خون می‌آید. پس از آن به مدت یک ماه در بیمارستان بستری شدم. پس از این که کمیته‌ای برای بررسی آسیب دیدگان و کشته شدگان در ستاد موسوی تشکیل شد یک روز نام خود را در لیست 72 نفره کشته شدگان در سایت نوروز دیدم.

نام من را در ردیف 18 به نام احمد کارگر نجاتی، علت مرگ ضرب و شتم، مکان بیمارستان، محل دفن بهشت زهرا، قطعه 213 دیدم. بعد از آن در وبلاگم مطلبی را به صورت طنز نوشتم، به این صورت که وبلاگ نویسی از دیار باقی با شما سخن می‌گوید!" وی ادامه داد: "برخی سایت‌های خبری این دروغ برملا شده جنبش سبز را بیان کردند و پس از آن سایت‌های سبز، من را که تا دیروز برای آنها مرده‌ای بسیار خوب بودم به عنوان آدم کش مطرح کردند. در همان شب بلافاصله صدا و سیما با من تماس گرفت و از وبلاگ من در برنامه بیست و سی تصویر نشان داده شد. من پس از آن در وبلاگم از آقای بهشتی این سوال را کردم چرا شما که فرزند مظلوم شهید بهشتی هستید لیستی را منتشر می‌کنید که هم نام 72 تن شهدای کربلاست؟" کارگر اظهار داشت: "سپس آنان در سایت‌هایشان مدعی شدند که من دستیار ارشد معاون سیاسی وزارت کشور آقای ذوالقدر بوده‌ام! همچنین من را خبرنگار فلان روزنامه معرفی کردند و نام مرا در کنار نام افرادی همچون منصور ارضی، برادران سیب سرخی و حسین سازور معرفی کردند. همچنین من را بازجوی خبرنگاران دوم خردادی دانستند!" وی اظهار داشت: آنها عکسی به دروغ از من در سایت هایشان منتشر کردند که من تا کنون این عکس را ندیده‌ بودم."

* خبرنامه دانشجویان ایران: همزمان در بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور از جمله سمنان، تربیت معلم، فردوسی مشهد، امام صادق، شریف، تبریز، محقق اردبیلی، امیرکبیر، شاهد، تربیت معلم سبزوار، الزهرا، شهید باهنر کرمان، صنعتی اصفهان، زابل، آزاد خمینی شهر، چهارمحل و بختیاری، ایلام، گیلان، بوشهر، پیام نور گلستان، هرمزگان، مالک اشتر، آزاد نجف آباد، آزاد کرمانشاه، زنجان، یزد، همدان و ... دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه با تجمع های اعتراض آمیز و حتی سیاه پوش کردن دانشگاه از فتنه انگیزی های بوجود آمده اعلام انزجار کردند.

* روابط عمومی دفتر سیدمحمد خاتمی از دیدار وی با شورای احزاب اصلاح طلبان استان فارس فارس خبر داد. وی گفت: "امکان ندارد مردم ما و دانشجوی ما به امام خمینی(ره) اهانت بکند."

* روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار خبری که به موضوع هتک حرمت به امام راحل اختصاص یافته بود، این هتک حرمت را صحنه سازی دانست و مدعی شد که تصاویر مربوط به اهانت به تصویر امام(ره) ساختگی بوده و این تقلب از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است. گاردین به اظهارنظرهای میرحسین و کرویی و حمید انصاری مبنی بر ساختگی بودن فیلم جسارت به عکس امام(ره) اشاره کرد.

* خبرآنلاین: حمیدرضا کاتوزیان نماینده مردم تهران در مجلس گفت: "ممکن است بی حرمتی به تمثال امام خمینی (ره) از سوی جریان افراطی که از روز قدس اقدامات خود را شروع کرد و مسیر معترضان انتخابات را تغییر داد و به دنبال جمهوری ایرانی بود، صورت گرفته باشد.  یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه ممکن است این جریان از سوی یک طرف دیگر که طرفداران دولت و تندرو هستند برای عمق بخشیدن به اختلاف نظرها بین رقبای سیاسی و برای بهره‌برداری به نفع خود این کار را انجام داده باشند. اقدام صداوسیما در این زمینه جالب نبود چون احساسات مردم را جریحه‌دار کرد و مطمئنم که خانواده شهدا راضی به دیدن این تصاویر نبودند."

* علیرضا نوری زاده در گفتگو با صدای آمریکا با اشاره به فرار مجید توکلی با لباس زنانه از دانشگاه امیرکبیر، گفت‏:‏ «پوشیدن لباس زنانه برای یک مرد عیب نیست، زیرا همه می دانند که مجید توکلی سمبل مبارزات دانشجویان است‏! روز چهارشنبه گذشته روزنامه ایران عکسی از مجید توکلی را چاپ کرد و نوشت که وی با لباس زنانه در حال فرار از دانشگاه دستگیر شد‏. این عکس با فتو شاپ مونتاژ شده بود و اگر هم واقعی باشد، اشکالی ندارد. رژیم همین ترفند را در مورد ابوالحسن بنی صدر هم به کار برد و در عکسی، وی را با لباس زنانه هنگام فرار از کشور نشان داد، در حالی که بنی صدر فقط سبیل خود را زده بود‏!‏»

* مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه ای ضمن محکوم کردن هر رفتاری که توهین به شخصیت بنیان‌گذار انقلاب باشد اعلام کرد از دانشجویان و مردمی که این چنین در راستای احیای حقوق و ارزشهای اولیه انقلاب اسلامی و اندیشه های اصیل امام عزیز تلاش دارند، تشکر می کند و درخواست دارد که با حفظ و همبستگی و تلاش جدی در پیوند حوزه و دانشگاه، صفوف سبز خود را برای مبارزه ای قانونی در کسب حقوق اساسی و آزادی های مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی منسجم تر کرده و مواظب عناصر فرصت طلب و نفوذی برای تحریف این حرکت نورانی و حق طلبانه باشند.

* روح ا... حسینیان نمانده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: «متأسفانه امروز بسیاری از مخالفان امام(ره) جزیی از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام شده اند و حتی یکی از روحانی نمایانی که در زمان امام(ره) جرمی را مرتکب شده بود و امام خمینی به دادگاه ویژه روحانیت دستور داده بودند که او را عزل کند، امروز در مؤسسه امام پناه گرفته است.» وی افزود: «بدیهی است مؤسسه ای که باید مبلغ افکار و اندیشه های امام(ره) باشد، به شکل یک حزب بسیار نازل در خدمت اغراض فتنه قرار گرفته است. دوم خردادی ها در دوران هشت ساله حاکمیت خود چه جنایت هایی که در حق افکار و اندیشه های امام مرتکب نشدند. آنان حتی افکار امام را افکار موزه ای خطاب کردند اما اینها واکنشی در برابر این رفتار از خود نشان ندادند. اگر همان زمانی که یکی از نظریه پردازان این جریان اعلام کرد که افکار امام به موزه های تاریخ سپرده شده است، جریان به‌اصطلاح اصلاح طلب و دوم خردادی موضع خود را مشخص می کرد، به طور حتم امروز چنین اتفاقی در ‏16‏ آذر رخ نمی‌داد.»

* پایگاه اطلاع رسانی مجاهدین خلق (منافقین): «تندیس ندا (آقاسلطان) شهید ملى قیام سراسرى مردم ایران که با چشمان باز و با پیام روشن آزادى به دست دژخیمان ... در 30خرداد، به خاک افتاد از طرف مریم رجوى، رئیس جمهور برگزیده مقاومت، به رئیس پارلمان ایتالیا آقاى فرانکو فینى اهدا شد.

فرانکو فینى، نیز از هدیه رجوى بسیار تشکر کرد و شهادت ندا را واقعهیى اسفبار و دردناک که جهانى را تکان داد، توصیف کرد و گفت: "پارلمان ایتالیا درکنار همه کسانى است که براى آزادى ایران و دفاع از حقوق بشر مبارزه می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها