کد خبر: ۹۹۸۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۲۵ آذر ۱۳۹۱
تاملی بر تنها راه بازگشت کارگزاران به عرصه قدرت:
در ماه های گذشته همزمان با نزدیک شده به انتخابات دهم ریاست جمهوری برخی از جریانات سیاسی با مطرح نمودن طرح نخ نما شده‌ی وحدت ملی که در سال های پیش با بی رغبتی نخبگان و سیل عظیم مردم روبرو شده بود حمایت های فراوانی را در روزنامه ها و تریبون های زنجیره ای خود از این طرح بیان داشته اند. طرحی که انتشار فایل صوتی مکالمه مهدی هاشمی با عنصر ضد انقلاب(نیک آهنگ کوثر) و تاکید فرزند مجرم آقای هاشمی به نقش آفرینی عناصر همسو در داخل و خارج ایران برای تحت فشار قرار دادن رهبری نظام به خوبی ماهیت آن را عیان می نماید.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، کسی نمی‌تواند منکر شود که وحدت و انسجام در هر جامعه‌ای، عامل اقتدار، عزّت و سربلندی آن جامعه است و نیز بی شک وحدت بما هو وحدت و نداشتن هدف از وحدت نه تنها عامل اقتدار و عزت جامعه نخواهد شد بلکه راه را برای ورود دشمنان ملت باز خواهد نمود.

استفاده ابزاری جویندگان قدرت از عنصر وحدت با عناوین گوناگون از دیرباز در تاریخ اسلام و همچنین انقلاب اسلامی به کرات دیده می شود وحدتی که اکثر موارد ترفندی برای استفاده مقطعی از اراده پاک مردم و بازگرداندن بدون هزینه نافیان اصول وحدت به عرصه قدرت بوده است.



در ماه های گذشته همزمان با نزدیک شده به انتخابات دهم ریاست جمهوری برخی از جریانات سیاسی با مطرح نمودن طرح نخ نما شده‌ی وحدت ملی که در سال های پیش با بی رغبتی نخبگان و سیل عظیم مردم روبرو شده بود حمایت های فراوانی را در روزنامه ها و تریبون های زنجیره ای خود از این طرح بیان داشته اند.

اما سوالی که مطرح می شود این است که "چه کسانی از طرح وحدت ملی سود می کنند؟"

شاید با نگاهی بر سوابق طراح و یا طراحان "وحدت ملی" بتوان به خوبی به پاسخ این سوال پی برد. پس از وقوع حوادث و اتفاقات انتخابات سال 88 و عیان شدن چهره واقعی برخی از شخصیت ها و جریانان سیاسی نظام که سال ها در نقابی زیبا پنهان گشته بودند، مردم ایران اسلامی پس از ماه ها تحمل، مدارا و فرصت توبه و بازگشت به آنان در 9 دی ماه همان سال پاسخی محکم و قاطع به وحدت شکنان و نافیان اصول وحدت دادند.

حال با گذشت سه سال و اندی از آن وقایع با داغ شدن مجدد تنور انتخابات و به وجود آوردن حواشی جدید که موجب کم رنگ شدن خطای نقش آفرینان فتنه سال 88 شده است عده ای حول محوریت حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی با نام وحدت به دنبال بازگشت بدون هزینه خاطیان سال 88 و بنابر گفته آقای هاشمی بازگشت به قبل از 84 و حذف جریان سوم تیر از صحنه حاکمیت هستند.

طرحی که انتشار فایل صوتی مکالمه مهدی هاشمی با عنصر ضد انقلاب(نیک آهنگ کوثر) و تاکید فرزند مجرم آقای هاشمی به نقش آفرینی عناصر همسو در داخل و خارج ایران برای تحت فشار قرار دادن رهبری نظام و نیز افشاگری های تامل برانگیز نیک آهنگ کوثر مبنی بر پیگیری های مهدی هاشمی برای تشدید فشار تحریم ها بر مردم جمهوری اسلامی ایران به خوبی ماهیت آن را عیان می نماید.

اما با نگاهی بر مخاطبین این طرح می توان سود پیاده سازی این طرح را در جیب گروه ها و شخصیت های گوناگونی دید.

جریان اصلاحات و بازیگردانان وقایع سال 88 که پس از انتخابات نهم ریاست جمهوری با آشکار شدن چهره واقعی شان دچار مرگ سیاسی شده اند بهترین و شاید تنهاترین راه بازگشت خود را با در نظر گرفتن فاکتورهای بازگشت بی هزینه به عرصه قدرت و عدم اعتراف و اعلام برائت از خائنین به نظام، در جریان انداختن طرح وحدت ملی می بینند.

جریان کارگزاران که به عنوان صحنه گردانان طیف های مختلف اصلاح طلب و همچنین سکولارهای پنهان شده در لباس اصولگرایی نقش آفرینی می کنند به عنوان طراح اصلی این نقشه تمامی منافع خود را در اجرایی شدن این طرح دیده و تمامی تلاش خود را در این راستا به کار گرفته اند. روزنامه کیهان در تاریخ 88/8/19 درباره کارگزاران می نویسد: «... در انتخابات سال 76، جريان كارگزاران و طيف هاي همسو ضمن يك شعبده بازي سياسي و با معرفي خاتمي به عنوان «منتقد» و ناطق نوري به عنوان «طرفدار» وضع موجود مديريت دولت، مردم را به سمت راي به نامزد مورد حمايت خود (خاتمي) هدايت كردند در حالي كه طيفي از همان ها بر حسب ظاهر به آقاي ناطق لبخند مي زدند. در واقع كارگزاران در انتخابات دوم خرداد 76 ضمن ائتلاف كامل با خاتمي، به رقيب وي نيز چنين القا مي كردند كه از او حمايت مي كنند تا در هر صورت، حضور 8 ساله خود در دولت را -پس از ناكامي در تغيير قانون اساسي و تمديد رياست جمهوري آقاي هاشمي - تداوم بخشند.»

همچنین سیاسیونی که در وقایع سال 88 با سکوت معنادار خود طراحی سنگین دشمنان قسم خورده نظام را اختلافی سطحی بین دو جریان تفسیر نمودند و همین سکوت کارنامه بدی از این افراد در موقعیت های حساس نظام بر جای گذاشته و تردید دلسوزان نظام را برای قرار گرفتن این افراد در پست های کلیدی بیش از پیش می نماید تنها راه پاک کردن حافظه تاریخی ملت را در پیاده سازی طرح وحدت ملی دیده و به طرق مختلف این راه را برای آن هموار می نمایند.

اما مصاحبه اخیر آیت الله جنتی با یکی از نشریات کشور را شاید بتوان صریح ترین جواب به طراحان و حامیان طرح وحدت ملی دانست. ایشان در این گفتگو بیان می دارند که: «مکانی برای حضور مجدد فتنه گران در صحنه انتخابات وجود ندارد و آنها حتی نباید توهم این حضور مجدد را داشته باشند. فتنه گران بزرگترین خیانت را به نظام اسلامی و مردم انجام دادند و لطمه سنگینی به کشور زدند. اینها نشان دادند نه به قانون اساسی، نه به فقه اسلامی و نه اخلاق اسلامی اعتقاد و التزامی ندارند. امروز ارتباط فتنه گران با خارج و دشمنان انقلاب کاملا محرز شده است و این مسئله در پرونده های این افراد که در دادگاه ها تشکیل شده و در اعترافات آنها کاملا روشن است.»

ایشان در ادامه بیان می دارند: «آیا این افراد حائز شرایط سنگین اصل 115 هستند که مجددا بخواهند در عرصه انتخابات حاضر شوند. اینها به نظام و مردم خیانت کردند و دشمنان انقلاب را شاد کردند. مساجد و پایگاه های بسیج را آتش زدند، ب دستگا عزاداری اباعبدالله(علیه السلام) در عاشورا جسارت کردند به ساحت مقدس امام خمینی(ره) اهانت کردند و... مطمئنا امکان حضور مجدد اینها در صحنه انتخابات وجود ندارد. مردم این افراد را به عنوان مجرم می شناسند و هیچ وقت حاضر نمی شوند حضور دوباره آنها را بپذیرند.»

در پایان با نگاهی بر سوابق مالی و سیاسی گارگزاران، اصلاح طلبان و مدعیان اصولگرایی به خوبی می توان به علت اسرار این جریانات در تحقق طرح وحدت ملی پی برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۱
۵۳
۳۵
آقایان وحدت ملی کجا بودبفرماییدوحدت پولی، پولدارهایی که دراین دودوره دولت احمدی نژادنرخ سودشان پایین آمده دوباره می خواهندبامحوریت خانواده ... به وحدت برسند.شرکت های نفتی خارجی نیز بازد وبند آقازاده ها ودادن رشوه به پول ونفت بیشتری می رسند وحدت ملی کجا بودوحدت ملی که ماداریم رهبری معظم انقلاب ومردم ما بسیارمنسجم ومتحد هستند.این اختلافات هیچ ربطی به وحدت ملی ماندارداین اختلافات ،اختلاف بین پولدارهاست وقتی که به حریم پولی ومالی همدیگر تعرض می کنندنسبت به همدیگرعربده می کشند.بعداسمش رامی گذارند اختلاف پولی!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۱
۱
۵۲
مردم
پاسخ
اعصاب داغون
UNITED STATES
۱۷:۰۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۱
۳
۳۶
خداییش این اصلاحاتیا و کارگزاران خیلی پررویندا.بابا مملکتو خوردید و نابود کردید حالا ننه غریبا بازی در میارید.....
پاسخ
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۱
۷۴
۴
لطفا یک مقاله تحت عنوان "چه کسانی از وحدت ملی آقای هاشمی ضرر مبینند "هم بنویسید
پاسخ
وارسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۱
۲۸
۰
به نظر مي رسد اين نوشته در پاسخ مطلبي است با عنوان «چه کساني از وحدت ملي ضرر مي کنند»
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها