کد خبر: ۹۹۹۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۵ آذر ۱۳۹۱
احزاب و تشکل‌ها در چند ماه باقی مانده به انتخابات فعالیت خود را منسجم کرده و رایزنی‌های انتخاباتی خود را نیز آغاز کرده‌اند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، احزاب و تشکل‌ها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری خط‌ و مشی، استراتژی و برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنند که در ادامه فعالیت هفته اخیر آنها را مرور می‌کنیم.

*اعلام شرایط گفت‌و‌گوی جبهه پیروان با جامعتین برای انتخابات 92

 

مسئول سیاسی حزب موتلفه از زمان و شرایط گفت‌و‌گوی جبهه پیروان با جامعتین برای انتخابات 92 خبر داد.

کاظم انبارلویی مسئول سیاسی حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس اظهار داشت: حزب موتلفه در ذیل جبهه پیروان کار می‌کند و در انتخابات پیش‌رو حضور مستقل نخواهد داشت.

انبارلویی درباره ورود جبهه پیروان زیر چتر جامعتین به انتخابات 92 تصریح کرد:‌ فعلاً جامعتین مطرح نیست و جبهه پیروان خط امام و رهبری قرار است ابتدا به نتیجه‌ برسد و سپس گفت‌و‌گوی خود را با جامعتین آغاز کند.

وی زمان آغاز این گفت‌و‌گو را بهمن و اسفند سال‌جاری عنوان کرد و این پرسش را که آیا پس از انتخاب مصداق با جامعتین وارد رایزنی می‌شوید را تایید کرد.

*جزئیات نشست جامعه مدرسین با آیت‌الله مهدوی‌کنی

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره جزئیات جلسه آیت‌الله مهدوی‌کنی با جامعه مدرسین اظهار داشت: طبق توصیه‌های مقام معظم رهبری بر همدلی و همسویی جامعتین تاکید شد چراکه برخی می‌گفتند بین جامعتین گلایه وجود دارد لذا برای اینکه کسی دچار این توهم نشود، این جلسه تشکیل شد هرچند هیچگاه اینگونه نبوده است.

ممدوحی با بیان اینکه این نشست بسیار صمیمانه بود، ادامه داد: در جلسه اخیر درباره انتخابات بحثی صورت نگرفت اما درباره همراهی و همفکری جامعتین بحث شده و این جلسه یک مبنایی شد که این تبادل نظر و رفت‌آمدها ادامه دار باشد و گاهی جامعه مدرسین به دیدن آنها برود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که آیا این جلسات ادامه‌‌دار است یا خیر، اظهار داشت: اعضای جامعه مدرسین خواستند که این جلسات ادامه‌دار باشد هرچند هر رفتی یک آمدی دارد.

وی درباره زمان حضور آیت‌الله یزدی در جلسات جامعه روحانیت گفت: درباره زمان آن بحثی نشد و فقط به صورت کلی این مبحث مطرح شد.

«در این جلسه درباره اینکه هر دو در انتخابات شرکت می‌کنند و همسویی و همفکری جامعتین بحث شد و در این جلسه بجز بنده، سید احمد خاتمی و حسینی بوشهری و برخی دیگر از اعضا نیز صحبت و دیدگاه‌های خود را ارائه کردند. »

*دیدار انتخاباتی جبهه مردمی اصلاحات با عارف

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس از دیدار جبهه مردمی اصلاحات با محمدرضا عارف نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری خبر داد و اظهار داشت: پیرو دیدارهایی که برای ایام انتخابات داریم 25 آذرماه نشستی را با عارف خواهیم داشت.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات همچنین دیدار با مراجع و علما را از برنامه‌های آتی این جبهه عنوان کرد.

* درخواست عسگراولادی از جامعه روحانیت برای دیدار با جامعه مدرسین

یک عضو جامعه روحانیت مبارز از درخواست دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از این جامعه برای دیدار با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با موضوع انتخابات آینده ریاست‌جمهوری خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس یک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حبیب‌الله عسگر اولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری چندی پیش در جلسه جامعه روحانیت مبارز که آیت‌الله مهدوی‌کنی نیز در آن جلسه حضور داشتند حاضر شد.

وی ادامه داد: آقای عسگر اولادی در این جلسه خواستار شد که ما باید همه با هم مثل سابق دیدارهای خود را داشته باشیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح‌کرد: در آنجا صحبت شد که جامعه روحانیت مبارز دیداری را با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیرامون موضوع انتخابات داشته باشد.

وی همچنین درباره دیدار جامعه روحانیت مبارز با آیت‌الله یزدی نیز خاطرنشان کرد: کلی‌گویی در جامعه روحانیت مبارز پیرامون دیدار با آیت‌الله یزدی صورت گرفته است.

*حزب مشارکت دفتر و تشکیلات خاصی ندارد

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی درباره بیانیه اخیر مشارکت، که باید از سوی دفتر سیاسی که وی نیز عضو آن بوده، صادر شود، گفت: من فقط بیانیه «آنها» را دیده ام.

وی افزود: این حزب، دیگر دفتر یا تشکیلات آنچنانی ندارد و قاعدتا من هم حضور ندارم و فقط هرازچندگاهی یادداشت‌ها یا مصاحبه‌هایی منتشر می‌کنم، همین.

منصوری با اشاره به انحلال حزب مشارکت افزود: بر اساس ضوابط و مقررات و از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب، گفته اند که حزب مشارکت منحل شده است.

به گزارش فارس، در پی فعال شدن چندین حزب اصلاح طلب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، حزب مشارکت در بیانیه ای که اولین بار شبکه بی بی سی فارسی آن را پخش کرد، فقط خود و حامیانش را اصلاح طلب واقعی دانست.

* غیبت سخنگوی جبهه پایداری در همایش 16 آذر

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، نشست شورای مرکزی جبهه پایداری با اعضای استانی این جبهه به منظور تبیین اساسنامه جبهه روز پنجشنبه 16 آذر در تهران برگزار شد.

برپایه این خبر حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیرکل، محصولی و زارعی به عنوان اعضای شاخص این جبهه در همایش 16 آذر حضور داشتند،‌ در حالی که در این دیدار جای کامران باقری لنکرانی به عنوان سخنگو خالی بود.

در این نشست رضوانی مسئول کمیته استان‌های جبهه پایداری معارفه و اساسنامه تبیین شد و قرار بود بلافاصله پس از این نشست،‌ اعضای جبهه پایداری برای ارائه گزارش جلسه به دیدار آیت‌الله مصباح بروند.

در این زمینه با باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری درباره جلسه اخیر و ارائه مصوبات به آیت‌الله مصباح گفت‌و‌گو کردیم.

لنکرانی در این گفت‌و‌گو با تائید غیبت خود در جلسه اخیر جبهه، اظهار داشت: همواره گزارشات جبهه به آیت‌الله مصباح ارائه می‌شود، اما در جلسه اخیر وقت اجازه نمی‌داد و عده‌ای خدمت ایشان رفته و دوستانی که مامور بودند، گزارش را ارائه دادند اما اینکه چه کسانی رفته‌اند خیلی مهم نیست.

همچنین در این راستا سید محمدرضا حسینی مسئول روابط عمومی جبهه پایداری نیز درباره ارائه گزارش جلسه اخیر به آیت‌الله مصباح اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی درباره غیبت سخنگو در جلسه اخیر جبهه پایداری گفت: وی پزشک و بسیار پرمشغله است لذا فقط در مواقع ضروری در جلسات حضور دارد.

حسینی در خصوص زمان دیدار شورای مرکزی جبهه پایداری با آیت‌الله مصباح تصریح کرد: در هفته‌های آینده این دیدار صورت می‌گیرد.

مسئول روابط عمومی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که مگر قرار نبود بلافاصله بعد نشست پنجشنبه این دیدار صورت گیرد؟ گفت: در برنامه ما این دیدار هست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آیت‌الله مصباح همه اعضا را می‌پذیرند؟ یادآور شد: بله مشکلی در این زمینه نیست.

 

* تبلیغات احزاب باید طبق ماده 16باشد/پیش‌بینی سازوکارهای لازم

سید محمدعلی پورموسوی مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس به تبلیغات زودهنگام احزاب و کاندیداها برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: از ابزارهای موثر برای نقش‌آفرینی موفق احزاب خصوصاً در زمان انتخابات تبلیغات است، آنچه در این باره مورد تأکید ماست رعایت حدود و ثغور قانونی در تبلیغات است.

دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب تصریح‌ کرد: ماده 16 قانون احزاب که به تخلفات احزاب اشاره دارد چارچوب و شاخص‌های کلی در این ارتباط را مشخص کرده و انتظار می‌رود همه احزاب و تشکل‌های سیاسی و همچنین مجموعه‌های سیاسی اعم از جبهه‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی آن را مراعات کنند و بدیهی است سازوکارهای لازم در این خصوص پیش‌بینی خواهد شد.

 

* عسگر اولادی،‌باهنر، کوهکن، حبیبی، صابر و سجادی با آیت‌الله یزدی دیدار می‌کنند

محسن کوهکن عضو شورای مرکزی جبهه پیروان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره اعضایی که قرار است به نمایندگی از جبهه پیروان با آیت‌الله یزدی دیدار کنند، ‌گفت: در این دیدار برخی افراد هیئت رئیسه و بقیه اعضا که با نظر شورای مرکزی انتخاب شده‌اند، حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این دیدار آقایان عسگر اولادی،‌ باهنر، بنده (کوهکن)، حبیبی، صابر و سجادی حضور خواهیم داشت.

به گزارش فارس پیش از این باهنر عضو شورای مرکزی جبهه پیروان از دیدار با آیت‌الله یزدی در این هفته خبر داده بود.

*جزئیات تدوین برنامه جبهه پایداری برای ریاست‌جمهوری یازدهم

کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره تشکیل تیم تدوین برنامه ریاست‌جمهوری یازدهم ‌از سوی جبهه پایداری اظهار داشت: با توجه به اینکه جبهه پایداری در انتخابات برنامه‌محور خواهد بود، دوستانی در شورای مرکزی منصوب شدند تا برنامه‌هایی را برای دولت یازدهم تدوین کنند و در آن تلاش شود که بر اساس آرمان معنویت، عدالت و عقلانیت حول محور ولایت این برنامه تبلور یابد.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه در برنامه دولت یازدهم ریاست‌جمهوری تلاش شده از ظرفیت نظری و عملی جبهه مدافعان انقلاب برای برنامه‌ریزی مومنانه و علاج جویانه استفاده شود، خبر داد که در تیم تدوین اساتیدی از حوزه‌های علمیه در زمینه احکام حکومتی، اجتماعی، فلسفه حکومت و مردم‌سالاری دینی حضور دارند.

وی با بیان اینکه افرادی که تاکنون مشخص شده‌اند حدود  10 تا 12 نفر هستند، گفت که برخی افراد که سابقه اجرایی در حد معاونت رئیس‌جمهور، وزارت، قوه مقننه و برنامه پنجم توسعه را دارند، در تدوین برنامه ریاست‌جمهوری یازدهم جبهه پایداری حضور دارند.

لنکرانی با تاکید بر اینکه این ترکیب ظرفیت خوبی را فراهم آورده که خروجی آن می‌تواند مورد استفاده دولت یازدهم قرار گیرد،‌ درباره آماده شدن این برنامه یادآور شد: امیدواریم قبل از اینکه فضای انتخابات وارد مصداق شود، کار تدوین انجام شود تا آن را به عنوان مطالبه از دولت یازدهم پیگیری کنیم.

*تشکیل ستادهای انتخاباتی/سرلیست جمعیت آبادگران هنوز مشخص نیست

بیت‌الله بدرلو سخنگوی جمعیت آبادگران جوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس اظهار داشت: ما در جمعیت آبادگران ستاد تشکیل داده‌ایم و هنوز در حال بحث و بررسی هستیم و هنوز سرلیست مشخص نشده است.

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان همچنین تصریح‌کرد: در بحث بررسی‌ها ممکن است تغییرات زیادی نیز صورت گیرد.

مجید انصاری: نظام انتخاباتی کشور را آسیب‌شناسی کرده‌ام

مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در مورد اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: بنده نه تنها درباره انتخابات ریاست جمهوری بلکه در مورد نظام انتخاباتی کشور آسیب‌شناسی و کار کارشناسی جامعی انجام داده‌ام.

وی  همچنین خبر داد: هفته آینده با رسانه‌ها در مورد اصلاح‌قانون انتخابات نشست خبری برگزار می‌کنم.

*کمالی: هنوز برای نامزد شدن در انتخابات تصمیم نگرفته‌ام/خبر رسانه‌ها اشتباه است

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس خبر نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 92 را تکذیب کرد و گفت: بنده هنوز برای کاندیداتوری تصمیمی نگرفته‌ام.

وی همچنین افزود: هر رسانه‌ای که خبر کاندیداتوری من را زده اشتباه زده است چراکه هیچ منبعی از خود من موثق‌تر نیست.

به گزارش فارس، چندی پیش برخی رسانه‌ها  از کاندیداتوری حسین کمالی برای انتخابات آتی خبر داده بودند.

حسین کمالی هشت سال وزیر کار در کابینه هاشمی‌رفسنجانی و چهار سال نیز وزیر کار دولت اصلاحات بود.

*جزئیات جلسه شب گذشته جامعه روحانیت/ائتلاف جامعتین حتمی است

حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره جزئیات جلسه شب گذشته اظهار داشت: در این جلسه درباره ضرورت این نکته که جامعه روحانیت باید با جامعه مدرسین در انتخابات اهل نظر و همراه باشند، بحث شد.

شجونی با بیان اینکه از نظر ما هنوز تعیین مصداق زود است و به بحث مصداق نیز ورود نکرده‌ایم افزود: ائتلاف جامعتین در انتخابات آینده حتمی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در جلسه دیشب جزئیات دیدار آیت‌الله مهدوی کنی با جامعه مدرسین و صحبت‌هایی که آیت‌الله مهدوی کنی، مصباحی مقدم، تقوی و ابوترابی فرد مطرح کرده بودند،‌بیان شد و همه به این نتیجه رسیدند که باید هماهنگ باشند.

وی در پایان یادآور شد: مهمترین مطلب در جلسه شب گذشته تاکید بر ضرورت شرکت در انتخابات و همراهی جامعتین بود.

* درخواست دیدار حزب‌اسلامی رفاه با علی لاریجانی

حسن الله‌وردی‌نژاد دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس اظهار داشت: قرار است این حزب با تمام کاندیدای مطرح اصولگرا که تابع ولایت هستند دیدار  داشته باشد.

وی افزود: حزب اسلامی رفاه برای دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نامه‌نگاری و درخواست داشته و حتی رئیس مجلس را برای حضور در جلسات حزب دعوت کرده‌ است.

*جزئیات جلسه جمعه جبهه پیروان با جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس یک عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به جلسه امروز عصر این جبهه با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد و اظهار داشت: جبهه پیروان دیدار با علما و بزرگان به ویژه جامعتین را در دستور کار خود قرار داده است و بر همین اساس امروز نیز با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت‌الله یزدی دیدار داشتیم.

وی تصریح‌ کرد: برداشت ما از آنچه که در جلسه امروز مطرح شد دلسوزی و حساسیت اعضای جامعه مدرسین روی دین مردم و مشکلات آنها است که با دقت و تیزبینی آن را دنبال می‌کنند.

این عضو جبهه پیروان بر همین اساس به حساسیت و احساس مسئولیت اعضای جامعه مدرسین نسبت به دین، دنیا و مسائل نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری همواره به دنبال گرفتن رهنمود از جامعتین هستند؛ اعضای جامعه مدرسین نیز مطالبی را ارائه کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این جلسه درباره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز مسائلی مطرح شد، گفت: بحث‌های مختلفی مطرح شد و اعضای جبهه مطالب را مطرح کردند.

*بررسی تمام نامزدهای اصولگرا در جبهه‌پیروان/به جمع‌بندی اولیه رسیدیم

محسن کوهکن عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به جلسه شورای مرکزی این جبهه اشاره کرد و از جمع‌بندی اولیه انتخابات ریاست ‌جمهوری خبر داد.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس به جزئیات جلسه شب گذشته جبهه پیروان اشاره کرد و اظهارداشت: در جلسه شب گذشته جمع‌بندی اولیه درباره نحوه ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۱
۱
۷
فقط دکتر لنکرانی
پاسخ
احسان قنبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۱
۱
۰
اگر کسی مثل جلیلی یا لنکرانی بیایدن دیگر تکلیف انتخابات معلوم میشود!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها