کد خبر: ۱۰۴۹۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۶ دی ۱۳۹۱
سرپرست کمیته تدوین قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: جلسه آشتی اهالی داوری تا ۱۰ روز دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش 598،هوشنگ نصیر‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد صحبت‌های رضا غیاثی و ایراد اشکالاتی از سوی او به اساسنامه کمیته داوران، گفت: اشکالی در آئین‌نامه کمیته داوران وجود ندارد و این آئین‌نامه کاملا صحیح و اصولی تهیه شده است. آئین‌نامه کمیته داوران بر اساس دستورالعملی تهیه شده که فیفا در اول آوریل سال 2011 برای تمامی کشورها ارسال کرده است.

وی افزود: یکی از اعضای دپارتمان داوری روز گذشته مصاحبه‌ای داشته و شبهاتی را به آئین‌نامه کمیته داوران وارد کرده است. طبق ماده 60 اساسنامه فوتبال ایران معرفی روسای دپارتمان‌ها برعهده دبیرکل فدراسیون است. در آئین‌نامه کمیته داوران نیز این مسئله محترم شمرده شده و خدشه‌ای به آن وارد نشده است. تنها در این آئین‌نامه اشاره شده انتخاب رئیس دپارتمان را کمیته داوران انجام دهد و معرفی را طبق همان ماده اساسنامه دبیرکل اجرایی کند. به همین دلیل آئین‌نامه جدید هیچ تضادی با اساسنامه فوتبال ندارد.

سرپرست کمیته تدوین قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در رابطه با سن اعضای کمیته داوران به دلیل اینکه طبق اساسنامه فوتبال ایران مدت عضویت در کمیته‌ها 4 ساله است و بر طبق عرف که 65 سالگی زمان بازنشستگی است عدد 61 به همین خاطر به عنوان سن اعضای کمیته انتخاب شده‌ است که در پایان مدت ماموریت اعضا بازنشسته شوند. اتفاقا انتخاب سن با هوشمندی صورت گرفته است.

وی افزود: دو کار مهم دیگر نیز انجام شده اول اینکه دیگر قرار شده فدراسیون فوتبال کارت درجه 2 و 3 داوری را دیگر صادر ‌نکند و این مسئله دیگر برعهده هیئت استان‌هاست. این اتفاق پیشنهادی بود که چند سال پیش ارائه کردم چرا که در کلاس‌های مدیریت فوتبال چنین مسئله‌ای را بیان می‌کردم.

نصیرزاده تصریح کرد: همچنین گذاشتن مدرک تحصیلی برای اعضای کمیته داوران نیز تصمیم مهم دیگری بود که گرفته شد. بهتر است افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند برای داوری سیاستگذاری کنند چرا که چنین افرادی ادراک و اشراف بیشتری نسبت به حوزه کاری خود دارند. به همین خاطر اساسنامه نمی‌تواند طوری تنظیم شود که به نفع فرد و گروهی باشد. این آئین‌نامه به شکلی تدوین شده که با فیفا و همچنین استانداردهای اداری کمیته داوران منطبق باشد.

نصیر‌زاده تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور عسگری و سلیمانی برگزار کردیم اکنون نیز با اصرار فراوان از افشاریان درخواست کردم دیگر مصاحبه‌ای نکند و اجازه دهد این موضوع در خانواده داوری حل شود. برخلاف آنچه افکار عمومی و رسانه‌ها فکر می‌کنند در جامعه داوری هیچ دشمنی‌ای وجود ندارد بلکه بین اعضای آن اختلاف نظر‌هایی دیده می‌شود.به عقیده من افشاریان نباید آن صحبت‌ها را انجام می‌داد و دپارتمان نیز باید چیدمان نظارت را طوری تعیین می‌کرد که باعث بروز چنین جبهه‌گیری‌هایی از سوی برخی از داوران بازنشسته نشود.

وی افزود: به صورت خصوصی از آقای بهروان که خودشان از اهالی  داوری هستند درخواست کردم  جلسه‌ای با حضور مرادی، خسروی، افشاریان، اصفهانیان، عسگری و سلیمانی برگزار کنند تا این اختلاف سلیقه‌ها حل شود به احتمال فراوان جلسه آشتی بین اعضای داوری تا 10 روز دیگر برگزار می‌شود و مشکلات به طور قطع برطرف خواهد شد. قرار شده آقای نبی نیز به انجام این جلسه کمک کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها