کد خبر: ۱۰۵۶۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۱۹ دی ۱۳۹۱
زریبافان پاسخ دهد؛
جمعی از فرزندان شهدا و اهالی شهرک مجتمع مسکونی فجر با تجمع در مقابل دفتر رئیس بنیاد شهید اعلام کردند که چرا حکم رهبر انقلاب در خصوص شهرک خانواده شهدا اجرا نمی شود.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار سیاسی پایگاه خبری شهدای ایران؛ روان ستان  یکی از اعضای هیئت مدیره مجتمع مسکونی فجر یعنی همان شهرکی که به دستور حضرت امام ( ره ) برای خانواده های شهدا ساخته شده و امروز تنها دارایی ایشان می باشد مدعی شد که بنیاد شهید می خواهد نیمی از این شهرک را که همگی اعضای آن خانواده معظم شهدا هستند جدا کرده و به فروش برساند.

 

این فرزند شهید در خصوص تجمع خانواده های شهدای شهرک در مقابل دفتر رئیس بنیاد شهید اظهار داشت هم اکنون بیش از 60 خانواده  5 ساعت است که در بنیاد شهید کشور تجمع کرده و در صورتی که آقای زریبافان پاسخگوی خوبی برای ما نباشد قطعا خانواده شهدا در مقابل مجلس تجمع خواهند کرد.

 اما ماجرای این شهرک آنگونه که از زبان خانواده های شهدا و اعضای ساکن در این شهرک شنیده می شود بسیار قابل تامل است .

ماجرا از آنجا آغاز شد که پس از کش و قوس‌های فراوان، در سال 77 پس از این‌که اهالی شهرک در گزارشی، شکایت خود را به دفتر رهبر انقلاب می‌برند، بنا به حکم ایشان، قرار بر این می‌شود که کل شهرک ـ اعم از مملوکات و مشاعات ـ در اختیار فرزندان و خانواده‌های شاهد ساکن در شهرک قرار گیرد که این مسأله با زدن سند در مورد منازل، متوقف شده و بنیاد شهید از در اختیار گذاشتن مشاعات، سر باز می‌زند.

 و حال بعد از چند سال  حتی بعد از اینکه رئیس جمهور در ضیافت افطاری به فرزندان شهدا شفاها قول می دهد که به این مسئله رسیدگی کند اما باز همین مشاعات تبدیل به بزرگترین معضل برای خانواده های شهدا شده است . تا جایی که بنیاد شهید ظاهرا در عملی انسان دوستانه مسجدی را در همین مکان مشاع برای خانواده شهدا ساخته است  و حال بعد از مدتها به گفته اهالی اعلام کرده که با کشیدن دیوار و جدا کردن محوطه شهرک قصد فروش زمین آن را دارد.

مسجد نواب صفوی  با روحانی که گماشته بنیاد شهید می باشد خود یکی از موجبات اعتراض خانواده شهدا به مسعود زریبافان است تا جایی که خانواده های شهدا  خواستار برکناری امام جماعتی هستند که در شهرک خانواده شهدا به گفته اهالی به خانواده شهدا توهین می کند .

در پس نگاه های همه فرزندان شهدا که هم اکنون تنها سرمایه زندگیشان در زیر دستان کسی است در مقابل درب اتاقش تجمع کرده اند فقط می توان خواند که چرا حکم رهبری در خصوص شهرک اجرا نشده است و چرا بعد از چند دهه از واگذری منازل این شهرک به خانواده شهدا هنوز هیچ خانواده شهیدی از داشتن سر پناهش آسوده خاطر نیست ؟

لازم به ذکر است که بسیاری از فرزندان شهدا تا کنون به دلیل اعتراض به وضعیت این شهرک با پرونده های مختلف بعضا ساختگی روانه زندان شده اند اما آنگونه که فرزندان شهید حاضر در تجمع می گویند به هیچ وجه از حق طبیعی خویش کوتاه نمی آیند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها