کد خبر: ۱۰۸۰۷۱
زمان انتشار: ۰۷:۰۳     ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل ازکیهان: جلسات كاري دولت و مجلس در قالب جلسات مشترك صميمانه در حالي برگزار شده و قرار است استمرار داشته باشد كه به نظر مي رسد مهم ترين علت برگزاري چنين جلساتي بررسي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها است.
جلسه مشترك دولت و مجلس در خصوص مهمترين موضوع مباحث اقتصادي با حضور علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و محمود احمدي نژاد رئيس جمهور برگزار شد.
در اين جلسه كه شنبه شب در محل نهاد رياست جمهوري آغاز شد، علاوه بر رئيس جمهور و رياست مجلس شوراي اسلامي، شمس الدين حسيني وزير اقتصاد و دارايي، غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت، فرزين رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها، مرادي معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و لطف الله فروزنده معاون پارلماني رئيس جمهور و همچنين تني چند از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.

تصميم ويژه براي اختصاص كارت اعتباري به اقشار كم درآمد
در اين راستا يك نماينده مجلس حاضر در نشست هاي مشترك كميته مجلس و دولت از تصميم گيري ويژه اين كميته براي كمك به اقشار ضعيف و كم درآمد جامعه خبر داد.

اين نماينده مجلس در گفت وگو با مهر اظهار داشت: يكي از مهمترين تصميماتي كه در جلسات مشترك كميته مجلس و دولت براي ساماندهي فوري اوضاع اقتصادي جامعه و بهبود وضعيت معيشت دهك هاي پايين درآمدي اتخاذ شده است، كمك به 2 دهك پايين درآمدي است.

وي افزود: اين كمك ها قرار است علاوه بر پرداخت يارانه نقدي و غيرنقدي به اقشار ضعيف و كم درآمد جامعه كه شامل 2 دهك پايين درآمدي مي شود، ارائه شود.

اين نماينده مجلس تاكيد كرد كه اين تصميم يكي از مهمترين موضوعاتي بود كه در خصوص كمك به اقشار كم درآمد جامعه در آستانه سال جديد در كميته مشترك مجلس و دولت بررسي شد و مورد قبول همه اعضا قرار گرفت.

وي با بيان اين كه اين موضوع هم اكنون در مجلس در حال بررسي است، گفت: اين كمك ها ممكن است به صورت سبد كالا و كارت اعتباري خريد در اختيار 2 دهك پايين درآمدي قرار گيرد.
اين عضو كميته مشترك مجلس و دولت ادامه داد: گويا قرار است تيم هاي كارشناسي از مجلس، مركز پژوهش ها، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و ديوان محاسبات موضوع را بررسي كرده و زمينه هاي اجراي كار را فراهم آورند.

در همين حال جعفر قادري عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس از بررسي طرحي كه براساس آن كالاهاي اوليه و اساسي براي اقشار كم درآمد و ضعيف جامعه در قالب سبد كالا و كارت خريد الكترونيكي فراهم مي شود، خبر داد و گفت: اين موضوع در كميسيون در قالب طرحي 2 فوريتي در حال بررسي است و البته قرار شده موضوع از سوي آقاي احمد توكلي نماينده تهران پيگيري شود.

وي افزود: شايد اين نگاه در جاهاي ديگري هم براي كمك به اقشار كم درآمد جامعه به خصوص در شرايط موجود به واسطه بروز برخي مشكلات اقتصادي وجود داشته باشد.

نشست مشترك موجب تفاهم و تعامل مي شود
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس برگزاري نشست مشترك ميان دولت و مجلس را بسيار مثبت و سازنده دانست و گفت: اين نشست هاي مشترك موجب تفاهم و تعامل بيشتر دو قوه مجريه و مقننه مي شود.

احمد بخشايش يادآور شد: مردم نيز به خوبي از نتايج نشست هاي ميان مجلس شوراي اسلامي و دولت استقبال مي كنند، زيرا برگزاري اين نشست ها موجب بهبود سطح رفاه و زندگي مردم مي شود.

نماينده مردم اردستان در مجلس شوراي اسلامي، يكي از مهم ترين مشكلات كنوني كشور را برداشت هاي مختلف از قانون اساسي عنوان كرد و افزود: مجلس و دولت بايد برداشت هاي يكساني از قانون داشته باشند و از برداشت هاي ناهمگن و متفاوت دوري كنند.

بخشايش، مشكلات اقتصادي، تورم، سياست هاي ارزي را از ديگر مباحثي دانست كه بايد در نشست هاي مشترك دولت و مجلس مورد بحث و بررسي قرار گيرند.

جلسات مشترك همچنان ادامه خواهد يافت
جلسه مشترك دولت و مجلس كه شنبه شب با حضور روساي قواي مجريه و مقننه برگزار شد در روزهاي بعد نيز ادامه خواهد يافت.

يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس كه در جلسه شنبه شب نيز حضور داشت با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: در جلسه بعدي كه قرار است عصر يكشنبه برگزار شود روساي قواي مجريه و مقننه حضور نخواهند داشت.

وي افزود: در جلسه شنبه شب 33 نفر حضور داشتند كه 12نفر از نمايندگان مجلس بودند.
به گفته اين نماينده مجلس، موضوع هدفمندي، روش هاي اجراي آن، تهديدها و مشكلاتي كه ايجاد مي شود و روش هاي توزيع هدفمندي و درآمدهاي آن مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.

وي همچنين تصريح كرد: تاكنون هيچ توافقي روي مدل هاي مورد بحث در اين جلسات حاصل نشده است.

جلسه غيررسمي روز سه شنبه
يكي از نمايندگان تهران در مجلس نيز گفت: براي جلسه روز سه شنبه نيز كه به صورت غيررسمي برگزار خواهد شد از نمايندگان دعوت شده است.

عفت شريعتي در گفت وگو با ايسنا گفت: جلسات مشترك دولت و مجلس با حضور سران قوا و برخي از اعضاي هيئت رئيسه مجلس و نمايندگاني از دولت و برخي از نمايندگان مجلس آغاز شده است.

وي افزود: جلسات مشترك دولت و مجلس پيرو رهنمودهاي رهبري آغاز شده و حضور رئيس جمهور در مجلس نيز در همين راستا انجام شد.

دامادي نماينده ساري نيز گفت: رياست جمهوري سه شنبه شب ميزبان نمايندگان مجلس است.

تشكر از همگرايي دولت و مجلس
بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس طي بيانيه اي از همگرايي دولت و مجلس تشكر كردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: رفتار مسئولان دولتي و نمايندگان مجلس در اين ميان نقش به سزايي را ايفا مي كند، حضور به موقع رياست محترم جمهور در مجلس شوراي اسلامي براي هم انديشي با نمايندگان و تعاون و هم افزايي با آنان اقدامي در خور شأن دولت خدمتگزار بود، اين اقدام رئيس جمهور كه در نوع خود اقدامي ابتكاري و خلاقانه و البته سرشار از فوايد ارزشمند بود، گشوده شدن باب گفت وگوي بهتر و با همدلي بيشتر، ميان مسئولان دولتي و نمايندگان مجلس را به ارمغان آورد، هرچند كه قليلي هم از اين اقدام غيرقابل تصور برآشفتند و سعي در انتخاباتي و سياسي جلوه دادن آن نمودند. تا مانع وحدت مسئولان و استفاده از تمام ظرفيت هاي دو قوه شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها