کد خبر: ۱۰۸۷۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
چگونگی نقد اصولی دولت احمدی‌نژاد؛
نکته‌ای که در انتقادات به دولت به چشم می‌خورد، فقدان روش درست و اصولی نقد است که سبب می‌شود گاهاً از سوی منتقدین جفا و از سوی نقدشوندگان سوءبرداشت صورت بگیرد. روش منطقی برای نقد هر دولتی، از ‌جمله دولت احمدی‌نژاد را در سه سطح باید دید: جهتگیری، راهبرد و تاکتیک. همه قوت، ارزشمندی و وجه تمایز دولت احمدی‌نژاد در مقایسه با دولت‌های پیشین، در جهت‌گیری‌های دولت اوست. همان عنصری که بواسطه آن سبب گشت انقلاب اسلامی در ریل اصلی خود قرار گیرد.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - محمد کاظم احمدی حاجی/ دولت نهم و دهم هیچگاه از انتقاد دوستان و دشمنان در امان نبوده و هر از چندی دوست یا دشمنی به پا می‌خواهد و درست یا غلط تازیانه نقد را بر تن دولت می‌نوازد. فارغ از به‌ حق یا ناحق بودن آنها، دولت نیز گاه پذیرا بود و گاه نه!

ولی جدای از محتوای درست یا نادرست بودن انتقادات، به نظر می‌رسد نکته‌ای که در همه این انتقادات به چشم می‌خورد، فقدان روش درست و اصولی نقد است که سبب می‌شود گاهاً از سوی منتقدین جفا و از سوی نقدشوندگان سوءبرداشت صورت بگیرد. به‌علاوه اکنون نیز که به خط پایان دولت دهم نزدیک می‌شویم لزوم دقت در این موضوع دوچندان می‌گردد.

نگارنده در این نوشتار، روش منطقی برای نقد هر دولتی، از ‌جمله دولت احمدی‌نژاد را در سه سطح باید دید:
سطح اول سطح جهتگیری است. سطح دوم سطح راهبرد هاست و سطح سوم سطح تاکتیک ‌ها.
 

مختصراً در مورد دو سطح راهبرد و تاکتیک لازم به ذکر است که در کنار تلاش‌ها و اقدامات کم نظیر و بعضاً بی‌نظیر دولت نهم و دهم، انتقادات به‌حق و نسبتاً زیادی هم وجود دارد که هم باید گفته شود و هم بایستی از طرف دولت شنیده شود که هم نگفتن و هم گوش نکردن به آنها خطرناک می‌باشد.

فعلاً هم در مقام مقایسه با دولت‌های قبلی در دو سطح راهبرد و تاکتیک نیستم که خود بحث مفصل و البته آماری را می‌طلبد که کارشناسان مطلع نسبت به فعالیت های دولت بهتر و منصفانه‌تر اظهار نظر خواهند کرد.

ارزیابی دولت نهم و دهم از حیث جهت‌گیری

همه قوت، ارزشمندی و وجه تمایز دولت احمدی‌نژاد در مقایسه با دولت‌های پیشین، در جهت‌گیری‌های دولت اوست. همان عنصری که بواسطه آن سبب گشت انقلاب اسلامی در ریل اصلی خود قرار گیرد. همانی که دولت او را از دولت‌های قبلی و حتی تمام دولت های بعد از مشروطه متمایز و ممتاز کرد. البته در همین‌جا لازم است پاسخ یک شبهه نیز داده شود. شبهه این است که همه این مزایا و تعاریف در مورد دولت نهم درست است ولی برای دولت دهم نادرست. پاسخ این شبهه با رجوع ساده به بیانات امام خامنه‌ای روشن می‌گردد:

« يك بخش ديگر از اين نقاط قوّتى كه به نظر من روى آن بايد تكيه كرد، مسئله‌‌ى برجسته شدن ارزشهاى انقلاب است. در اين سالهائى كه دولت نهم و دولت دهم بر سر كار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهاى‌‌انقلاب و چيزهائى كه امام به آن توصيه ميكردند و ما آنها را از انقلاب آموختيم، خوشبختانه كاملاً برجسته شده: مسئله‌‌ى ساده‌‌زيستى مسئولان، استكبارستيزى، افتخار به انقلابيگرى. يك دوره‌‌اى بر ما گذشت كه اسم انقلاب و انقلابيگرى و اينها به انزوا افتاده بود؛ سعى ميكردند به عنوان يك ارزش منفى يا ضد ارزش، از اين چيزها ياد كنند. گرايش عمومى مردم و مسئولان كشور به حركت انقلابى، جهتگيرى انقلابى، ارزشهاى انقلابى و مبانى انقلاب است. اين را توجه داشته باشيد كه يكى از عوامل گرايش مردم به دولت، همينهاست؛ يعنى مردم به اين ارزشها اهميت ميدهند. بيانات در ديدار رئيس‌جمهوری و اعضاى هيئت دولت‌۱۳۹۱/۰۶/۰۲»



و اما متاسفانه برخی (چه صادق و چه مدعی) اصولگرایی، خواسته یا ناخواسته در بیانات، مواضع و رسانه‌های خویش با حجم انتقادات و تخریب‌ها به زمین زدن این جهت‌گیری کمک کردند و شد آنچه که نباید می‌شد و آن هم ادعا و طلبکاری اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران مبنی بر لزوم عذرخواهی اصولگرایان از آنها (یعنی اصلاح طلبان) و مردم در مورد حمایت از دولت نهم و دهم.

به عنوان مثال، توجه کنید:

پرواضح بود که زمانی که امام خامنه‌ای به صراحت و تلویح بر فرعی بودن مسئله‌ای که در لسان سیاسیون به "جریان انحرافی" مشهور شده بود تاکید می‌کردند، افسوس و صد افسوس کمتر کسی را می‌یافتیم که این توصیه و البته دستور ایشان را وقعی بنهد؛ و متاسفانه بسیاری در پازل دشمن اصلی این دولت که واضع اصطلاح "جریان انحرافی" بود بازی کردند و گل به خودی زدند. شاهد مثال اینکه آنچنان سخن از جریان موهوم انحرافی به عنوان امر اصلی آن روزها و گاهی نیز این روزها، زده شد که بسیاری تلقی ایجاد انحراف بیّن و جدی در جهت دولت و زاویه داشتن آن با رهبری انقلاب نمودند.

در رابطه با جهت‌گیری دولت و اهمیت این موضوع، به نظر می‌رسد شایسته و بایسته است بخشی از بیانات امام خامنه‌ای در دیدار دوم خود با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سفر سال 89 ایشان به قم برگزار شد را خدمت خوانندگان منصف ارائه کنم:

«من اعتقاد به نصح دارم. یعنی واقعاً معتقدم اگر جامعه‌ی مدرسین یک مواردی اشتباهی می‌بینند، ملاحظه‌ی رفاقت و دوستی را نکنند؛ نصیحت کنند؛ منتها مراقب باشند که یک جهتگیری عامی برای زمین زدن دولتی که حالا نسبت به شعارهای انقلاب وفادار است، نسبت به رهبری اظهار اطاعت میکند و چه و چه، ایجاد نشود، به آن حرکت کمک نشود؛ عرض ما این است. یک جوری نصیحت کنید که آن کسانی که قصد ریشه ‏کنی دارند، نتوانند استفاده کنند. ولی خوب، نصیحت کنید، پیغام بدهید، کاغذ بنویسید؛ اگر یک جائی واقعاً دیدید ضرورت دارد، اعلام هم بشود. اعلام عمومی در مواقع ضرورت ایرادی ندارد، اما باید مراقبت بشود؛ اینجور نیست که حالا انسان هر اعتراضی دارد، مصلحت باشد که این را علنی و عمومی کند.»

نتیجه

با ملاحظه نکات فوق، اساساً تحلیل و نقد دولت احمدی‌نژاد بدون عنایت به این سه سطح، ساده‌اندیشانه و گاهاً اشتباه و خطرناک خواهد بود. به همین دلیل به همه کسانی که خواسته یا ناخواسته در زمین دشمنان خارجی و داخلی و دوستان ناغافل داخلی بازی کردند، انتقاد است که تبعات انتقادات شما به تخریب این جهت منجر می‌شود و البته تا حدودی نیز شده و نهایتاً منجر می‌شود سر از دولت اصلاحات و سازندگی و به طور کلی دولتی در می‌آورد که مدینه‌ی فاضله خود را "مدرنیته‌ی اسلامی" می‌داند.

پایان

یکی از اشکالات اصلی این است که به مسائل بسیار سطحی و روبنایی نگاه می شود. کمتر پیش آمده که به علل بنیادین و تاریخی مسائل و امور توجه شود و البته همین سبب می‌شود که در رفتارها دچار افراط و تفریط شده و خدای ناکرده مصداق فرمایش امیر المومنین (علیه السلام) شویم که فرمودند: «لاتری الجاهل الا مُفرَطاً او مُفَرِّطا».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۹۳
۹
منصفانه بود
پاسخ
ذوالشهادتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۰۶
۲۰۳
الان دیگه وقت این حرفا گذشته ... مردم و جبهه عظیم اصولگرائی مصمم است تا از روی جنازه احمدی نژادی ها عبور کند.
پاسخ
sharmandeh
UNITED STATES
۱۹:۰۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
شما وکیل وصی جبهه عظیم اصولگرایی هستید ؟لطفا خودتون را معرفی کنید ما هم وکیلمون را بشناسیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
دقیقا
مردمک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
دوم خرداد 76 بیشتر از آنکه رأی به خاتمی باشد، یک "نه" بزرگ به ناطق نوری بود.
این دوره هم تاریخ تکرار می شود و شاهد یک "نه" بزرگ؛ به احمدی نژاد و احمدی نژادی ها خواهیم بود.
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
اما مردمك جان نه بزرگ به احمدي نژاد خواهد آن هم بخاطر عدول از گفتمان 3تير نه بله به بهايي ها ،منافقين،سلطنت طلبها ،امريكايي ها ،اسراييلي ها، رفسنجانچي ها، خاتمي چيها،انگليسي ها،خواص بي بصيرت وبطوركلي فتنه گران 88 بي خودشكمت را صابون نزن
دولت حق
NETHERLANDS
۱۰:۳۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
البته این داستان رد شدن از جنازه احمدی نژادی ها توسط جریان اصولگرایی که حقیقت داره (رجوع شود به اظهارات جناب باهنر در رابطه با قلع و قمع حامیان دولت) و این فقط مختص عزیزان اصولگرا هم نیست و باید جبهه محترم پایداری+ اصلاح طلبان + موتلفه + امریکا + بی بی سی و ... با این دوستان اضافه کرد.

خیلی جالبه افرادی امروز از نقد اصولی دم می زنند و تحلیل می نویسند که دیروز احمدی نژاد رو بزرگترین خطر برای اسلام و دوست امریکا و ... می دونستند!

رهبری 5 ماه قبل(در همین جلسه که 598 هم بخش هایی از بیانات رهبری رو اورده):خب، هر بيننده‌‌اى احساس ميكند و مى‌‌بيند كه تلاش دشمنان در مقابله‌‌ى با جمهورى اسلامى در اين سالهاى اخير، بخصوص در همين شش هفت سال گذشته و بخصوص در اين دو سه سال اخير، بيشتر شده. به نظر من دو سه عامل تأثير دارد كه ما اگر بدانيم انگيزه‌‌هاى دشمن از كجا ناشى ميشود، تكليف خود را در برنامه‌‌ريزى‌‌هامان بهتر ميفهميم. به نظر من يكى از علل اين دشمنى‌‌ها، همين پيشرفتهاى شماست؛ يعنى ميخواهند اين پيشرفتها كند شود. جمهورى اسلامى با داعيه‌‌ى اسلام‌‌خواهى، با داعيه‌‌ى مردم‌‌سالارى اسلامى، با داعيه‌‌ى رد و نفى مستدل ليبرال دموكراسى، براى تشكيلات استكبارى دنيا يك خطرى است. هرچه شما بيشتر پيشرفت كنيد، اين خطر براى آنها بيشتر خواهد شد. ميخواهند جلوى اين را بگيرند.
عامل دوم اين دشمنى‌‌ها، زنده شدن شعارهاى انقلاب است. وقتى شعارهاى انقلاب كمرنگ شود، پنهان شود، آنها طبعاً بيشتر خوششان مى‌‌آيد و چهره‌‌ى همراه‌‌ترى ميگيرند؛ هرچه شما شعارهاى انقلاب را پررنگ‌‌تر كنيد، آنها چهره‌‌شان عبوس‌‌تر و خصمانه‌‌تر ميشود؛ اين چيزِ طبيعى است.
عامل ديگر، همين حوادث منطقه است؛ اين بيدارى اسلامى و آنچه كه در منطقه‌‌ى ما رخ داد، كه حادثه‌‌ى فوق‌‌العاده مهمى است. به نظر من هنوز ابعاد عظيم اين حادثه‌‌اى كه در شمال آفريقا و منطقه‌‌ى اسلامى ما اتفاق افتاده، براى خيلى‌‌ها درست شناخته‌‌شده نيست؛ خيلى چيز عظيمى اتفاق افتاده. پشت اين مسئله، دست قدرت الهى است.
خب، اگر چنانچه در اين شرائط، يك ايرانِ بى‌‌دردسرِ بى‌‌دغدغه اينجا وجود داشته باشد، با همين شعارهائى كه دارد، با همين كارهائى كه دارد ميكند، با همين پيشرفتى كه محسوس است، از آن كشورها بيايند ببينند كارخانه‌‌ها را، دانشگاه‌‌ها را، مراكز تحقيقاتى را، وضع زندگى مردم را، بازارهاى پر از اجناس را، دولت بى‌‌دردسر را، بديهى و طبيعى است كه آنها ميگويند الگوى خوب همين است. ميخواهند اين نشود. ميخواهند اين الگوشدن جمهورى اسلامى نباشد. يعنى براى جمهورى اسلامى دردسرهائى به وجود بياورند، تا آن كشورهائى كه تحولى در آنها رخ داده و وارد مرحله‌‌ى جديدى شده‌‌اند، براى ادامه‌‌ى راه، اين را الگو قرار ندهند."


دیدن این تصویر خالی از لطف نیست:

http://up.dolatehagh.com/images/ex65bude76eihs54acp.jpg


این مطلب حامد فتاحی هم اتمام حجت دیگری با افرادی که دولت رو ضد ولایت می دانند و می نامند:


http://armanha.com/?p=4817
مهدی یار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۹۱
۵
بازم به شما.یه زره انصاف دارید. رسانه دارها که از بیخ و بن تقوای جمعیشونو گذاشتن کنار.
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۷۹
۵
از جانب مردم سخن نکن جناب ذوالشهادتین
تصمیم مردم در 84 و 88 گذشتن از .... هاشمی (سرمایه داری) بود که با رای به فرزند ملت محقق شد.
در حماسه 92 این موضوع تکرار خواهد شد با امتداد احمدی نژاد و از جنس مردم.
جنبش علیه اشرافیت در انقلاب ادامه دارد.
... اندکی صبر سحر نزدیک است.
پاسخ
جمشید بسم الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
شاعر میگه: یه قرون بده آش _ به همین خیال باش!
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
منظور از امتداد برادران عزیز وگرانقدر حلقه ی انحرافی هستن احیانا
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
انشاءالله خط وفکر احمدی نژاد امتداد دارد!خطی که مبارزه با سرمایه داری و... است!!به لطف امام عصر کسی بعد از آقی احمدی نژاد بر روی کار خواهد آمد که نقاط قوت این دولت را دارا میباشد واز نقاط ضعف آن هم مبری است!
میرسعیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۷۷
۳
این همون اشتباه تاکتیکی جریانات انقلابی بود که جهت گیری دولت عدالت محور را مورد حمله قرار دادند.
بنده هم منتقد راهبردی و تاکتیکی این دولت بوده و هستم اما در سطح جهت گیری انصافا معجزه ای در انقلاب شد و این همان بود که آقا این دولت را بهترین دولت بعد از مشروطه و بازگرداننده انقلاب به ریل اصلی خود دانستند.
احسنت به نگارنده و 598
پاسخ
جمشید بسم الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
دوست خواندن مردم اسرائیل و بسیجی خواندن کردان متقلب و حکم برکناری دو وزیر در حین انجام مأموریت و یازده روز خانه نشینی همه چشمه هائی از جهت گیری انقلابی بود که برای ملت رو شد.
در ضمن اگر جهت گیری انقلابی بود چرا حالا احمدی نژادی ها از او برائت جسته و در احمدی نژادی نبودن از هم سبقت می گیرند؟
سمیه سالاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۷۴
۴
واقعا از نگاه سایت 598 لذت بردم.
واقعاً جای خالی نقد اصولی به شدت محسوس است، شاید اگر نقد بصورت اصولی حاکم بود، اکنون شاهد این گسست در جبهه فعالان انقلاب اسلامی نبودیم.
مسئله منتقدین غیر کارشناس را هم جدی بگیرید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۱
۸۹
دست 598 رو شد !

نفرین بر 598 انحرافی
نفرین بر جریان انحرافی
پاسخ
مهندس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
عقربه انحراف سنج تو از بیخ کجه!!
عصركرمانشاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
محسن رضایی به کرمانشاه می آید
عصر کرمانشاه : در راستای برآورد وضع موجود و دیدار با اقشار مختلف مردم و شخصیت های استان کرمانشاه صورت خواهد گرفت// بر اساس اخبار منشر شده و نشست های متمادی ائتلاف گروهای مختلف در استان کرمانشاه که با حضور در دفتر روزنامه ملت ما این استان و با حضور نماینده ویِژه رضایی همراه بود جمع کثیری از این طیف اعلام حمایت خود رااز محسن رضائی اعلام نمودند بر همین اساس و برابر با اطلاعات موثق محسن رضائی طی هفته های آینده در میان اقشار مختلف این استان حضورخواهند اشت . و از نزدیک مسائل اقتصادی فرهنگی و سیاسی استان کرمانشاه را از نزدیک لمس خواهند کرد محسن رضایی در سفر خود به استان کرمانشاه ضمن دیدار با گروهای مختلف سیاسی مذهبی و جمع قابل توجهی از مقامات و قشر های مختلف مردم و قومیت های مختلف خانواده معظم شهدا ،جانبازان وايثارگران و سفر به چندین شهرستان و حضور در ببن مردم و تجدید خاطرات دفاع مقدس خواهد پرداخت آنچه که مسلم و حتمی دستاوردهای سفر این فرمانده دفاع مقدس خواهد بود.........
پاسخ
میرسعیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
۵۲
۲۸
آقای جمشید بسم الله؛
این همون ندونستن تفاوت جهتگیری با راهبرد و تاکتیکه که متاسفانه شما هم نمی فهمید.
احمدی نژادی هایی که الان برائت از او دارند در سیاسیونی می توان دید که جهتگیری های حزبی دارند و انقلابی بودنشان در حزبی بودنشان است.
مردم بر عهدی که 84 و 88 بستن پابرجایند.
پاسخ
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
مردم که طفلی ها همیشه پابرجان سوال اینجاست که طرف مقابل هم پابرجاست یا...
میرسعیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
۳
۲
آقای جمشید بسم الله؛
این همون ندونستن تفاوت جهتگیری با راهبرد و تاکتیکه که متاسفانه شما هم نمی فهمید.
احمدی نژادی هایی که الان برائت از او دارند در سیاسیونی می توان دید که جهتگیری های حزبی دارند و انقلابی بودنشان در حزبی بودنشان است.
مردم بر عهدی که 84 و 88 بستن پابرجایند.
پاسخ
سلطانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
۲
۱
سلام خدابر برشما سربازان ولایت ، دیدید که در میان به اصطلاح ارزشهای ها هم نمی شود حرف ولایت را زد چه برسد به عامه مردم !چرا که یک عده از خدا بی خبر به اصطلاح اصولگرا !!! نه واقعا اصولگرا و ولایتی چه کردند با دولت مکتبی نهم و دهم . امان از وقتی که ارزشی ها و اصولگراها در پازل دشمن نقش بازی کنند !!!
احسنت بر شما اردوگاه دشمن و دوست را خوب تشخیص می دهید .
پاسخ
هزاردستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
۲
۱
سلام بر محمود وزنده باد بهار
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
۲
۰
برای ما احمدی نزاد هیچ تغییری نکرده و خدا حفظش کنه
پاسخ
بسیجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
شاید عده زیادی از جوانان، سال های دور را چندان در خاطر نداشته باشند که صفت هایی مثل "رکن رکین نظام" و یا "بازوی توانا" را نیز مقام معظم رهبری بودند که درباره آیت الله هاشمی، رئیس جمهور دولت های پنجم و ششم به کار بردند. و یا همینطور تأکیدات رهبری بر "تدیّن" و "تعبد" رئیس جمهور خاتمی و یا اعلام حمایت صریح از وی در دورانی که خاتمی و یارانش دولت های هفتم و هشتم را مدیریت می کردند و حتی پس از فتنه تیرماه سال 78 نیز از جمله سایر صحنه های مستند شده در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ماست.
ایشان همچنین در سال 72 و در دیداری که با رئیس جمهور هاشمی و وزرای دولت وی در هنگام شروع دوران دوم دولت سازندگی برگزار شد، در ابتدای سخن راجع به دولت وقت فرمودند:

"لازم است به برادران عزيزمان، به خاطر شروع اين مسؤوليت جديد و بسيار مهم، تبريك عرض كنم. اگر چه وقتى انسان اين چهره‌هاى نورانىِ وزراىِ جمهورى اسلامى را مشاهده مى‌كند و نگاهى به طهارت و تقوا و خداترسى و دين باورى آنها مى‌اندازد، احساس مى‌كند كه اين تبريك را بايد به مردم گفت كه بحمداللَّه مسؤولينى معتقد، متديّن، علاقه‌مند به‌كار و عاشق به خدمت دارند."

با این مستندات آیا اکنون می توان این انتظار را داشت که برخی اشتباهات علنی شده آیت الله هاشمی و یا سیدمحمد خاتمی را نیز با تعاریفی که مقام معظم رهبری در آن دوران ها از این افراد کرده اند، توجیه کرد؟!

مقام معظم رهبری بر اساس مصالحی که منطق نیز بر آنها حکم می‌کند همواره از تمام دولت‌ها و روسای جمهور حمایت کرده‌اند.
واین فقط مختص احمدی نژادنیست.
جالب است به این صحبت حضرت اقادقتی بکنیدکه درماجرای عزل وزیراطلاعات ایرادنمودند(هرگاه انحرافی دردولت مشاهده شودواردمی شوم وباآن مقابله می کنم)
درنتیجه نمی توان منکرانحراف دردولت شد.
ودرمورداصلی وفرعی کردن مسایل این به این معنانیست که مابه مسایل فرعی نپردازیم بعنوان مثال مسئله اصلی نظام گرانی ومسئله فرعی اعتیاداست آیانبایدبه اعتیادپرداخت؟وبه نظرشماهرکه به دولت انتقادکنددرپازل دشمن است؟علامه مصباح که به فرموده آقامطهری زمان است اولین منتقدانحراف دردولت می باشد.
ویک توصیه دوستانه به شمابیایدازشخص پرستی دوری کرده وراه ولایت راپیش بگیریم.ومن الله التوفیق
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
۱
۰
برادر بسیجی؛
قیاست مع الفارق بود!
دولت های هاشمی و خاتمی در جهت گیری با دولت احمدی نژاد متفاوتند و این همان عاملی است که باعث می شود رهبری این دولت را با تمام معایب و به قول آقای هاشمی(انحرافش)، بهترین دولت بعد از مشروطه و بازگرداننده انقلاب به ریل اصلی خودش، بنامد.
اصرار شما بر یکسان سازی جهت گیری این دولت با سایر دولت ها ممکن است باعث تحریف بزرگی در تاریخ گردد.
درک این موضوع خیلی سخت نیست.
پاسخ
بسیجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
۸
۰
آقاامیدملاک حال فعلی افراداست.این ساده انگاریست که مابه این دوکلام آقاآن هم در6سال گذشته اکتفاکنیم پیشنهادم به شمااین است که تاریخ صدراسلام رابازخوانی کنیدبه ویژه نقش طلحه وزبیرراکسی که درمقابل ولایت قدعلم کند(ماجرای 11روزخانه نشینی) ازریل خارج می شودوماباکسی عقداخوت نبسته ایم چه رفسنجانی وچه خاتمی وچه احمدی نژادمی خواهدباشدماپیروی خط ولایتیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها