کد خبر: ۱۰۹۸۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال می‌گوید که خسوس کاندلاس به خاطر قراردادش با فدراسیون فوتبال تن به هر خفتی می‌دهد.

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، در مورد مسائل مختلف روز فوتسال ایران صحبت‌های زیر را انجام داد.

تسنیم: چه خبر از فوتسال آقای شمس؟

خیلی وقت است که از فوتسال خبر ندارم و وقتم را جای دیگر می‌گذارم. خیلی کم اخبار و مسائل فوتسال را رصد می‌کنم.

تسنیم: ولی حتما می‌دانید که در چند وقت گذشته مهمترین خبر فوتسال بحث انتخاب خسوس کاندلاس به عنوان سرمربی موقت تیم ملی برای 2 بازی با روسیه بود.

من نمی‌دانم سیاست موقت از کجا گرفته شده است. اصلا نمی‌شود پس از 2 بازی گفت یک مربی می‌تواند موفق باشد یا نه. ضمن اینکه کاندلاس اصلا مربی موفقی نبوده است. احساس می‌کنم فدراسیون به خاطر کمبود مالی مجبور شده تا پایان قرارداد خسوس با این مربی همکاری کند. فدراسیون بودجه ندارد و باید کاندلاس را نگه دارد.

تسنیم: برای این 2 بازی نمی‌شد از مربی ایرانی استفاده کرد؟

باید برای 4 سال آینده مربی انتخاب می‌کردند، اما کسی باید روی نیمکت بنشیند که اول کمک صانعی بوده بعد هم قبول می‌کند که برای دو ماه سرمربی ایران باشد. کاندلاس بابت قرارداد 14 هزار دلاری که در ماه با فدراسیون ایران دارد حاضر است تن به هر خفتی بدهد.

تسنیم: در این مورد تقصیر گردن چه کسی است؟

قطعا گناه این کار گردن کمیته قبلی فوتسال است که با این مربی قرارداد ترکمنچای امضا کرد و حاضر شده ماهی 14 هزار دلار (حدود 45 میلیون تومان) به این مربی بدهد. 

تسنیم: پس با این تصمیمات قطعا فوتسال ضرر می‌کند؟

شما این را می‌گویید اما آنهایی که با این مربی قرارداد بستند چنین نظری ندارند. آنها فکر می‌کنند در ثبت قرارداد با کاندلاس زرنگی کردند و می‌توانند در چند جا از این مربی استفاده کنند. با این وضعیت فوتسال ضرر می‌کند. 

تسنیم: فوتسال ایران به مربی خارجی احتیاج دارد؟

چند رشته در ایران اصلا نیازی به مربی خارجی ندارد مثل کشتی فرنگی یا فوتسال، اعتقاد دارم از همین لیگ خودمان 10،12 مربی می‌توانند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند.

تسنیم: پس چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد؟

چون این وسط بعضی‌ها با ثبت قرارداد مربیان خارجی سوءاستفاده می‌کنند و قرارداد 3 هزار دلاری یک مربی را به 14 هزار دلار افزایش می‌دهند تا خودشان هم سودی ببرند.

تسنیم: یعنی بحث دلالی مطرح است؟

شک نکنید، این همه انسان عاقل و کارشناس گفتند برای فوتسال مربی خارجی نیاورید اما گوش نکردند. معلوم است که مطلب چیز دیگری است دقیقا همان اتفاقی که در ارتباط با کی‌روش هم افتاد. این مربی به عنوان یک نفر دوم به ایران آمد اما اینجا به نفر اول تبدیل شده بود و حالا می‌تواند برای آینده خودش هم برنامه‌ریزی کند.

تسنیم: شما هم جزو منتقدان کی‌روش هستید؟

این مسئله که من گفتم یک واقعیت است، کی‌روش همیشه یک نفر دوم موفق بوده اما هر وقت به عنوان سرمربی فعالیت کرده ناموفق بوده، با این تفاسیر این همه پول گزاف به این مربی داده شد تا در ایران پرونده‌سازی و کارنامه‌سازی کند و در آینده به فکر قراردادهای جدید باشد.

تسنیم: بگذریم. به عنوان یک کارشناس فوتسال در ابتدای فصل فکر می‌کردید صبای قم صدرنشین لیگ باشد؟

صدرنشینی صبا شگفتی است. واقعا فوتسال در قم ریشه‌دار است. بازیکنان صبا چهار، پنج سال است که کنار هم بازی می‌کنند و بسیار هماهنگ هستند. حضور یک مربی خوب و پدیده به نام محسن حسن‌زاده هم باعث شده قمی‌ها در صدر جدول باشند. شهرهای دیگر باید از قم الگو بگیرند به تیم‌های پایه توجه کنند تا بعد از چند سال مثل صبای کنونی باشند.

تسنیم: حرف پایانی؟

باید قهرمانی تیم فوتبال ساحلی را تبریک بگویم اما معتقدم از این به بعد سراغ فوتبال ساحلی می‌روند تا جلوی موفقیت‌های آینده‌اش را بگیرند دقیقا همان بلایی که سر فوتسال آوردند. خواهش می‌کنم در مسائل فوتبال ساحلی دخالت نکنند. واقعا باید به بچه‌های این رشته تبریک گفت که در خارج از کشور بازی 6 - 3 باخته را با نتیجه 6-6 مساوی عوض می‌کنند و در پنالتی هم قهرمان آسیا می‌شوند. مطمئن هستم کل پاداش به بچه‌های این تیم نفری 200 دلار نبوده اما متاسفانه در فوتبال ما به آدم‌هایی پول داده می‌شود که هنرشان باختن به لبنان و ازبکستان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها