کد خبر: ۱۱۰۲۰۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
بازیکن گلزن تبدیل به اسطوره می‌شود اما اگر از بازیکنی در‌ این بازی اشتباهات فاحش سر بزند آن وقت است که باید تا هفته‌ها زیر بار انتقادات شانه خم کند
سايت گل- دربی گیلان برای مردم دو شهر چیزی فرا‌تر از یک بازی فوتبال است. اگر بازیکنی در این بازی گل بزند تبدیل به اسطوره شهرش می‌شود و اگر تیمی ببرد تا هفته‌ها در آن شهر جشن و سرور برپاست. بازیکن گلزن تبدیل به اسطوره می‌شود اما اگر از بازیکنی در‌ این بازی اشتباهات فاحش سر بزند آن وقت است که باید تا هفته‌ها زیر بار انتقادات شانه خم کند.

بازیکنان زیادی از جمله آتیلا حجازی، رحمت فیضی‌مقدم، بیژن حسینی، مهدی حسینی، محمد غلامین، حسن اشجاری، جهانگیر عسگری و... در این بازی گلزنی کرده‌اند و به تاریخچه دربی پیوسته‌اند. اما اکنون بازیکنان جدیدی پا به این دربی مي‌گذارند. در اين مطلب به معرفي شش تن از چهره‌هاي ويژه اين بازي مي‌پردازيم. بازیکنانی که می‌توانند شرایط را عوض کنند و هر کدام برای خود انگیزه‌های خاصي دارند.

 

محمدرضا مهدوی

هرگاه مهدوی در اوج آمادگی‌اش بوده داماش توانسته بهترین نتایج را بگیرد و اگر او در بازی نباشد خلاء یک بازی‌ساز برای داماش احساس می‌شود. کاپیتان باتجربه و خونسرد داماش یکی از بازیکنانی است که با بازي رو به جلوی او شاهد حملات دامنه‌دار داماش خواهیم بود و اگر او زیاد میل تهاجمی نداشته باشد حملات داماش کم‌اثر‌تر و بیشتر از کناره‌‌ها صورت خواهد گرفت. وظیفه به هم ریختن مدافعین حریف و موقعیت‌سازی برای بازیکنان داماش با توجه به تکنیک او از وظایف اصلی مهدوی به حساب می‌آید. خصوصیت‌هاي دفاعی مهدوي هم یکی از ويژگي‌هاي مثبت اوست. كاپيتان داماش اگر در اوج باشد در میانه میدان یكه‌تازی مي‌کند. به طور حتم یکی از راه‌های متوقف کردن داماش، خارج کردن مهدوی از چرخه بازی تيمي است. مهدوی در دربی‌ها گلزنی نکرده و شاید یکی از نکاتی که در کارنامه‌‌اش کم دارد همین مقوله باشد.

 

پژمان نوری

بازی‌ساز اصلی ملوان در بسیاری از بازی‌ها پژمان نوري است. بازیکنی که اگر آماده باشد موتور محرک ملوان و طراح اصلی بازی اين تيم خواهد بود. پژمان با توجه به قدرت فیزیکی و شرایط بدنی خود می‌تواند با جنگندگی‌اش تیم را به خوبی هدایت کند و به عنوان کاپیتان تيم با تجربیاتش وظیفه بسیار مهمی را در دربی بر دوش دارد. او مدتی را در پگاه سابق و داماش کنونی با مهدوی و چاووشی همبازی بوده و کاملا به شیوه بازی همبازی‌های سابقش آشناست. در ابتدای فصل پژمان در قلب خط میانی ملوان جای داشت اما اکنون با اضافه شدن عزت‌اللهی به ترکیب ملوان او تا حدودی به سمت چپ متمایل شده و بسیاری از حملات ملوان از جناحی خواهد بود که او در آنجا بازی مي‌كند. یکی از راه‌های توقف ملوان مهار کردن نوری است و با مهار کردن او می‌توان جلوی بسیاری از حملات ملوان را گرفت. پژمان در اولين دوره لیگ بر‌تر یکی از گل‌های ملوان را در تساوی يك بر يك مقابل استقلال رشت به ثمر رساند.

افشین چاووشی

او یکی از بازیکنانی است که بیشترین تجربه را در دربی گیلان دارد و در بسیاری از بازی‌هاي این دو تیم حضور داشته است. هرچند که در این فصل به او کمتر بازی رسیده اما او در بازی با نفت نشان داد که انگیزه کافی برای گلزنی را دارد. هرگاه چاووشی مدتی از بازی به دلایل مختلف کنار بوده و دوباره برگشته همیشه شاهد بازی‌های رویایی از او بوده‌ایم. چاووشی از هوش بسیار بالایی در امر گلزنی برخوردار است و اگر موقعیتی نصیبش شود به طور حتم آن را از دست نخواهد داد. برای رشتی‌ها گلی که او از فاصله ۲۵ متری وارد دروازه غلامعلی‌زاد کرد یکی از گل‌های استثنایی محسوب می‌شود. هر چند نباید از گل‌های بیشماری که او در لیگ‌های مختلف برای داماش زده و در حساس‌ترین دقایق به داد داماش رسیده بی‌تامل گذشت.

 

سید جلال رافخایی

آقای گل حال حاضر لیگ بر‌تر كه گلزنی‌های او باعث شده یکی از زهردار‌ترین بازیکنان لیگ دوازدهم باشد. در این فصل چشم امید ملوانی‌ها به ساق‌های رافخایی دوخته شده و اوست که امید اول گلزنی در بازی‌های این تیم محسوب می‌شود. اگر او در موقعیت مناسب قرار بگیرد به طور حتم بر تعداد گل‌هایش اضافه خواهد شد. بدون ترديد در داربي گيلان یکی از وظایف‌ اصلي مدافعان داماش مهار مستقیم و یارگیری نفر به نفر او خواهد بود. رافخايي عنوان بهترين گلزن دربي گيلان در 12 دوره لیگ بر‌تر را هم با زدن ۳ گل به تیم‌های رشتی در اختيار دارد.

حسین ابراهیمی

یکی از بازيکنانی که همیشه انگیزه مضاعفي در دربی‌ها داشته حسین ابراهیمی است. او برای خدمت سربازی به ملوان رفت اما با توجه به مسایلی که برایش به وجود آمد رفتن به انزلي زیاد برای او خوش‌یمن نبود. این امر باعث شده كه او همیشه در دربی‌ها تمام انرژی خود را به کار ببندد. سرعت بالا و توان فوق‌العاده ابراهيمي باعث شده تا حرکات او از جناحین بسیار خطرناک باشد و یکی از نقاط قوت داماش در این فصل جناحین این تیم به حساب بیاید. نفوذهای ابراهیمی در بازی با ملوان می‌تواند یکی از کلید‌های رسیدن به گل برای رشتی‌ها باشد. ابراهیمی نیز سابقه گلزنی به ملوان را دارد اما این امر پیش از رفتنش به ملوان رخ داده و پس از بازگشت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این به کیفیت بازی او می‌افزاید.

 

مازیار زارع

سوژه اول اين بازی به طور حتم مازیار زارع خواهد بود. پس از بازگشت به ملوان او در بازی رفت به دلیل سرگیجه نتوانست در مقابل داماش در رشت حاضر شود. او زمانی که در پرسپولیس بود در بازی‌های رو در رو مقابل داماش حاشیه‌های بسیاري را باعث مي‌شد. شاید خود مازیار هم ترجیح می‌داد که اولین بازی‌اش پس از بازگشت به ملوان در انزلی باشد. او که پس از مصدومیت دوباره به ترکیب ملوان بازگشته همیشه انگیزه‌هاي فراوانی برای بازی در مقابل تیم‌های رشتی دارد. دعواهای هميشگي او با چاووشی سوژه اصلي مصاف‌هايش در مقابل تيم‌هاي رشتي بوده است. او سابقه زدن گل به پگاه را دارد و به طور حتم اين بار هم رویارویی او با بازیکنان داماش صحنه‌های جالبی را رقم خواهد زد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها