کد خبر: ۱۱۰۲۳۶
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
سرویس سیاسی پایگاه 598 - « وضعیت بهتر قالیباف نسبت به دیگران دلایلی دارد که نمی تواند این دلایل به نفع اصولگرایان باشد. قالیباف به این دلیل از رقبای خود جلوتر است که در این سالها کمتر تظاهر به اصولگرایی کرده و سعی کرده است به عنوان مدیری عمل گرا و کمتر سیاسی، شهر تهران را اداره کند»

جملات فوق بخش هایی از یادداشتی است که روز پنشنبه پنجم بهمن در قسمت «دیدگاه مهمان» سایت هاشمی قرار گرفت که طی آن با یادآوری اظهارات اخیر هاشمی پیرامون منحرفان و مسببان وضع موجود، به طلبکاری جناح دولت از نظام و اصول گرایان پرداخته و بیان می دارد که دلسوزان نظام در همان دوره نخست احمدی نژاد نسبت به حربه افشاگریهای او هشدار داده و پیش بینی کرده بودند که این حربه به زودی دامن تصول گرایان را هم خواهد گرفت.



سپس به طرح این پرسش به اصطلاح اصولی می پردازد که چرا امروز دوباره هاشمی هدف تبلیغات زودرس انتخاباتی این جریان قرار گرفته است.

در ادامه به تحلیل این پرسش پرداخته و می افزاید که آرایش سیاسی- انتخاباتی به وجود آمده منجر شده که اصول گرایان تنها جبهه مطرح و فعال باشند که علیه جریان احمدی نژاد صف آرایی کرده اند که به زعم نگارنده یادداشت مذکور تنها قالیباف است که از میان آنها زمینه بهتر و مناسب تری برای پیشی گرفتن از هم جناحیهای خود دارد.

اما نقطه اوج یادداشت مذکور آنجاست که به دلایل وضعیت بهتر قالیباف نسبت به سایر اصول گرایان می پردازد، دلایلی که به گفته تنظیم کننده یادداشت نمی تواند به نفع اصول گرایان باشد. وی اولین ویژگی قالیباف را در این می داند که قالیباف در این سالها کمتر به اصول گرایی تظاهر کرده و سعی کرده به عنوان مدیری عمل گرا و کمتر سیاسی، شهر تهران را اداره کند.

همچنین ادامه می دهد که در شرایط سیاسی باز و شفاف قالیباف نمی توانست نامزد اصول گرایان باشد زیرا کم سیاسی ترین نیروی جناح اصول گراست که اعتبارش را نه از اصول گرایی و حتی مواضع سیاسی اش بلکه از مدیریت اجرایی می برد.

یادداشت سایت هاشمی نه تنها به همین مقدار اکتفا نکرده بلکه تا جایی پیش رفته که صرف کاندیداتوری قالیباف را به معنی شکست تفکر اصول گرایان در ایران قلمداد می کند چرا که نتوانستند چهر ه ای ناب و اصول گرایی را مطرح کنند و امیدوار باشند که مردم هم به آنها رای دهند.

 اصول گرایانی که به نصیحتهای دلسوزانه سابق هاشمی توجه نکرده و با خوش بینی امیدوار بودند که احمدی نژاد با پیروزی و افشاگریهایش موجب خواهد شد که هزینه- فایده آن به نفع اصول گرایان و نهادهای حاکم نتیجه خواهد داد.

در پایان، یادداشت سایت هاشمی این چنین نتیجه گیری کرده که جناح دولت به خوبی می داند که در شرایط و آرایش سیاسی موجود و حذف رسمی اصلاح طلبان رقیب جدی و مطرحی در برابر خود ندارند مگر آنکه شرایط به گونه ای دگرگون شود و یا با توجه به درخواست بخش قابل توجهی از اصول گرایان و طرفداران انقلاب اسلامی و نهادهای غیر سیاسی و نیز مدیران و فعالان اقتصادی – فرهنگی اجتماعی و هنری، چهره ای مانند هاشمی برای ورود به کارزار انتخاباتی مجاب شود.

لازم به ذکر است که چندی پیش سایت رجانیوز با انتشار مطلبی خبر از دیدار غیر علنی محمد باقر قالیباف با حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی را داد که با واکنش روابط عمومی شهرداری تهران روبرو گردید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها