کد خبر: ۱۱۰۴۰۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
حاشیه‌های دیدار صبا و تراکتور:
بازی تیم‌های صبا و تراکتورسازی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر باشگاه‌های کشور صحنه‌های حساس و حاشیه‌هایی به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دیدار تیم‌های صبا و نفت آبادان از هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم به یک امتیاز از این بازی رضایت دادند.

در این بازی که از ساعت 15:30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام قم آغاز شد مهرداد طهماسبی، سهراب بختیاری زاده، رامین رضائیان، مسعود حق جو، سعید لطفی، ابوالفضل ابراهیمی، اکبر صادقی، میلاد نوری(از دقیقه 90 بهمن طهماسبی)، فرید کریمی(از دقیقه 86کریم اسلامی)، مهدی مومنی(از دقیقه 88مجید هوتن) و میلاد سلیمان فلاح به مربی‌گیری عبدالصمد مرفاوی برای صبای قم به میدان رفتند.

برای تراکتوسازی نیز در این مسابقه مهدی ثابتی، مصطفی اکرامی، محمد ایران پوریان، محمد نصرتی، مرتضی اسدی، مهدی کیانی، مهدی کریمیان، قاسم دهنوی، فلاویو لوپز( از دقیقه 76 جوادکاظمیان)، محمد ابراهیمی(از دقیقه 83داسلیوا) و سید مهدی سید صالحی(از دقیقه 76سوارس) به مربیگیری تونی اولیویرا بازی کردند.

محسن قهرمانی به عنوان داور وسط، محمدرضا امینی و بهرام تقوی کمک داور، محمدرضا فغانی داور چهارم و عبدالله باعزم به عنوان ناظر، تیم داوری این بازی را تشکیل دادند.

دمای هوا در هنگام برگزاری این مسابقه در ورزشگاه یادگار امام 10 درجه بالای صفر و رطوبت هوا در یک روز بارانی به 75 درصد رسیده بود.

این دیدار از حساسیت زیادی بر خوردار بود زیرا تراکتورسازی برای اینکه از کورس صدرنشینی عقب نماند نیاز به پیروزی داشت و صبای قم نیز که در دیدار‌های نیم فصل دوم خوب ظاهر شده برای کسب سهمیه آسیا به دنبال سه امتیاز این دیدار بود.

حضور پرشور 4 هزار تماشاگر علاقمند به فوتبال در ورزشگاه برای دیدن این بازی که در هفته‌های اخیر تعدادشان از 300 نفر بالاتر نرفته بود گرمی خاصی به این مسابقه داد.

نیمی از تماشاگران این مسابقه طرفداران پر و پا قرص تیم تراکتورسازی تبریز بودند که با پرچم‌های قرمز در ورزشگاه حضور یافته بودند و در طول مسابقه با شور و علاقه تیم خود را تشویق می‌کردند.

دقایق نخست این مسابقه دو تیم به محک یکدیگر پرداختند و صحنه‌های خطرناکی بر روی دروازه‌ها ایجاد نشد تا اینکه در دقیقه هشت ضربه سر خطرناک لوپز از بالای دروازه صبا به بیرون رفت.

با گذشت دقایق نخست بازی، کم کم تراکتورسازی حملات بیشتری را بر روی دروازه صبا پی‌ریزی کرد.

در دقیقه 11 سانتری که لوپز انجام داد در محوطه جریمه به بازیکنان صبا برخورد کرد که این بازیکن اعتقاد داشت توپ به دست بازیکن صبا برخورد کرده است که نظر محسن قهرمانی غیر از این بود.

اشتباه بازیکنان صبا در دقیقه 12 سیدصالحی را در موقعیت خوبی قرار داد که او نتوانست از این موقعیت استفاده کند.

در دقیقه 15 بازیکنان صبا به علت تعلل موقعیت مناسبی را که در دست داشتند از دست دادند که این حرکت بازیکنان صبا اعتراض صمد مرفاوی را به همراه داشت.

در دقیقه 23 مسابقه محسن قهرمانی نخستین و تنها کارت زرد این مسابقه را به فلاویو لوپز که به تصمیم وی اعتراض کرد نشان داد.

در ادامه این نیمه دو کرنر برای تیم تراکتورسازی در دقایق 26 و 33 شکل گرفت که بازیکنان این تیم نتوانستند از این کرنرها استفاده کنند.

شوت خطرناک فرید کریمی از پشت محوطه جریمه تراکتورسازی در دقیقه 38 از کنار دروازه مهدی ثابتی به بیرون رفت.

نیمه نخست این مسابقه در حالی که دو تیم تلاش زیادی برای زدن گل انجام دادند صفر بر صفر به پایان رسید.

داور سوت پایان نیمه نخست را در حالی به صدا درآورد که بازیکنان تراکتورسازی بر روی محمد ابراهیمی مرتکب خطا شده بودند اما داور اجازه زدن این ضربه را نداد.

نیمه دوم مسابقه هم در حالی آغاز شد که بازیکنان تیم صبا لحظاتی دیر تر از زمان مقرر به زمین مسابقه وارد شدند.

در دقیقه 49 ضربه ایستگاهی لوپز با فاصله زیادی از بالای دروازه صبا به بیرون رفت.

در دقایق 52 و 53 دو کرنر برای تراکتورسازی به دست آمد که بازیکنان این تیم نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کنند.

در دقیقه 70 طی یک رفت و برگشت موقعیت بسیار خوبی در اختیار سیدصالحی قرار گرفت اما وی نتوانست توپی که در محوطه شش قدم صبا به دست آورده بود به گل تبدیل کند و این موقعیت خطرناک را با بی‌دقتی به هدر داد.

فرار مومنی در دقیقه 73، او را در موقعیت خوبی قرار داد که با هوشیاری مدافعان تراکتورسازی این توپ به کرنر رفت. در دقیقه 75 فرید کریمی بهترین موقعیت صبا را در این دیدار به هدر داد.

دو تعویض در دقیقه 76 برای تراکتورسازی انجام گرفت که طی آن سید صالحی و لوپز جای خود را به سوارس و جواد کاظمیان دیگر بازیکنان تراکتورسازی دادند.

در دقیقه 83 نیز داسیلوا به جای محمد ابراهیمی برای تراکتورسازی به زمین مسابقه آمد. سه تعویض صبا نیز در دقایق پایانی این مسابقه صورت گرفت و طی آن کریم اسلامی به جای فریدی کریمی، مجید هوتن به جای مهدی مومنی و بهمن طهماسبی به جای میلاد نوری به درون زمین مسابقه آمد.

بازیکنان دو تیم در نیمه دوم این دیدار حملات خوبی را بر روی دروازه‌های یکدیگر تدارک دیدند اما این موقعیت‌ها به گونه‌ای بود که دروازه‌بان‌های دو تیم روز تقریبا آرامی را پشت سر گذاشتند.

در نهایت این دیدار بدون اینکه توپی از خط دروازه‌های دو تیم عبور کند به پایان رسید و صبا و تراکتورسازی به کسب یک امتیاز از این مسابقه بسنده کردند تا در پایان هفته بیست و چهارم لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور صبا 34 و تراکتور 43 امتیازی شوند.

در حاشیه؛

* در ابتدای این دیدار کادر فنی و بازیکنان تراکتورسازی به سمت سرمربی صبا رفتند و لحظاتی را با وی خوش و بش کردند.

*عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبای قم و تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی تبریز که از کنار زمین مسابقه بازیکنان خود را هدایت می‌کردند بارها به عملکرد بازیکنان خود در این دیدار اعتراض داشتند.

*سیموئز دستیار کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی در ورزشگاه یادگار امام قم حضور پیدا کرد و این دیدار را از نزدیک دید.

*مهرداد میناوند بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس نیز دیگر میهمان ویژه این مسابقه بود که از جایگاه ویژه دیدار صبا و تراکتور را مشاهده کرد.

* گرچه این دیدار به میزبانی قم انجام می‌شد اما از حدود چهار هزار نفر تماشاگری که برای دیدن این مسابقه آمده بود نیمی از طرفداران تیم تراکتورسازی بودند.

* هواداران تراکتورسازی که حدود دو هزار نفر بودند با پرچم‌های قرمز تیم خود را به شدت تشویق می‌کردند و پرچم‌هایی در دست داشتند که بر روی آن جملاتی در  حمایت از تیم تراکتورسازی تبریز نوشته بودند.

* از دقیقه 51، این مسابقه نور ورزشگاه روشن شد.

* باران شدیدی در دقایقی از این دیدار در ورزشگاه یادگار امام باریدن گرفت اما با وجود این باران شدید تماشاگران از تشویق تیم محبوب خود خودداری نکردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها