کد خبر: ۱۱۱۴۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
برج میلاد زیر ذره‌بین/
حسین شهابی، کارگردان فیلم روز روشن: قوه قضاییه گفت ما با وزارت ارشاد هیچ همکاری نمی کنیم. نه دادگاه می دهیم و نه زندان. به همین خاطر یک بیمارستان معلولین را به دادگاه تبدیل کردیم و در یک کارخانه لاستیک سازی زندان را بازسازی کردیم. حتی نمی گذاشتند از دو ساختمان آنطرف تر نمایی از دادگستری بگیریم.
ویژه نامه جشنواره فجر مشرق، شور و اشتیاق دوست داران هنر و سینما پس از گذشت دو روز به برج میلاد تهران رسید. سومین روز از جشنواره بین اللملی فیلم فجر با استقبال کم نظیر مخاطبان روبرو بود به گونه ای که برخی سانس های اکران با مشکل کمبود ظرفیت همراه بود.

***متاسفانه عدم نظارت و کنترل بلیت‌های اهدایی به مخاطبان باعث شده بود که بسیاری از مدعوین برای دیدن فیلم بر روی پله‌ها بنشینند یا سرپا باشند.

***امروز بلاخره پلاکاردها و پوستر های راهنمایی مردم برای پیدا کردن ساعت و مکان فیلم مورد نظرشان در بخش هایی از برج میلاد نصب شدند. با توجه به این که برنامه برخی فیلم ها تغییر کرده بود، انتظار می‌رفت این اتفاق در روز نخست رخ دهد.

***حسین شهابی، کارگردان فیلم روز روشن: قوه قضاییه گفت ما با وزارت ارشاد هیچ همکاری نمی کنیم. نه دادگاه می دهیم و نه زندان. به همین خاطر یک بیمارستان معلولین را به دادگاه تبدیل کردیم و در یک کارخانه لاستیک سازی زندان را بازسازی کردیم. حتی نمی گذاشتند از دو ساختمان آنطرف تر نمایی از دادگستری بگیریم.



***در نشست مطبوعاتی "گهواره ای برای مادر" یکی از خبرنگاران بازیگر نقش مادر یعنی "ملیحه نیکجومند" را با "هما روستا" اشتباه گرفت!

***صرف غذا به صورت سرپایی همچنان پابرجاست!

***رامتین لوافی و برخی از دست اندرکاران فیلم برلین -7 پس از چند دقیقه از آغاز نشست خبری نتوانستند به سوال شهیدی فر مبنی بر اینکه "تم اصلی فیلم چیست" پاسخ دهند.

***به گفته دست اندرکاران فیلم اسم ابتدایی برلین -7  گمگشته بود که تغییر کرده است.

***ساعت 19:30 شب صف ورود به سالن برای تماشای فیلم "برلین منهای هفت" تا دم در ورودی سالن همایش های برج میلاد هم رسیده است اما از دقیقه 30 رفته رفته جمعیت داخل سالن کم می شود و صدای آن کودکی که شب های قبل در بالکن گریه می کرد همچنان به گوش می رسد.

***برخورد برخی عکاسان خبری و غیر خبری در نشست ها واقعا زننده می نماید. برخی از عکاسان بیش از بیست دقیقه همچنان مشغول عکس گرفتن بودند. تذکرهای شهیدی فر هم راه به جایی نبرد.



***در نشست خبری فیلم "روز روشن" که با دقایقی تاخیر آغاز شد، مسئولان سالن برخی خبرنگارانی را که در ردیف اول صندلی ها نشسته بودند، مجبور کردند تا جای خود را به بازیگران و عوامل فیلم بدهند!

***حسین شهابی، کارگردان این فیلم اظهار داشت: این فیلم یک درام تراژیک در مورد قصاص و قانون بود و نخستین تجربه سینمایی من به حساب می آمد. تمام صحنه ها در این اثر با دوربین روی دست کار شد و سعی داشتیم آدم های بی شناسنامه و کسانی که بیننده هیچ پیشینه ای از آنها نمی داند را در این فیلم معرفی کینم.



***فیلمبردار "روز روشن" در مورد نحوه فیلمبرداری گفت: من با یک دوربین 5D (دوربین عکاسی حرفه ای)  تمام سکانس ها را تصویر برداری کردم. دوربینی که در حال حاضر در دست خیلی از خبرنگاران است. لطفا به دوربین هایتان خیلی احترام بگذارید. با اینها کارهای بزرگی می توان انجام داد. البته در ابتدا مخالف استفاده از این دوربین بودم اما الان کاملا از نتیجه کارم راضی هستم.

***در ادامه نشست مهران احمدی برای چند لحظه ای از طرف حضار به خاطر بازی خوبش تشویق شد. او اظهار داشت: زنده باد سینمای مستقل. در برنامه هفت آقای جهانگیر الماسی گفته بودند که ما سینمای مستقل نداریم و آقای گبرلو هم فراموش کردند بگویند: چرا داریم. همین فیلم روز روشن! فیلمی که خود ما سرمایه گذاری کردیم تا ساخته شود .من شخصا به امید داشتن سینمای مستقل و خصوصی زنده هستم.

***پانته آ بهرام نیز از دیگر بازیگران حاضر در این نشست بود که در جواب سوال شهیدی فر مبنی بر این که مردم از نقش شما راضی بودند گفت: جان؟ ببخشید من حواسم به بطری آب بود. متوجه نشدم. و پس از تکرار سوال گفت: خیلی ممنونم. نه فقط من، بلکه همه بازیگران در پی این هستند که خودشان را با خودشان مقایسه کنند و دنبال نقش های متفاوت هستند.

***در نشست "برلین هفت" که به خاطر حضور "مصطفی زمانی" مملو از جمعیت شده بود، عکاسان دائما در حال عکسبرداری از زمانی بودند و برگزاری نشست با اختلال مواجه شد که کارگردان فیلم به خبرنگاران قول داد این بازیگر را یک ساعت برای عکاسی انها آفیش کند.

***رامتین لوافی پور: فیلم من هیچ ربطی به جنگ نداشت. نباید فکر کنیم هر کسی غربی بود، بد و پلید است. ما مخاطب خاص نداریم. هر کس این فیلم را دیده مخاطب آن است البته من نظری در مورد مخاطبانی که در زمان مشاهده اثر من پاپ کورن می خورند ندارم در هر حال اعتراضی به تماشاچی ندارم. همه مردم از شعور برخوردارند.

***مصطفی زمانی در ادامه نشست اظهار داشت: داستان این فیلم درباره امید است. دوست داشتم در یک فیلم بین المللی با داستانی متفاوت بازی کنم. نقش من در ابتدا کاملا ایرانی بود و نقش فعلی ام را قرار بود یک امریکایی بازی کند اما او نمی توانست به خوبی فارسی صحبت کند. نهایتا حذف شد و من ماندم! زبان انگلیسی من اصلا خوب نیست و برای این نقش کلی تمرین کردم.    
                                              
***سیامک پور شریف که تهیه کنندگی این کار را بر عهده داشت، به خبرنگاران گفت:بخشی از قصه های این فیلم واقعی بودند و تقریبا این خانواده عراقی وجود خارجی داشتند. البته فیلم هیچ ربطی به ایران نداشت و ما دوست داشتیم در مورد کشور همسایه یک فیلم بسازیم.

***بخشی از این فیلم با بودجه دولتی بود و بخشی دیگر را از منابع دیگر تامین کردیم. برای نقش بازیگران عراقی مشکل داشتیم و نهایتا برای نقش اصلی مجبور شدیم از یک دورگه آمریکایی – فلسطینی استفاده کنیم.

***کارولین ایشهوون بازیگر آلمانی فیلم برلین -7 یکی از بازیگران مطرح آلمان است که تاکنون در 40 فیلم به ایفای نقش پرداخته است. او متولد اشتوتگارت است و رشته تحصیلی اش تئاتر بوده اما بعد به سینما رفته است.خانم اشهوون قرار نبوده به ایران بیاید؛ اما شرط کرده که مایل است با همسر و فرزندش به ایران سفر کند که با موافقت مسوولان برگزاری جشنواره به کشورمان سفر کرده است. وی با کمک تهیه کننده که به زبان آلمانی مسلط بود، رو به خبرنگاران گفت: فیلم های آقای فرهادی از جمله درباره الی و جدایی نادر از سیمین را دیده ام و در کل سینمای ایران را دوست دارم. مسائل انسانی و کمک به همنوعان که موضوع این فیلم بود مرا به بازی در آن ترغیب کرد.



***وی در مورد نحوه برقراری ارتباط با دیگر عوامل فیلم گفت: بدون حرف و با حرکات دست با هم صحبت می کردیم.

***پس از دو هفته و در سکوت خبری حاکم بر شهر اسلامشهر، خبر دستگیری (ا.م) کارگردان سینما و تلویزیون که به اتهام تجاوز به یکی از بازیگران، در بازداشت به سر می برد، تایید شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
جالب بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها