کد خبر: ۱۱۱۹۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
هر وقت در فوتبال به نتیجه نرسید در ایران یا هرجای دنیا که باشید سرمربی مورد انتقاد قرار می گیرد.اما متاسفانه برخی ها در ایران به تیم ملی انتقاد می کنند که شاید شایستگی آنرا ندارند
به گزارش 598 به نقل از سایت گل -  سرمربی تیم ملی ایران با حضور در برنامه نود یک مصاحبه چالشی دیگر را با جوابهای همیشگی به پایان برد  و البته از مردم خواست برای حمایت از تیم ملی به ورزشگاه آزادی بیایند .
متن کامل حرفهای فردوسی پور و کی روش را به نقل از ایرنا بخوانید :


* عملکرد 2 ساله خود را در تیم ملی ایران چگونه ارزیابی می کنید؟

من از اینکه بازیکنان با انگیزه ای را در کنار خودم دارم بسیار خوشحال هستم، من و تمامی بازیکنانی که در اردوها کنار هم هستیم به یکدیگر اعتماد داریم و از ابتدا هدفمان موفقیت در راه رسیدن به جام جهانی برزیلی بوده است و با تمام وجود برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.

* آیا تیم ملی شرایط ایده آلی در مقدماتی جام جهانی دارد؟

کادر فنی و بازیکنان از نتیجه ای که در دیدار گذشته برابر ازبکستان بدست آمد خوشحال نیستند. پیش از آن هم شکستی ناراحت کننده در بیروت داشتیم که باید با اتحاد بیشتر و سخت کار کردن این دو شکست را جبران کنیم. در مسابقات مقدماتی جام جهانی همیشه نتایج غیر منتظره رخ می دهند و تیم های بزرگی چون پرتغال، ایتالیا و فرانسه نیز درگیر این نتایج پیش بینی نشده هستند. در قاره آسیا به غیر از تیم ملی ژاپن تمامی تیم ها باخت داشته اند، پس شکست فقط مختص به ما نبوده است.



* آیا این روند تغییری خواهد داشت؟

3 بازی آخر ما در مرحله مقدماتی جام جهانی سرنوشت ساز است و تمامی بازیکنان، هواداران و مسوولان باید در کنار هم فقط به موفقیت تیم ملی فکر کرده و متحد و همدل باشند چراکه هنوز هیچ چیز برای صعود یا شکست تیم ها در قاره آسیا مشخص نشده است و همه برای رسیدن به برزیل شانس دارند.

* ابتدا از شما انتقاد نمی شد اما عملکرد تیم ملی در بازی های اخیر سبب شد تا مورد انتقاد باشید، از این مساله ناراحت نیستید؟

این مساله امری طبیعی است. هر وقت در فوتبال به نتیجه نرسید در ایران یا هرجای دنیا که باشید سرمربی مورد انتقاد قرار می گیرد. من این ذهنیت را دارم که به انتقادات و اظهار نظرها گوش داده و مثبت و منفی آنها را تشخیص دهم و برای موفقیت تیم ملی آنرا به کار ببندم. متاسفانه برخی ها در ایران به تیم ملی انتقاد می کنند که شاید شایستگی آنرا ندارند و از فوتبال روز جهان چیزی نمی دانند. من و بازیکنانم باید صحبتها را شنیده و بهترین مسیر را انتخاب کنیم.

* هواداران انتظار داشتد با حضور کی روش، تیم ملی تغییرات زیادی داشته باشد که این مساله عملی نشد.

ما بهترین سعی خود را به کار بسته ایم تا بتوانیم متحد بوده و به موفقیت برسیم. در فوتبال تغییرات زیادی ایجاد می شود که از دست سرمربی خارج است به طور مثال تغییرات کوتاه مدت در دست من است اما نمی توانم اصلاحات و تغییرات بلند مدت را در اختیار خودم داشته باشم. من و بازیکنان از نتایج تیم ملی خوشحال نیستیم و برای پایان دادن به آن تلاش می کنیم.

* به نظر می رسد برای برخی باخت ها دنبال بهانه می گردید، اینگونه نیست؟

مسایل قبل از دیدار با لبنان، زمین نامناسب، داوری ضعیف و وقت کشی حریف باعث شد تا مغلوب شویم اما نمی خواهم برای آن باخت بهانه بیاورم. باید در بازی های آینده با انگیزه و جنگندگی بیشتری به میدان رفته و فقط به دنبال برد یک بر صفر نباشیم.

* در بازی رفت ایران و ازبکستان نیز داور به پیروزی ما کمک کرد.

بحث من کمک کردن داوران نیست. داور باید صحیح قضاوت کند و فردی از آنها نمی خواهد که به تیمی کمک کند. به طور مثال برای دیدار ایران با کره جنوبی داوری ضعیف از سنگاپور انتخاب شد که جایگاهی در فوتبال آسیا ندارد و این مساله برایم تعجب آور بود. داوران هم مثل مربیان اشتباه می کنند اما نباید به تیمی کمک کنند.

* شما نسل طلایی پرتغال را ساخته اید، آیا برای ایران هم چیزی به یادگار گذاشته اید؟

وظیفه ام این است که بازیکنانم را آماده بازی ها کنم و نمی توانم قدم های جادویی برداشته و سطح عملکرد نفرات را خیلی تغییر بدهم. در مسابقات غرب آسیا فرصت خوبی دست داد تا از نفرات جوان و با انگیزه استفاده کنیم تا آینده فوتبال ایران را بسازند اما در مقدماتی جام جهانی باید از بهترین ها استفاده کرد چراکه ما فقط برای 3 امتیاز بازی می کنیم و نفرات جوان هم نیاز به بازی بین المللی بیشتر دارند تا باتجربه شوند.

* چرا بازی ها ضعیف تیم ملی را به لیگ مرتبط دانستید؟

تیم ملی و لیگ ارتباط مستقیمی دارند و نمی توان این مساله را نادیده گرفت. از زمانی که به ایران آمدم تلاش کردم تا بحث اتلاف وقت بازیکنان در زمین را از بین ببرم. هر زمانیکه وقت کشی از بین برود، سطح بازی ها نیز رشد خواهد کرد.

* آیا بازیکنان خارج از کشور بازهم به تیم ملی دعوت می شوند؟

ما نگرش ساده ای داریم و وظیفه کادر فنی را زیر نظر گرفتن بازیکنان لیگی و آنهایی که در خارج هستند می دانیم. گروه استعدادیابی ما تمامی پتانسیل های موجود را زیر نظر دارد تا هر بازیکنی که می تواند کمک کند را به تیم ملی دعوت کنیم. آوردن بازیکنانی چون رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه به ایران کار ساده ای نبود و بارها با آنان صحبت شد. فکر می کنم این دو بازیکن بزرگ را من برای فوتبال ملی ایران آوردم.

* دانیال داوری چه زمانی به تیم ملی ملحق می شود؟

بیش از یکسال است وی را زیر نظر دارم و برای دیدار با کویت در فروردین ماه در کنار ما خواهد بود. هم اکنون دروازه بان های خوبی مثل علیرضاحقیقی، شهاب گردان و رحمان احمدی را داریم که احمدی دروازه بان اصلی ما خواهد بود.

* بنظر می رسد از وداع رحمتی با تیم ملی استقبال کرده اید؟

این برداشت شماست و به آن احترام می گذارم. ولی این مساله صحبح نیست و نمی خواهم در مورد آن صحبت زیادی داشته باشم. من مربی بازیکنان بازنشسته نیستم که در مورد آنها حرف بزنم و برای تیم ملی نفرات آماده وباانگیزه می خواهم.

*رحمتی برای بازگشت به تیم ملی راهی دارد؟

نمی خواهم بیش از این صحبت کنم چراکه این تصمیم خصوصی گرفته شد و من در آن نقشی نداشته ام که حالا بخواهم نظر بدهم. به عنوان سرمربی وظیفه ام این است تا به بازیکنانی که می خواهند در خدمت تیم ملی باشند اعتماد کنم.

*چرا باتوجه به عملکرد خوب در خط دفاعی، چند گل شبیه به هم دریافت کرده ایم؟

آمار نشان می دهد که خط دفاعی خوبی داریم، اما قبول دارم که گل های یک شکلی دریافت کرده ایم و باید برای رفع شدن این مشکل سخت تلاش کنیم. ولی مساله ای که ذهنم را مشغل کرده است عدم گلزنی در بازی های گذشته است.

* آمار نشان می دهد که عملکرد تیم ملی در بازی های مقدماتی با آمار روز جهان فاصله دارد.

اینجا ایران است و در آسیا قرار دارد پس نباید با فوتبال روز جهان مقایسه شود. باید دید ما از خودمان چه انتظاری داریم و می خواهیم یک تیم معمولی باشیم با به ارتقا سطحمان فکر می کنیم. هواداران انتظار بالایی از تیم ملی دارند و گمان نمی برم الان زمان خوبی برای این صحبت ها باشد.

* خط خورده های تیم ملی برای بازی با لبنان چه کسانی خواهند بود؟

این مساله باعث سر درد من شده است. 26 بازیکن خوب دارم که خط زدن 4 نفر از آنان بسیار سخت است و روز بازی با لبنان کنار رفته ها را مشخص می کنم.

* چرا نفراتی چون رضا حقیقی و سیدصالحی به تیم ملی دعوت نشده اند؟

اعتقاد دارم بهترین نفراتی که برای دیدار با لبنان می توانند به تیم ملی کمک کنند را گزینش کرده ام البته نمی گویم که دیگران استحقاق حضور در تیم ملی را نداشتند. باید بدانیم برای یک بازی نمی توانیم 6 بازیکن از یک پست داشته باشیم. رضا حقیقی را خودم برای اولین بار به تیم ملی دعوت کردم و می دانم چه توانایی بالایی دارد اما هم اکنون نفراتی چون نکونام، تیموریان و جباری در تیم ملی هستند و به طور یقین در آینده از حقیقی استفاده می کنیم.

* باشگاه پرسپولیس نسبت به دعوت نشدن چند بازیکن خود به تیم ملی اعتراض داشته است، چه نظری دارید؟

این نگرش درست نیست که هر زمان فهرست تیم ملی اعلام می شود به دنبال بازیکنان پرسپولیس و استقلال باشیم. من سرمربی چهار تیم ملی بوده ام و همواره می گویم که مسایل باشگاهی باید از تیم ملی جدا شود و هم اکنون نیز مشکلات زیادی از باشگاه ها به تیم ملی وارد شده است.

* برخی ها می گویند شما نسبت به بازی های لیگ و مربیان ایرانی نگاه مناسبی ندارید؟

این مساله درست نیست، از روزی که آمدم به دنبال برنامه ریزی درست و اساسی بودم ولی هنوز نتوانسته ایم به سبب همین صحبت های نادرست اهداف خود را پیاده کنیم. ترافیک بازی ها تیم ملی زیاد است و هم اکنون نیز رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا آغاز شده و یقین داشته باشید من چنین نگاهی ندارم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها