کد خبر: ۱۱۳۰۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
مردم بیروت پایتخت لبنان در حمایت از قانون نسبیت که مورد قبول گروه‌های 8 مارس و مقاومت لبنان است، تظاهرات کردند.

به گزارش فارس به نقل از السفیر، مردم لبنان تظاهرات گسترده‌ای را در حمایت از قانون متمدنانه نسبیت خارج از طایفه گرایی راهپیمایی کردند، آنها همچنین خواستار قانون یک بخش انتخاباتی دانستن لبنان و پایین آوردن سن رأی گیری شدند.

این تظاهرات که با حضور گسترده محافل سیاسی و سندیکایی و شهروندان لبنانی برگزار شد، شرکت کنندگان در آن اعلام کردند که انتخاباتی که نتایج آن از پیش تعیین شده باشد را رد می کنند، آنها شعار می‌دادند که قانون اکثریت پشیمانی می‌آورد  و رأی دادن با نسبیت سالم بودن انتخابات را به دنبال دارد.

ندی ابوضرغام سخنگوی این تظاهرات خواستار تصویب قانون انتخاباتی جدید بر اساس تبدیل لبنان به یک بخش انتخاباتی و اجرای ماده 22 از قانون اساسی لبنان و تشکیل مجلس نمایندگان خارج از قید و بندهای طایفه گرایی شد.

وی همچنین خواستار اعمال برخی اصلاحات قانون انتخابات از جمله پایین آمدن سن رأی دهندگان شده و ساماندهی راهکارهای رأی گیری برای لبنانی‌های خارج از کشور و تسهیل روند رأی دادن برای افراد خاص و نیازمند شده و تاکید کرد که هیئتی مستقل و دائمی باید برای مدیریت روند انتخابات تشکیل شود و حق رأی دادن در محل اقامت و اسکان افراد نیز باید تامین شود.

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها