کد خبر: ۱۱۳۹۳۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
یک نابینای کرمانشاهی قادر است موتورهای دیزلی آبیاری را تعمیر کند و با ظرافت خاصی که در کارش دارد، باعث حیرت هر بیننده‌ای می‌شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی لطفی، نابینای 71 ساله اهل روستای ده‌گل در نزدیکی کرمانشاه قادر است موتورهای دیزلی که کشاورزان برای آبیاری از آن استفاده می‌کنند را تعمیر کند.

توانایی او در تعمیر این موتورها موجب شده اهالی روستا برای تعمیر موتورهای دیزلی آبیاری به وی مراجعه کنند.

این نابینای کرمانشاهی با توان و دقت بالایی کار تعمیر را انجام می‌دهد و با لمس قطعات، نقص پیش آمده را پیدا می‌کند و قادر به شناسایی قطعات ریز و درشت است.

وی در اطراف روستای محل زندگیش به تنهایی قدم می‌زند و اهالی روستا، وی را به مهمان‌نوازی می‌شناسند.

این نابینای کرمانشاهی برای تعمیر کولر یا بررسی خروجی هواکش بخاری خانه‌اش به تنهایی به روی پشت بام می‌رود و کارهای لازم را انجام می‌دهد.

لطفی مددجوی زیر پوشش اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه است که در کودکی به‌علت بیماری آبله، بینایی خود را به‌طور کامل از دست داده است.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: لطف خدا از هر چیزی بالاتر است و اگر من می‌توانم با نابینایی مطلق، موتورهای دیزلی را تعمیر کنم، چیزی جز لطف خدا نیست.

لطفی با بیان اینکه کارهای شخصی را خودش انجام می‌دهد، بیان داشت: در کارهای منزل به همسرم کمک می‌کنم و به زندگی و خانواده‌ام علاقمندم.

این نابینای کرمانشاهی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنم روحیه‌ای شاد داشته باشم و توکل به خدا را همیشه سرلوحه زندگی خود قرار داده‌ام.

وی با بیان اینکه بینایی و نابینایی، 2 دنیای متفاوت هستند، ادامه داد: هرگز اظهار نارضایتی نکرده‌ام و با وجود ندیدن، زندگی خوبی دارم.

لطفی شعر و تاریخ را موضوعات مورد علاقه خود دانست و تصریح کرد: از مسئولان انتظار دارم که توجه بیشتری به من داشته باشند، چرا که افرادی، مانند من نیازمند کمک و توجه مسئولان هستند.

     

گزارش از محسن فولادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها