کد خبر: ۱۱۶۲۰۸
زمان انتشار: ۱۷:۲۱     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
تحلیل یو اس ای تودی از دریافت جایزه اسکار آرگو:
به عنوان مثال یو اس ای تودی، که خود بنا به ذات رسانه ای اش از منابع خبری ضد ایرانی تغذیه می شود، نتوانست در برابر فاصله ی صفر تا صد دروغ تا واقعیت آرگو سکوت کند. این سایت خبری امریکایی در مطلبی با عنوان ”تروریست ها واقعیتی متفاوت از آرگو را بازگو می کنند" در برابر این فیلم جبهه گرفت. یو اس ای تودی در ادامه خاطرنشان شد متاسفانه به دلیل تک بعدی بودن زاویه دید رسانه های غربی به قضایای ایران، شناخت اکثر مردم امریکا از ایران به سخنرانی های احمدی نژاد محدود می شود که رسانه ها فقط تعبیر ضد امریکایی از آنها دارند.
سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - شاهد بودیم که باز هم یک فیلم ضدایرانی توانست با پیروی از قاعده ”سیاه نمایی کن، جایزه بگیر!" برنده جایزه اسکار شود. تجربه ثابت کرده است هرچه سیاه نمایی های این قبیل فیلم ها غلظت بیشتری داشته باشد، سوت و کف های معاندین و کیفیت و کمیت جوایز نیز رنگ و بوی دیگری به خود می گیرند. اما گاهی اوقات سازندگان برخی از این تصاویر به حدی در فیلمنامه تخیلی خود غرق می شوند که ارتباط خود را با جهان واقع از دست داده و فراموش می کنند قرینه های بیشماری در رد و تکذیب تصویری که ترسیم کرده اند وجود دارد.

اگرچه فیلم آرگو توانست در سایه خوش رقصی برای کاخ سفید جوایز متعددی را کسب کند اما چهره ای که این فیلم از ایران نشان می دهد به حدی غیرواقعی است که صدای رسانه های امریکایی را نیز در آورده است!



به عنوان مثال یو اس ای تودی، که خود بنا به ذات رسانه ای اش از منابع خبری ضد ایرانی تغذیه می شود، نتوانست در برابر فاصله ی صفر تا صد دروغ تا واقعیت آرگو سکوت کند. این سایت خبری امریکایی در مطلبی با عنوان ”تروریست ها واقعیتی متفاوت از آرگو را بازگو می کنند" در برابر این فیلم جبهه گرفت.

در مطلب یو اس ای تودی آمده است: ”اگرچه فیلم حادثه ای بن افلک توانست جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد اما توصیف سال 1979 ایران به عنوان یک کانون مالامال از تب ضد امریکایی، با چیزی که توریست های امریکایی –از پسِ سالهای بیشمار شاخ و شانه کشی های ایالات متحده و ایران- از مهمان نوازی ایرانیان در آن کشور دیده اند و می بینند و تفاوتی فاحش دارد."

یکی از توریست های امریکایی که از ایران دیدن کرده بود، در کتاب خاطرات خود می نویسد: اگر چه حکومت ایران با امریکا تقابلهای بیشماری دارد اما پیش از این هرگز ”تصورات ذهنی من [از یک کشور] با دیدن آن تا این حد از هم نگسیخته بودند." وی در ادامه می نویسد ”این کشور [ایران] شگفت انگیزترین و جذاب ترین کشوری است که تا کنون دیده ام."

دو توریست دیگر به نام های دانیل نول و اودری اسکات که در سال 2011 به ایران سفر کرده اند تجربه مشابهی دارند: ”ایرانیان با آغوش باز از مهمانانِ حتی امریکایی خود پذیرایی می کند..."

این سایت در ادامه می نویسد ”با وجود اینکه محدودیت هایی از جمله حجاب برای بانوان، و غیرقانونی بودن نوشیدنی های الکلی باعث می شود بسیاری توریست های غربی، ایران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نکنند اما از سویی دیگر جاذبه های بی نظیر و بیشمار باستانی ایران مانند تخت جمشید، و همچنین مهمان نوازی ایرانیان باعث جلب گردشگر به این کشور می شود."

یو اس ای تودی در ادامه خاطرنشان شد متاسفانه به دلیل تک بعدی بودن زاویه دید رسانه های غربی به قضایای ایران، شناخت اکثر مردم امریکا از ایران به سخنرانی های احمدی نژاد محدود می شود که رسانه ها فقط تعبیر ضد امریکایی از آنها دارند.

آخرین اقرار این سایت خبری به دروغ بودن چهره ی ترسیم شده از ایران، به بازتاب اظهارات سفیر سابق کانادا در ایران بر می گردد. کن تیلور در گفتگو با Canada.com اظهار داشت: ”من سه سال در ایران زندگی کردم ولی هرگز احساس نکردم که در معرض خطر قرار دارم." وی مهمان نوازی ایرنیان را گرم و واقعی توصیف کرد و در ادامه گفت: ”بخش جالب ماجرا این است که فیلمنامه نویسان هالیوودی هیچ تصویر (واقعی) از چیزی که درباره آن صحبت می کنند ندارند!"

منبع:

http://www.usatoday.com/story/dispatches/2013/02/25/argo-iran-tourism/1945535

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۲
۰
من خیلی دوست دارم نظر خانم ابتکار ( یکی از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی) در مورد این اسکاررا بدونم !
یادتونه که چطور واسه اسکار فرهادی هورا میکشید !!!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
فیلم بیخود و غیرمنصفانه فرهادی هم خیلی چیزی کمتر از این نداشت!
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۲
۰
حالا که اینقدر مسخره بازی شده ما هم فردا با دوستای محلمون جمع میشیم یه فیلم ضد وطنی می سازیم. کلی اسکار جارو می کنیم.
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۳
۰
امیدوارم یه کارگردان انقلابی، واقعیت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رو به تصویر بکشونه.
پاسخ
بنده ی خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۲
۰
اقا سیستم فرهنگی امریکا داره طبعی رفتار می کنه.....مثله یه دشمن......ولی ایا سیستم فرهنگی ما هم مثله دشمن برخورد می کنه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها