کد خبر: ۱۱۶۳۰۲
زمان انتشار: ۱۸:۵۷     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
اعلام بودجه ها در قالب اعتبارات دستگاه های فرهنگی توزیع می شود که برخی از آنها نهادهای دولتی و یا نهاد عمومی غیر دولتی هستند که در ردیف بودجه برایشان در نظر گرفته می شود و یک سری از دستگاه های که تحت نظر دولت نبودند و دستگاه عمومی غیر دولتی نیستند مبالغی تحت عنوان کمک به آنها پرداخت می شد که تا جایی که بنده مطلع ام دولت امسال نیز برای کمک به این موسسات در لایحه بودجه ردیفی ندیده است ولی نهایتا باید لایحه نهایی دولت را ببینیم.
به گزارش سرویس خانه ملت با توجه به کاهش بودجه های فرهنگی و قطعی های صورت گرفته در این زمینه خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در راهروهای مجلس شورای اسلامی با جعفر قادری از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه که تسلط خوبی به موضوع بودجه و برنامه ریزی در کشور را دارد به گفتگو پرداخته است.

جعفر قادری با اشاره به روند قطع بودجه فرهنگی در سال گذشته اظهار داشت: روندی که در چند سال گذشته در خصوص اختصاص بودجه فرهنگی طی شد و دولت مبالغی را در اختیار خودش برای این امر اختصاص داده بود و هر کجا که صلاح می دانست هزینه می کرد با واکنش و مخالفت مجلس روبرو شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در مجلس هشتم نمایندگان با اختصاص بودجه به مراکز و موسسات فرهنگی به این صورت مخالفت کردند و تخصیص بودجه فرهنگی در قالب مصوبات مجلس آن هم به صورت استانی در نظر گرفته و از کنترل و اراده دولت خارج شد. دولت زمانی که دید اختصاص بودجه از اراده اش خارج شده در سال بعد دیگر بودجه فرهنگی موسسات فرهنگی را در بودجه پیشنهاد نکرد.

وی گفت: اعلام بودجه ها در قالب اعتبارات دستگاه های فرهنگی توزیع می شود که برخی از آنها نهادهای دولتی و یا نهاد عمومی غیر دولتی هستند که در ردیف بودجه برایشان در نظر گرفته می شود و یک سری از دستگاه های که تحت نظر دولت نبودند و دستگاه عمومی غیر دولتی نیستند مبالغی تحت عنوان کمک به آنها پرداخت می شد که تا جایی که بنده مطلع ام دولت امسال نیز برای کمک به این موسسات در لایحه بودجه ردیفی ندیده است ولی نهایتا باید لایحه نهایی دولت را ببینیم.

قادری تصریح نمود: ما تا میزانی که توان داشته باشیم باید به دستگاه ها و موسسات فرهنگی کمک کنیم چون اگر این دستگاه ها نباشند بار دولت سنگین می شود و دولت خود باید ساختار فرهنگی ایجاد کند اما وقتی که ما می توانیم با کمک جزئی به این موسسات موجب تداوم کار آنها شویم چرا باید این کمک قطع گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مرتضی خاکپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
تصويب لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي در دولت

گروه اجتماعي: لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي كه حداقل يك سال در جبهه هاي دفاع مقدس حضور داشته اندپس از انجام مراحل كارشناسي در هيأت دولت به تصويب رسيد.
به گزارش خبرنگار «ايران» براساس اين لايحه دولت موظف است به آن تعداد از رزمندگان بسيجي دوران دفاع مقدس كه واجد شرايط هستند، مستمري ماهانه به ميزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق كاركنان دولت پرداخت كند و آنان را به همراه افراد تحت تكفل، زير پوشش بيمه خدمات درماني و بيمه اجتماعي قرار دهد.
بنابراين گزارش رزمندگان بسيجي بايد حداقل يك سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه هاي دفاع مقدس داشته باشند، همچنين در هيچ يك از دستگاه هاي دولتي و مؤسسات وابسته به دولت و كارگاه هاي مشمول قانون كار، اشتغال نداشته باشند.
اين گزارش حاكي است رزمندگان بسيجي نبايد زير هيچ نوع پوشش بيمه درماني و بازنشستگي باشند و ضروري است نياز مالي افراد مشمول اين قانون محرز باشد.
* دولت سهم سرانه بيمه خدمات درماني را مي پردازد
همچنين در مفادي از اين لايحه آمده است: سهم سرانه بيمه خدمات درماني مشمولان موارد مذكور، به طور كامل به وسيله دولت تأمين و پرداخت خواهد شد و رزمندگان مشمول اين قانون كه سن آنها ۵۰ سال و پائين تر است زير پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار مي گيرند كه سهم كسور بازنشستگي آنان به طور كامل به وسيله دولت تأمين و پرداخت خواهد شد.
بنابراين گزارش افراد تحت تكفل مشمولان اين قانون، شامل همسر وفرزندان است و برقراري مستمري براي مشمولان اين قانون تا زماني است كه فرد مورد نظر شاغل نباشد.


* ۳۲ هزار رزمنده هيچ مستمري نمي گيرند
از حدود ۲ ميليون بسيجي رزمنده و حدود ۵۰۰ هزار نفر كه به جبهه رفته اند حدود ۳۲ هزار نفر از آنان شرايط معيشتي مناسبي ندارند.
وي افزود: اين تعداد رزمنده با توجه به داشتن ويژگي هاي مورد نظر در حال حاضر مستمري از هيچ ارگان يا نهادي دريافت نمي كنند و زير پوشش سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران هم قرار ندارند و اكثر آنها به لحاظ معيشتي وضع مناسبي ندارند.

مشاور رئيس جمهوري در امور ايثارگران با اشاره به تصويب لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي در دولت گفت: اين لايحه مراحل اجرايي خود را طي مي كند و در بودجه ۸۶ نيروي مقاومت بسيج هم اعتباري در نظر گرفته شده است و در حال حاضر ما به تفكيك استان ها، CD اسامي و آدرس اين افراد را كه حدود ۳۲ هزارنفر در كل كشور هستند تهيه كرده ايم و به همه استانداري هاي سراسر كشور ارسال خواهيم كرد.


مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر . عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس


و رزمنده 50 ساله : امروز 60 ساله شده است ؟!

واین قانون را اجرا کنند و به بررسی مجدد نیاز ندارد که از سر و ته آن می زنند و 20 سال هم طول می کشد که اگر تصویب شود؟!

چرا 25 سال است حق الناس مستمری حقوق رزمنده ها را نمی دهند ؟!
این 32 هزار نفر قطره ای از اقیانوس ( 7میلیون نفر حقوق بگیر دولت ) است که اصلا پول زیادی هزینه ندارد . در عوض بسیار بسیار برای ایران سود بیشتر دارد ؟!
پس قدر شناس باشیم و مستمری حقوق و دیگر رفاعیات رزمنده ها و جانبازان زیر 25٪ را پرداخت کنیم . انشاالله .




http://mkhakpour9.persianblog.ir/
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها