امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۱۷۹۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
سخنگوی وزارت امور خارجه سفر وزیر خارجه به عراق را برای رونمایی از ضریح جدید امام حسین عنوان کرد و گفت: در حاشیه سفر نیز ملاقات‌هایی با مقامات دینی و مراجع انجام می‌شود.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران سفر علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه به عراق را برای رونمایی از ضریح جدید امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: در حاشیه سفر نیز ملاقات‌هایی با مقامات دینی، مذهبی و مراجع عظام انجام می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فضای مذاکرات اخیر بین ایران و گروه 1+5 در آلماتی را متفاوت از گذشته خواند و افزود: پیشنهادات 1+5 منطقی‌تر از گذشته طرح شد.

وی ادامه داد: ممکن است تا رسیدن به تفاهم نهایی اقدامات دیگری لازم باشد ولی جهتگیری جدیدی که توسط 1+5 صورت گرفت فضا را به سمتی هدایت کرد که پیشنهادات را قابل بررسی و ارزیابی قرار داد.

مهمان‌پرست ادامه داد: البته این گام اول است و باید در نشست کارشناسان فنی در اسفند‌ماه در استانبول و اجلاس بعدی در آلماتی نقطه‌نظرات طرفین مطرح شود تا به تدریج به نتیجه ="1058_8" style="background: #ffd700">="1058_8" style="background: #ffd700">="1058_8" style="background: #ffd700">موردقبول طرفین دست یافت.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: چشم‌اندازی مذاکرات در صورتی که رویه منطقی همچنان حاکم باشد و تلاش‌ها برای کامل کردن رویکرد 1+5 به سمت پیشنهادات کشور ما نزدیکتر شود، روشن خواهد بود و می‌‌تواند تفاهم نهایی را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی بخشی از این رویکرد جدید مربوط به کاهش تحریم‌ها و کنار گذاشتن رفتارهایی است که تاکنون به شکل نادرست در قبال ملت ایران اعمال شده است.

مشروح این اظهارات متعاقبا منتشر می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها