کد خبر: ۱۱۸۳۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
گفته بود می‌خواهد تا سال 2030 در سمت ریاست‌جمهوری باقی بماند. دیشب اما پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با سرطان درگذشت.
خبر درگذشت هوگو چاوز برای یک روزنامه اصلاح طلب و تازه از توقیف در آمده آنچنان خوشحال کننده و با اهمیت بود که انگیزه ای شد تا مسئولان این روزنامه صرفا برای انتشار این خبر و نمایش گوشه ای ذوق زدگی خود، چاپ اول این روزنامه را کنار بگذارند و به انتشار چاپ دوم اقدام نمایند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، خبر درگذشت هوگو چاوز برای روزنامه اصلاح طلب " شرق " آنقدر شیرین و قابل اهمیت بود که این روزنامه با کنار گذاشتن نسخه های امروز روزنامه اش به چاپ دوم اقدام کرد تا ضمن انتشار خبر درگذشت رئیس جمهور ونزوئلا در متن خبرش بارها به وی کنایه بزند.

این روزنامه اصلاح طلب که از میان رسانه های مکتوب کشور، تنها رسانه ای بود که امروز خبر چاوز را منتشر کرد، در بخشی از این خبر خود با نیش و کنایه نوشت: تلفظ صحیح نام کاملش به اسپانیایی «هوگو رافائل چاوس فریاس» بود. گفته بود می‌خواهد تا سال 2030 در سمت ریاست‌جمهوری باقی بماند. دیشب اما پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با سرطان درگذشت. چاوز به هنگام مرگ تنها ۵۸ سال داشت. او در دو سال گذشته برای معالجه بیماری بارها به کوبا سفر کرد. در یکی از آخرین سخنرانی‌های رادیویی‌اش، شنودندگان را با این جمله شگفت زده کرده بود: « تا بیست سال دیگر در قدرت می‌مانم، از هم اکنون همه شما به جشن 77 سالگی من دعوت هستید.»



در حالی این روزنامه اصلاح طلب از مرگ زودرس چاوز خوشحال به نظر می رسد و آنرا به تمسخر می گیرد که «نیکلاس مادورا» معاون رییس‌جمهوری ونزوئلادیروز در جلسه دیروز سران این کشور در  کاخ ریاست جمهوری که به طور زنده از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد، تاکید کرد که مبتلا شدن چاوز به بیماری سرطان توطئه دشمن بوده است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سرطان چاوز توطئه ای از سوی آمریکایی ها بعنوان دشمنان اصلی سیاست های هوگو چاوز بوده است.

به گزارش بی باک، نیکلاس مادورو روز گذشته از اخراج دیپلمات‌های آمریکایی که به دنبال توطئه علیه دولت ونزوئلا هستند خبر داد و گفت که قصد داریم یک دیپلمات آمریکایی را به جرم تلاش برای ارتباط با نیروهای نظامی و بی ثبات کردن کشور اخراج کنیم.

وی به این دیپلمات آمریکایی که از وی به عنوان وابسته نیروی هوایی یاد کرد هشدار داد که طی 24 ساعت ونزوئلا را ترک کند.

سخنگوی سفارت آمریکا در کاراکاس گفت که دیپلمات مورد نظر دولت ونزوئلا «دیوید دلموناکو» است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد جواد عرب قهستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۱۳۸
۱
منافق وحسود تا چه اندازه روزنامه وسردبیر شرق فکر میکنند مرگ ما انها نیست اما مر گ بر روزنامه شرق هم هست زنده باد یاد چاوزه که هر چه بود نوکر اسکبار نبود وپایبند به عدالت بود نه عوام فریب
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها