أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۹۴۶۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
وزیر خارجه عمان در دیدار سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن ابراز خرسندی از فضای مثبت مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+۵ در آلماتی ابراز امیدواری کرد این مذاکرات در ادامه به نتایج مطلوب و ثمربخشی برای طرفین منجر شود.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه که به مسقط سفر کرده، صبح امروز یکشنبه با یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه عمان در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم خود به صالحی، روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان را دوستانه و برادرانه توصیف و بر عزم و اراده مقامات عالی دو کشور برای تعمیق و توسعه بیش از پیش روابط تأکید کرد.

یوسف بن علوی با اشاره به جایگاه و نقش مهم ایران در منطقه، بر ضرورت تداوم همفکری و تعامل بین کشورهای منطقه از جمله ایران و عمان برای حل و فصل مسائل منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عمان سیاست و رویکرد کشورش را مبتنی بر حمایت از مذاکره و گفت‌وگو و رد هرگونه اعمال فشار و خشونت دانست و در این راستا با ابراز خرسندی از فضای مثبت مذاکرات اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، ابراز امیدواری کرد این مذاکرات در ادامه به نتایج مطلوب و ثمربخشی برای طرفین منجر شود.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط نیز حضور داشت، سلام گرم صالحی را به همتای عمانی‌اش ابلاغ کرد.

مهمان‌پرست روابط تهران و مسقط را بر پایه مشترکات فراوان و دیدگاه‌های مشترک دو کشور دوستانه و برادرانه و الگویی برای همکاری‌های منطقه‌ای توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت و حساسیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، ثبات و امنیت در منطقه را اولویت نخست جمهوری اسلامی دانست و ضرورت همکاری و تعامل بین کشورهای همسایه و دوست را در این راستا یادآور شد.

مهمان‌پرست همچنین با تشریح مواضع اصولی کشورمان در قبال بحران سوریه بر ضرورت حمایت همه کشورها از راه‌حل گفت‌وگوهای ملی برای حل و فصل مشکلات این کشور تاکید کرد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این ملاقات با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز، به تلاش دشمنان برای ارائه چهره‌ای مخدوش از اسلام و مسلمانان در سطح جهان و تفرقه افکنی بین پیروان مذاهب مختلف اشاره کرد و بر نقش مهم و تاثیرگذار رسانه‌های گروهی و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و همچنین نخبگان علمی و فرهنگی برای انعکاس تصویری واقعی و صحیح از اسلام و واقعیت‌های ارزشمند کشورهای مسلمان تاکید کرد.

در این دیدار مهمان‌پرست همچنین آخرین نتایج و فضای مذاکرات در نشست آلماتی بین نمایندگان کشورمان و کشورهای 1+5 را برای وزیر امور خارجه عمان تشریح کرد.

همچنین طرفین در مورد برخی مسائل مهم منطقه‌ای از جمله بحران سوریه و نیز مسائل بین‌المللی مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها