کد خبر: ۱۱۹۵۴۷
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان بيانيه اخير وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب را دخالت در امور داخلي جمهوري اسلامي ايران دانست و آن را فاقد هرگونه ارزش حقوقي و سياسي خواند .
رامين مهمان پرست ادعاها و اتهامات مطرح شده در اين بيانيه را نشانه ارزيابي و برخورد نادرست آن اتحاديه در برخورد با مسائل منطقه و توجه نكردن به راه هاي منطقي براي حل بحران هاي جاري در جهان عرب دانست و با اشاره به تحولات بحرين، سوريه و رفتار خشن رژيم صهيونيستي با ملت مظلوم فلسطين، رويكرد اتحاديه عرب در پرداختن به موضوع جزاير ايراني را بيانگر سردرگمي در برخورد با واقعيت هاي جاري و مسائل مبرم در منطقه عنوان كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با تأكيد مجدد بر اين كه سه جزيره تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسي بخش هاي جدايي ناپذير از سرزمين ايران هستند، حفظ و صيانت از امنيت و آرامش در منطقه خليج فارس را مسئوليت تمامي كشورهاي منطقه دانست و اظهار اميدواري كرد كه اعضاي اتحاديه عرب در سايه احترام به حق حاكميت جمهوري اسلامي ايران به حل مشكلات واقعي منطقه كمك كنند.
تاكيد وزير خارجه عمان
بر جايگاه و نقش مهم ايران در منطقه
وزير امور خارجه عمان با اشاره به جايگاه و نقش مهم ايران در منطقه ، بر ضرورت تداوم همفكري و تعامل بين كشورهاي منطقه از جمله ايران و عمان براي حل و فصل مسائل منطقه تاكيد كرد.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كه به مسقط سفر كرده است ، صبح يكشنبه با«يوسف بن علوي» وزير امور خارجه عمان ديدار و گفت و گو كرد.
وزير امور خارجه عمان در اين ديدار ، روابط بين جمهوري اسلامي ايران و عمان را دوستانه و برادرانه توصيف كرد و بر عزم و اراده مقامات عالي دو كشور براي تعميق وتوسعه بيش از پيش روابط تاكيد كرد.
يوسف بن علوي با اشاره به جايگاه و نقش مهم ايران در منطقه ، بر ضرورت تداوم همفكري و تعامل بين كشورهاي منطقه از جمله ايران و عمان براي حل و فصل مسائل منطقه تاكيد كرد.
وزير امور خارجه عمان سياست و رويكرد كشورش را مبتني بر حمايت از مذاكره و گفت وگو و رد هرگونه اعمال فشار و خشونت دانست و در اين راستا با اظهار خرسندي از فضاي مثبت مذاكرات اخير بين جمهوري اسلامي ايران و گروه1+5 ، ابراز اميدواري كرد اين مذاكرات در ادامه به نتايج مطلوب و ثمربخشي براي طرفين منجر شود.
رامين مهمان پرست نيز در اين ديدار با اشاره به اهميت و حساسيت منطقه خليج فارس و خاورميانه ، ثبات و امنيت در منطقه را اولويت نخست جمهوري اسلامي دانست و ضرورت همكاري و تعامل بين كشورهاي همسايه و دوست را در اين راستا يادآور شد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها