کد خبر: ۱۲۰۳۹۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
برگزاري ليگ با حضور 18 تيم باعث مي‌شود مردم بيشتر درگير فوتبال شوند و بيشتر به استاديوم بيايند/فدراسيون مي‌تواند مسابقات ليگ برتر را در هر بخشي که مي‌خواهد واگذار کند.
رئيس اتحاديه فوتبال با بيان اينکه پس از جدايي از سازمان ليگ برتر فرد بهتري(مهدي تاج)زمام امور را در دست گرفته گفت: ما در اتحاديه فوتبال با کمک کانون مربيان يکسري اقدامات را در دستور کار قرار داده‌ايم.

به گزارش ايلنا ، عزيز الله محمدي با بيان اين مطلب اظهارکرد: قرار است مجمع اصلي کانون اتحاديه مربيان ادغام شده تا اواخر ارديبهشت‌ماه مجمع برگزار شود که در اين مجمع 11 نفر از مربيان برگزيده هيات مديره کانون مربيان را تشکيل دهند.

وي ادامه داد: در مجمع اتحاديه مربيان تمام سرمربيان تيم ملي در ادوار گذشته، تمامي سرمربيان ليگ برتر، مربيان تيم ملي بانوان و تيم ملي فوتسال همچنين مربيان تيم‌هاي ملي پايه حضور دارند. از ليگ يک هم مربياني حضور دارند که در کل 120 نفر از مربيان در مجمع حضور دارند. ما در تلاش هستيم تا اين مجمع را راه‌اندازي کرده و در ماه گذشته هم اساسنامه اتحاديه مربيان با حضور نماينده وزارت کشور تصويب شد و قرار است هيات مديره آن نيز مشخص شود.

رئيس اتحاديه فوتبال درخصوص اعضاي 11 نفره هيات مديره اتحاديه مربيان نيز گفت: 3 نفر هم عضو علي‌البدل خواهند بود تا امور را به نحو شايسته پيش ببرند. اعضاي هيات مديره اتحاديه مربيان وظيفه دارند از حقوق خودشان در قبال فوتبال کشور دفاع کرده و کار بيمه و حق و حقوق مربيان را پيگيري کنند.

محمدي با بيان اينکه فعاليت‌هاي اتحاديه مورد تاييد فدراسيون فوتبال است، اظهار داشت: طبق ماده 10 و 18 فدراسيون، اتحاديه و کانون مربيان، داوران و بازيکنان فعاليت‌هايشان زير نظر فدراسيون است چراکه اتحاديه فوتبال عضوي از فدراسيون فوتبال محسوب مي‌شود.

وي افزود: ما تلاش مي‌کنيم طرح نظام جامع باشگاهداري را در اتحاديه فوتبال به شکل شايسته‌اي طرح‌ريزي کنيم، در همين ارتباط هم با اعضاي فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي جلساتي را داشتيم. با خود دکتر حسيني سخنگوي فراکسيون ورزش مجلس در همين ارتباط بحث و تبادل‌نظر انجام داديم، در کنار آن بحث مسائل اقتصادي و همچنين قانون نقل و انتقالات بازيکنان انجام شده که قرار است آيين نامه‌اي در همين ارتباط تنظيم شود.

رئيس اتحاديه فوتبال درخصوص اينکه اين اتحاديه مي‌تواند به مانند اتحاديه انگليس مسابقات ليگ برتر را برگزار کند، گفت: اين موضوع به نظر فدراسيون بستگي دارد، اما هيچگونه منع قانوني وجود ندارد. طبق ماده 42 فدراسيون مي‌تواند مسابقات ليگ برتر را در هر بخشي که مي‌خواهد واگذار کند. اگر فدراسيون صلاح بداند ما اقدامات لازم را براي برگزاري مسابقات ليگ برتر انجام خواهيم داد.

وي درخصوص اينکه اتحاديه فوتبال پيش از اين نقش چنداني در مسائل رخ داده در فوتبال کشور نداشت، خاطرنشان کرد: از روزي که ما در اتحاديه مسئوليت گرفتيم تلاش کرديم تا جان دوباره‌اي به اتحاديه بدهيم تا اينجا هم از اقداماتي که انجام داده‌ايم تا حدودي راضي هستيم و اگر باشگاه‌ها هماهنگي بيشتري با ما داشته باشند مي‌توانيم اقدامات بهتري را انجام دهيم.

عزيزمحمدي همچنين افزود: فدراسيون فوتبال طرح حرفه‌اي شدن باشگاه‌ها را به ما سپرده بود و ما در اين مدت سعي کرديم اقدامات لازم را انجام دهيم. در همين ارتباط 14 باشگاه را زير نظر گرفتيم تا امکانات خود را با معيارهاي AFC يکسان کنند. طرح نظام جامع باشگاهداري، ‌کميته اقتصادي و آيين‌نامه نقل و انتقالات از ديگر مباحثي است که پيگير آن هستيم.

رئيس اتحاديه فوتبال درخصوص اينکه مسابقات ليگ برتر از سال آينده با حضور 16 تيم برگزار خواهد شد نيز تصريح کرد: با توجه به گستردگي کشور ما و همچنين با توجه به اينکه باشگاه‌هاي ما روز به روز از لحاظ امکانات پيشرفت لازم را داشته‌اند اميدوارم اعضاي هيات رئيسه سازمان ليگ در تصميم خود مبني بر 16 تيمي شدن ليگ برتر تجديدنظر کنند که همچنان ليگ برتر با حضور 18 تيم برگزار شود.

وي در ادامه متذکر شد: برگزاري ليگ با حضور 18 تيم باعث مي‌شود مردم بيشتر درگير فوتبال شوند و بيشتر به استاديوم بيايند و حتي مي‌توان از لحاظ فرهنگي نيز در اين زمينه کار کرد. يک بازيکن حرفه‌اي بايد در طول يک فصل حداقل 45 بازي انجام بدهد. هفته سي‌ام ماه اسفندماه تمام مي‌شود و در سال آينده که مسابقات مقدماتي جام‌جهاني را پيش رو نداريم هفته سي‌ام در اواخر بهمن ماه برگزار خواهد شد. 5 ماه فوتبال نخواهيم داشت و اين موضوع مناسب فوتبال ما نخواهد بود اما در ژاپن فاصله اين فصل تا فصل آينده يک ماه است. ساير کشورهاي ديگر هم فاصله مسابقات اين فصل با فصل آينده دو - سه ماه بيشتر نيست و اين جالب نيست که فاصله مسابقات ما 5-6 ماه باشد.

محمدي همچنين اضافه کرد: استاديوم‌هاي ما در حال ترميم هستند و حتي مي‌بينيد از بين تيم‌هايي که مانند آلومينيوم، ذوب‌آهن و پيکان که کانديداي سقوط به دست اوله هستند همگي داراي استاديوم‌هاي مجهزي هستند و از امکانات قوي برخوردارند، اين نشان مي‌دهد امکانات ورزشگاه‌هاي ما نيز به روز شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها