کد خبر: ۱۲۲۰۳۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۰۳ فروردين ۱۳۹۲
هافبك مطرح تيم پرسپوليس جز بازيكناني است كه كمتر كسي وي را جز محبوترين ها به شمار نمي آورد زندگي نامه وي همواره براي خيلي ها پر اهميت است.
به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران محمد علي كريمي پاشاكي، متولي 17 آبان 1357 در كرج و داراي اصالتي گيلاني است كه بيشتر با نام علي كريمي شناخته مي شود او سابقه بازي در باشگاه هاي فتح تهران، الاهلي امارات، بايرن مونيخ، القطر قطر، استيل آذين و شاكله آلمان را دارد.

كريمي از سال 1377 در تيم ملي ايران حضور دارد و با 127 بازي ملي و 38 گل ملي سومين بازيكن ايراني از نظر تعداد بازي ملي و همچنين سومين گلزن برتر تاريخ فوتبال ايران به حساب مي آيد، وي در سال 2004 توانست عنوان اقاي گلي جام ملت هاي آسيا را به دست آورد و جايزه بهترين بازيكن سال فوتبال آسيا را نيز در همان سال كسب كرد.

گفتني است پدرش ولي اله كريمي خود در ايام جواني و در يكي از شهرهاي استان گيلان فوتباليست بود فرشيد برادر بزرگتر وي مانند علي به فوتبال روي آورد و با وي در تيم فتح تهران هم بازي بود فرهاد بزرگترين برادر و ميلاد كوچكترين برادر وي هستند. كريمي در سن 20 سالگي ازدواج كرد و دو پسر به نام هاي هاوش و هيرسا دارد.

والدين علي در ابتدا علاقه مند بودند كه وي دكتر و يا مهندس شود اما كريمي معتقد است كه هر انساني بايد به دنبال استعدادهاي خودش برود و اين موضوع را در مورد فرزندانش صادق مي داند، كريمي از دوران كودكي علاقه مند به فوتبال بود به تدريج از درس و تحصيل فاصله گرفت و با مدرك ديپلم تحصيلات خود را به پايان رساند تا به شكوفا كردن استعدادش در فوتبال بپردازد.

كريمي به واليبال ساحلي نيز علاقه مند است و اوقات فراغت خود را با سفر به شمال مي گذارند كريمي شيفته فورد و بي ام دبليو و طرفدار تيم ملي آرژانتين است.

وي همواره دوستدار كودكان بوده است، به طوري كه در اوج شهرت بارها در مدارس ابتدايي و راهنمايي فرديس و كرج حاضر شده و زمان خود را با بچه ها گذرانده است همچنين وي به ثبات زندگي و همسرش علاقه دارد و به همين دليل دوست ندارد فرزندانش در فرهنگ كشورهاي ديگر بزرگ شوند و بارها از پيشنهاد تيم هاي مطرح اروپايي گذشته است وي قصد دارد پس از بازنشستگي از فوتبال برخلاف هم خواهي هاي رايج در فوتبال ايران به دفاع از حقوق اساسي كودكان بپردازد.

سايت رسمي مسابقات جام جهاني 2006 آلمان از كريمي به عنوان كانديداي تصاحب عنوان DRIBBLEKING در جام جهاني 2006 ياد كرد در اين فهرست نام بازيكن سرشناسي چون رونالدو، زيدان و فيگو در كنار كريمي به چشم مي خورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها