کد خبر: ۱۲۳۴۲۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۱     ۱۸ فروردين ۱۳۹۲
رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: تا این ساعت آقای لاریجانی در مقابل فشارها برای حضور در انتخابات جواب منفی داده و اعلام کرده که من هیچ تکلیفی را برای حضور در انتخابات احساس نمی‌کنم.

به گزارش 598 به نقل از تسنیم ، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز این فراکسیون اظهار داشت: جلسه صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون رهروان با حضور علی لاریجانی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد و محمدرضا باهنر برگزار و مباحث متعددی بررسی شد.

وی ادامه داد: موضوع نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یکی از مباحث مورد بررسی در جلسه امروز بود؛ اینکه مجلس و فراکسیون چطور می‌توانند در تحقق این دو بعد از حماسه نقش داشته باشند.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: در بعد حماسه اقتصادی، بحث بودجه 92 و اقداماتی که می‌توان در تصویب این بودجه انجام داد تا از طریق آن حماسه اقتصادی را بهتر محقق سازیم، بررسی شد. همچنین بحث شد که چه قوانینی را باید تصویب کنیم تا منویات رهبری در بعد حماسه اقتصادی محقق شود.

جلالی با بیان اینکه بحث انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور حداکثری مردم در انتخابات نمود بارز حماسه سیاسی است، گفت: در این رابطه فراکسیون تصمیم گرفت کمیته‌ای را تعیین کند تا این کمیته شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور خوب را استخراج و مطابق با این شاخصه‌ها با کسانی که کاندیدای ریاست‌جمهوری هستند، گفت‌وگو و مذاکره کند و به این افراد نمره دهد.

وی افزود: در نهایت کسانی که بیشترین نمرات را آورند، به صحن فراکسیون دعوت می‌شوند تا برنامه‌های خود را برای اعضای فراکسیون مطرح می‌کنند، در پایان نیز در مورد این کاندیداها از اعضای فراکسیون رای‌گیری صورت می‌گیرد و کسی که بیشترین رای را آورد مورد حمایت فراکسیون قرار می‌گیرد.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت اضافه کرد: البته در گام نخست لازم است ائتلاف‌هایی که در جریان اصولگرایی تشکیل شدند، زودتر نتیجه خود را اعلام کنند. لذا منتظریم این ائتلاف‌ها خروجی خود را اعلام کنند چرا که تاخیر در این موضوع به نتیجه کار لطمه می‌زند.

جلالی همچنین ادامه داد: قرار است بعضی از این ائتلاف‌ها نتایج را دیرهنگام اعلام کنند که به نظر می‌رسد این موضوع لطماتی داشته باشد؛ مثلاً با 2+1 مذاکراتی داشتیم تا زودتر نتیجه خود را اعلام کنند و بگویند که کاندیدای اصلی بین سه نفر چه کسی است؛ همچنین با ائتلاف موسوم به 3+2 هم مذاکره شد تا زودتر خروجی کارشان را اعلام کنند. چراکه اگر خروجی‌ها مشخص شود، تصمیم‌گیری برای ما راحت‌تر است و ما با خروجی‌های این ائتلاف‌ها وارد مذاکره می‌شویم.

وی افزود: 3+2 اعلام کرده که قبل از ثبت‌نام نامزدش را مشخص می‌کند و 2+1 هم قرار بود طی مذاکراتی که انجام دادیم تا 20 فروردین نتیجه نهایی را اعلام کند که در حال حاضر 2 روز فرصت تا 20 فروردین نمانده است و ما منتظر اعلام نتیجه هستیم.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین خبرهایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه برخی از امکانات دولتی در جهت تقویت کاندیدای خاص استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد این اقدام نادرست است و حتماً ناظران باید در این رابطه به وظیفه خود عمل کنند. چراکه کسی نباید از امکانات بیت‌المال هزینه کند.

جلالی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد حضور علی لاریجانی در انتخابات آینده گفت: بنده مطلعم که فشار بر آقای لاریجانی برای حضور در انتخابات بسیار زیاد است و درخواست‌هایی از سوی علمای قم، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی و تشکل‌های مردمی از وی می‌شود. اما تا این ساعت آقای لاریجانی در مقابل این فشارها جواب منفی داده و اعلام کرده که من هیچ تکلیفی را برای حضور در انتخابات احساس نمی‌کنم.

وی درباره اعلام کاندیداتوری باهنر و ابوترابی‌فرد برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: ‌آقای مهندس باهنر و حاج آقا ابوترابی فرد از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هستند و از شخصیت‌های مورد اعتماد به شمار می‌آیند. اما تصمیم کاندیداتوری‌شان از تشکل‌های مربوط به این افراد در خارج از مجلس گرفته شده و از سازوکار فراکسیون برای کاندیداتوری استفاده نشده است.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در پایان تصریح کرد: آنها شخصیت‌هایی هستند که قابل بررسی در فراکسیون هستند و فراکسیون در آینده برای حمایت و یا عدم حمایت از آنها تصمیم می‌گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بابا پنجعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
الکی میگی!!!!!!!!!!!!1
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها