کد خبر: ۱۲۳۴۷۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۱۸ فروردين ۱۳۹۲
پرویز شیخ‌طادی گفت: فیلم سینمایی «دریای سرخ» در ادامه جریان‌شناسی اندیشه‌های صهیونیزم و ریشه‌یابی آن است که در انتظار قرارداد نگارش آن هستم.

به گزارش سرویس نقد رسانه 598، پرویز شیخ طادی  در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: داستانی را با عنوان «دریای سرخ» نوشتم که در ادامه فیلم سینمایی «شکار چی شنبه» و جنگ نرم است. در این فیلم جریان شناسی اندیشه‌های صهیونیست و ریشه یابی آن را مد نظر قراردادم . طرح قصه را به ارشاد و حوزه هنری ارایه دادم که ارشاد برای تولید فیلم موافقت نکرد.

شمقدری قصه فیلم را درک نکرد/ شمقدری نگاه نظامی دارد

وی درباره علت عدم همکاری ارشاد برای تولید فیلم گفت: به آقای شمقدری طرح را ارایه دادم هر دوبار به صراحت ایشان اعلام کردند که این قصه مد نظرشان نیست و داستان را نپسندیدند. ایشان  بیشتر نگاه نظامی داشتند  و به عقیده من این قصه را درک نکردند. زیرا قصه دارای پیچیدگی است

اختلاف من با شمقدری در استراتژی مبارزه بود

وی در ادامه گفت: من معتقدم باید درباره اندیشه‌های صهیونیست کند و کاو و ریشه یابی صورت گیرد و باید ریشه‌های اندیشه نژادپرستی را دنبال کرد  اما آقای شمقدری بیشتر  به دنبال  مبارزات سطحی و پوسته‌ای هستند و آن را مؤثر می دانند . به عقیده من دوره  داستان‌های پوسته‌ای گذشته است باید  به اصل و ریشه ماجرا دقت کرد . اختلاف نظر من با آقای شمقدری به لحاظ دیدگاه و استراتژی مبارزه بود. به عقیده من باید ریشه‌ها را  مورد هدف قرار داد و نقد و بررسی کرد اما  آقای شمقدری ماجراجویی های نظامی بیشترمد نظرشان بود .

وی درباره تولید فیلم توضیح داد: حوزه هنری داستان فیلم را پسندید اما به نظرم مشکل بودجه در این نهاد وجود دارد که هنوز قرارداد نگارش با من بسته نشده است. منتظر جواب  حوزه هنری برای نگارش فیلمنامه هستم اما صحبت‌هایی با تلویزیون هم داشتم.

اندیشه نژادپرستی دامن خود نژاد پرستان را می‌گیرد

بهترین کارگردان دوره سی‌ام جشنواره فیلم فجردرباره داستان فیلم توضیح داد: اواخر جنگ دوم جهانی (در سال 1945 میلادی) دو کشتی از مهاجران یهودی کشورهای اروپایی با قومیت های مختلف از سمت اروپا  به سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند اما به این سرزمین نمی‌رسند.در این کشتی اتفاقاتی رخ می‌دهد که کشتی به دست یهودیان غرق می‌شود و 5000 مهاجر یهودی در کشتی کشته می‌شوند. کل ماجرا در کشتی می‌گذرد و طبقه‌بندی نژادی و قومی در میان یهودیان درون کشتی نیز وجود دارد و  آن‌ها را درجه بندی ( یک، دو و سه) می‌کنند . در این فیلم سعی دارم اندیشه نژاد پرستی که در نهایت دامن خود  نژادپرستان را خواهد گرفت را به نمایش بگذارم .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها