کد خبر: ۱۲۳۴۸۹
زمان انتشار: ۰۱:۳۴     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
ویترین خبرهای انتخاباتی ۱۸ فروردین
با نزدیک شدن به ایام رقابت های انتخاباتی تب و تاب های فضای رسانه ای نیز اوج می گیرد. این نوشتار مرور کوتاهی است بر آنچه که روز یکشنبه 18 فروردین از سوی خبرنگاران خبرگزاری فارس در حوزه انتخابات منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به ایام رقابت های انتخاباتی و فشرده تر شدن اخبار و اظهارنظرهای مرتبط با آن، تب و تاب های فضای رسانه ای نیز اوج می گیرد.

این نوشتار مرور کوتاهی است بر آنچه که روز یکشنبه 18 فروردین از سوی خبرنگاران خبرگزاری فارس در حوزه انتخابات منتشر شده است.

* فراکسیون رهروان قطعا از گزینه واحد اصولگرایان حمایت می‌کند

یک عضو کمیسیون فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به موضع این جریان در انتخابات ریاست جمهوری گفت:این جریان به دنبال ایده و تفکری نو در عرصه انتخابات است.

محمد حسین قربانی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به این مسئله گفت:اگر جامعتین و جریان اصولگرا به وحدت برسند، فراکسیون هم از همان گزینه حمایت می‌کند و اگر غیر از این باشد، جریان اصولگرایی با شکست مواجه می‌شود.

* تعدد کاندیداها مردم را سردرگم می‌کند/ اصولگرایان اگر تعامل کنند قطعا پیروزند

سید شریف حسینی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اهواز نیز در مجلس شورای اسلامی نیز بر این نکته تاکید کرد، که بهتر است جبهه‌های مختلف باید با تعامل به یک جمع‌بندی کلی برسند، چرا که تداوم شرایط فعلی ایجاد تشتت و نوعی سردرگمی بین مردم  را موجب می‌شود.

* احتمال افزایش اعضای ائتلاف اکثریت اصولگرایان تا 9 نفر/ برگزاری گردهمایی جبهه پیروان

سید کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان رهبری نیز با اشاره به این که ائتلاف اکثریت اصولگرایان به دنبال باز کردن فضا برای حضور تمام اصولگرایان است،  بر این نکته تاکید کرد که اگر نظر روحانیت جلب شود ممکن است طی فرآیندی 5 نفرِ ائتلاف اکثریت اصولگرایان به 8 یا 9 نفر افزایش یابند تا از این طریق تصمیم‌گیری برای اصولگرایان راحت‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه این ائتلاف تاکنون دیداری با ائتلاف پیشرفت نداشته است گفت: ما مشغول برنامه‌ریزی به منظور برگزاری گردهمایی و همایش‌های انتخاباتی هستیم و ممکن است ائتلاف 5 نفره نیز گنگره‌ای برگزار کند.

* سعیدی کیا: کسی پیشنهاد ائتلاف نداده/ از همه سلایق در دولت من حضور دارند

محمد سعیدی کیا یکی از کاندیداهای مستقل انتخابات ریاست جمهوری  در نشست خبری امروز خود با رسانه های جمعی با اشاره به ‌ من معتقدم با حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب می‌توان با دنیای معاصر رابطه‌ای حکیمانه و بر اساس عدالت و حفظ منافع دو طرف برقرار کرد، گفت: در دولت آتی به خدمت همه افراد و صنوف نیاز است و دولت من همه کسانی که وفادار به نظام اسلامی هستند را عضو خود می‌داند.

وی افزود: از برنامه‌های دولت بنده حضور  مؤثر در عرصه بین‌المللی با حفظ عزت، حکمت و مصلحت است و همه امور کشور را بر اساس اسناد بالادستی تعیین می‌کند.

این کاندیدای مستقل انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد:اقتصاد پویا و فعال و زندگی آرام و برخوردار از رفاه تحقق یافتنی است و باز کردن میدان و برقراری امنیت برای کارآفرینان بخش خصوصی و نخبگان ضرورت قطعی است و دولت آتی به دنبال کاهش وابستگی بودجه به نفت است.

سعیدی کیا درباره ائتلاف با سایر کاندیداهای انتخبات ریاست جمهوری تاکید کرد: اقتصاد پویا و فعال و زندگی آرام و برخوردار از رفاه تحقق یافتنی است و باز کردن میدان و برقراری امنیت برای کارآفرینان بخش خصوصی و نخبگان ضرورت قطعی است و دولت آتی به دنبال کاهش وابستگی بودجه به نفت است.

وی افزود:من به هیچ وجه کناره‌گیری نخواهم کرد. من یا وارد به کاری نمی‌شوم و یا اگر وارد شدم تا آخر می‌ایستم.

* اولین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سال 92

ژاله فرامرزیان رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای مرکزی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سال جدید، گفت: در این جلسه کمیته‌ها گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های اخیر خود ارائه خواهند داد.

وی ضمن ابراز عدم اطلاع از فعال شدن ستادهای انتخاباتی خاتمی، از دیدار با وی خبر داد و گفت: در روزهای آینده انشاالله با خاتمی دیدار خواهیم داشت.

* کواکبیان: کروبی و هاشمی اصلاح طلبان بدلی هستند

مصطفی کواکبیان نیز در مصاحبه ای تفضیلی به ارائه نقطه نظرات خود درباره انتخابات پرداخت.

کواکبیان با اشاره تلاش خود برای اجرای طرح مناسک گفت:حدود 8 ماه قبل طرحی را آماده کردیم مبنی بر اینکه در این دوره انتخابات، اصلاح‌طلبان اولاً وارد شوند، ثانیاً از خودشان کاندیدا داشته و‌ ثالثاً بین خودشان اجماع داشته باشند؛ این سه پایه اصلی این طرح بود.

وی در ادامه این مصاحبه افزوده است:اصلاح‌طلب‌ها با براندازان و فتنه‌گران تفاوت دارند؛ بحث این است ما در چارچوب نظام می‌خواهیم اصلاحات ایجاد کنیم یعنی ما اصل نظام و حکومت را قبول داریم و نظام و قانون اساسی را پذیرفته‌ایم؛ ساختار را می‌پذیریم و بعد می‌گوییم اینجا عیب دارد و باید اصلاح شود اما براندازان اصل نظام را قبول ندارند.

کواکبیان همچنین درباره نظر خود پیرامون اصلاح طلبان بدلی آورده است: اگر اصلاح‌طلب بدلی باشد آنهایی هستند که آقای احمدی‌نژاد را روی کار آوردند؛ یعنی کسانی که در سال 84 اختلاف کردند و گفتند می‌خواهیم وزن‌کشی سیاسی کنیم یعنی مهرعلیزاده،‌ معین، کروبی و هاشمی که به صورت جداگانه در انتخابات شرکت کردند.

* ولایتی: برای اجماع با ائتلاف 5گانه برنامه ای نداریم

علی اکبر ولایتی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و عضو ائتلاف پیشرفت در یک نشت خبری با اشاره به این که ائتلاف سه‌گانه قدرتمندترین دولت پس از انقلاب را تشکیل می‌دهد، گفت: ائتلاف ما برای پیشرفت است و افرادی می‌توانند عضو این ائتلاف باشند که به لحاظ مبنایی اصولگرا بوده و رأی‌های خاص خود را داشته باشند و نفر نهایی ائتلاف پیشرفت با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری و با تشخیص 3 نفر اعضای این ائتلاف مشخص می‌شود.

وی ائتلاف پیشرفت را یک مثلث متساوی‌الاضلاع دانست و عنوان کرد: مثلث این ائتلاف از هر طرف از نظر زاویه و اضلاع برابر است و رأس خاصی ندارد به همین دلیل برای ائتلاف سه‌گانه لیدر مشخص نشده است.

ولایتی در رابطه با اجماع ائتلاف سه‌گانه و ائتلاف پنج‌گانه گفت: در مورد این موضوع تصمیمی نگرفتیم و برنامه‌ای نداریم.

* 5 نفر در ایلام نامزد نمایندگی مجلس شدند

علی نجات‌سلیمانی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت:در اولین روز کاری نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی پنج نفر به فرمانداری ایلام مراجعه و نام‌نویسی کردند.

* اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخاب شدند

حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در همایش هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران اظهار داشت:هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای تهران از مجامع استانی خواست تا از بین نمایندگان هر استان 3نفر از نمایندگان مردم در مجلس را معرفی کنند که در تهران به همین شکل 3 نفر انتخاب شدند.

* آل اسحاق: 30 سال تجربه سیاسی و اقتصادی برای رئیس جمهور شدن دارم

یحیی آل اسحاق یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز در پایان دیدار خود با آیت الله نوری همدانی گفت: کسانی که دارای تجربه و ظرفیت مدیریتی هستند باید همه داشته‌های خود را به صحنه آورده و با هماهنگی عمومی برای بهبود وضعیت کشور تلاش کنند؛ من هم با توجه به تجربه بیش از 30 سال در عرصه اقتصاد، امور اجتماعی و سیاست به این نتیجه رسیدم که وارد صحنه شوم.

وی که رئیس اتاق بازرگانی تهران است، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حال حاضر بیش از 20 نفر برای نامزد شدن در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند اما ضروری است که این افراد به جمع‌بندی واحدی دست یابند؛ مجموعه اصولگرایان می‌توانند زیر یک خیمه واحد گرد هم آیند زیرا به نظر می‌رسد که اصولگراها توانایی اداره کشور را دارند.

 

* جزئیات دیدار 8نماینده مجلس با هاشمی

 

مهدی سنایی نماینده نهاوند در مجلس، با اشاره به دیدار 8 نماینده مجلس با هاشمی رفسنجانی که پیش‌ از ظهر یکشنبه با حضور تابش نماینده اردکان، امیری خامکانی نماینده زرند، کمال الدین پیرمؤذن نماینده اردبیل، سنایی نماینده نهاوند، پزشکیان نماینده تبریز، پورفاطمی نماینده تنگستان و علی مطهری نماینده تهران برگزار شد، گفت: یکی از حاضرین در جلسه که از نمایندگان نبود، از آقای هاشمی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سؤال کرد که ایشان پاسخ روشنی به این سؤال نداد و حتی گفت که بعد از بیانات مقام معظم رهبری در مشهد تاکنون، با مقام معظم رهبری دیدار نداشته است.

 

* دیدار 14 داوطلب ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری با ضرغامی

 

در این نشست که با حضور باهنر، متکی، سبحانی، روحانی، حداد عادل، ولایتی، ابوترابی، سعیدی کیا، پورمحمدی، محمد شریعتمداری، قالیباف، رضایی، کواکبیان، فلاحیان و رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی، برگزار شد، ضرغامی با اشاره به این که به نظر می رسد در آینده افراد دیگری نیز داوطلب نامزدی ریاست جمهوری شوند؛ گفت: پس از اعلام نظر نهایی شورای محترم نگهبان، رسانه ملی متناسب با تعداد نامزدها، برنامه دقیق انتخاباتی خود را اعلام خواهد کرد.

 

* تاکید مکرر احمدی نژاد بر حضور تمام سلایق در انتخابات

 

رمصانعلی سبحانی فرد نماینده سبزوار با اشاره به جلسه یکشنبه شب تعدادی از امروز نمایندگان مجلس با رییس جمهور گفت: در بخشی از این دیدار، برخی مباحث انتخاباتی مطرح شد که احمدی نژاد خواستار حضور تمام سلایق سیاسی در عرصه انتخابات شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها