کد خبر: ۱۲۳۶۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
تيم فوتبال پاس همدان در دو هفته ماقبل اتمام رقابت‌هاي ليگ دسته يک امسال به دنبال رسيدن به ديدار پلي‌آف و کسب نيم‌سهميه و صعود به ليگ برتر است تا آرزوي همداني‌ها براي بازگشت به ليگ برتر سه سال نشود.
رقابت‌هاي فوتبال دسته اول باشگاه‌هاي کشور (جام آزادگان) به هفته پاياني خود نزديک مي‌شود و همه تيم‌ها براي کسب امتياز و تعيين تکليف در ليگ امسال در تلاش هستند تا بتوانند بهترين جايگاه و امتياز در اين مسابقات به دست بياورند.

به گزارش فارس ، سبزپوشان همداني که با سابقه درخشان يکي از تيم‌هاي سابقه‌دار فوتبال کشورمان محسوب مي‌شود و آخرين قهرماني فوتبال ايران را در رده باشگاهي در آسيا کسب کرده با کسب يک ستاره به نشانه قهرماني در آسيا در سال 86 با پيگيري‌هاي بهروز مرادي استاندار وقت همدان در 16 خرداد 1386 از سوي ناجا به 8 هزار شهيد استان همدان هبه شد و سکان مديريتي اين باشگاه به دست مرد همه‌کاره فوتبال ايران سيد محمدکاظم اوليايي سپرده شد.

در ليگ هفتم و هشتم پاسي‌ها با مديريت اوليايي و باقيمانده بازيکنان پاس بزرگ پايتخت نتايج خوبي را در همدان گرفت و جايگاه پنجمي و دوازدهمي حاصل کار اوليايي و کادر فني منتخب وي در دو سال نخست فعاليت سبزپوشان در همدان بود اما در هفته دهم ليگ نهم با قبول شکست خانگي برابر راه‌آهن عليرضا منصوريان مربيان جوان پاسي‌ها مجبور به استعفا شد و به تبع آن با تصميم هيئت مديره اوليايي مدير عامل بعد از فعاليت دو فصل و نيم در زادگاهش با تيم پاس خداحافظي کرد و جاي خود را به کريم ملاحي بدهد.

ماندن ناپلئوني تيم پاس در ليگ نهم که در هفته آخر موجب شد تا در ليگ دهم باز هم ملاحي در مسند مديريتي پاس همدان باشد و با نظر مستقيم وي تيم بسته شد تا بتوانند عملکرد قابل قبولي نسبت به فصول گذشته در همدان داشته باشد.

در ليگ دهم اتفاقات عجيبي براي سبزپوشان پايتخت اتفاق افتاد استعفاي يک‌باره مديرعامل، قائم مقام و سرمربي تيم باعث شد تا همه براي آينده پاس وضعيت خوبي را متصور نباشند و اين‌گونه هم رقم خورد.

در يک اتفاق نادر استعفاي مديرروستا قبول شد اما کادر مديريتي دوباره به همدان و دفتر کارشان بازگشتند تا محمود ياوري را براي هدايت پاسي‌ها به همدان بياورند و اين در حالي بود که پيوستن ياوري دردي از پاس دوا نکرد و خيلي زود تغييرات در تيم پاس اتفاق افتاد.

اعضاي هيئت مديره با برکناري ملاحي و همکارانش، عباس صوفي رئيس هيئت فوتبال همدان را به عنوان سرپرست باشگاه منصوب کردند و با تصميم عجيب اصغر مديرروستا که در اوسط دور رفت استعفا کرده بود دوباره به تيمش بازگشت تا مانع سقوط اين تيم پرطرفدار همداني شود.

اما پاس در بدترين حالت فقط به دليل يک تفاضل منفي گل پاس همدان به ليگ دسته اول کشور سقوط کرد تا تنها دلخوشي مردم همدان از آنها گرفته شود.

استفاده از نفرات غير فوتبالي در همدان و عدم نتيجه‌گيري در ليگ برتر درس عبرت براي مسئولان همدان نبود و در فصل گذشته ليگ دسته اول تيم پاس نه تنها نتيجه‌اي حاصل نکرد بلکه با فراز کمالوند و تحميل هزينه‌ها گزاف اين مربي به تيم و باشگاه و دخالت در تمام زمينه پشتيباني، اداري، فني و حتي تدارکاتي تيم باعث شد تا نيمه فصل تيم پاس رها شود تا دوباره کار به بازگشتن وينگوبگوويچ به همدان بکشد، اما وينگو هم نتوانست در سال گذشته نتايج خوبي با پاس بگيرد تا صعود به ليگ برتر براي همداني‌ها به يک آرزوي بر باد رفته تلقي شود.

عدم توجه مناسب رئيس هيئت‌ مديره باشگاه پاس که در چارت تشکيلاتي اين باشگاه استاندار وقت تصدي اين پست را در اختيار دارد، باعث شد تا در اين مدت پاس با همه هواداران و هزينه‌اي که در بر داشته است، نتواند جايگاه خود را در فوتبال ايران بگيرد و کرم‌رضا پيريايي بزرگترين آورده ورزشي استان را که با زحمات فراوان مديران و بهروز مرادي استاندار قبلي همدان ساخته و احيا شده بود، به راحتي به فنا نزديک کرد.

در ابتداي فصل فوتبالي امسال با حکم فاميل‌کريمي رئيس هيئت مديره باشگاه عبدالحميد رمضاني مديرعامل پاس شد و با وينگوبگوويچ کروات و جذب بازيکنان مطرح و بومي پا به اين رقابت‌ها گذاشت تا بتوانند براي صعود ليگ برتر تمام تلاش خود را به کار بگيرند.

مديريت رمضاني با سرمربي‌گري پيرمرد کروات فوتبال ايران ختم به خير نشد و تنها يک هفته بعد از دور برگشت وينگو با مطرح کردن مشکلات خانوادگي با فوتبال پايتخت تاريخ و تمدن ايران‌زمين بدرود گفت و در کمتر از يک هفته سر از باشگاه پرسپوليس درآورد و دستيار يحيي گل‌محمدي شد و مديران پاس معتقد بودند رفتن بگوويچ از پاس فوتبال رقم نخورد و دست‌هاي پشت پرده‌اي در کنار بوده است.

مشکلات مالي از يک طرف و عدم نتيجه گرفتن سبزپوشان از طرف ديگر باعث شد تا رمضاني در رأس پيکان مديريتي پاس نتواند رضايت مردم ورزش‌دوست همدان را برآورده کند و با متشنج شدن جو ورزشگاه در بازي‌هاي خانگي حواشي بيشتر از اصل فوتبال گريبانگير اين تيم مدعي صعود به ليگ برتر شد.

اميد طيري که از هفته شانزدهم با آمدن به زادگاه پدريش سکاندار تيم فوتبال پاس همدان شده است در پنج هفته نخست حضورش در همدان موفق شده 10 امتياز کسب کند و وضعيت تيمش را در جدول رده‌بندي گروه «ب» اين رقابت‌ها بهبود ببخشد اما اين وضعيت زياد طول نکشيد و هر آنچه که در طول اين هفته‌ها به دست آمده بود با باخت‌هاي متوالي از دست رفت و سير نزولي اين تيم محبوب همداني آغاز شد.

سرمربي تيم فوتبال پاس همدان معتقد بود که تيمش لياقت ليگ برتري شدن را دارد اما فراز و نشيب کسب نتايج که اين تيم در هفته‌هاي اخير کسب کرده باعث شده تا پاس بزرگ همدان جايگاهي بهتر از پنجمي در جدول 14 تيمي گروه ب اين رقابت‌ها به دست نياورد.

در آخرين روزهاي سال 91 بازيکنان و کادر فني تيم پاس با امضاي نامه به دليل عدم پرداختن حق‌الزحمه و مطالبات، کادر فني و بازيکنان تيم فوتبال پاس همدان با نوشتن نامه‌اي اعتراض خود را به کادر مديريتي اين باشگاه اعلام کردند و تا زمان پرداخت مطالبات خود بر سر تمرينات اين تيم حاضر نخواهند شد.

در اين نامه که به امضاي تک‌تک اعضاي تيم فوتبال بزرگسالان پاس همدان رسيده، به دليل عدم تحقق قول‌هاي کادر مديريتي باشگاه مبني بر پرداخت حقوق، حق‌الزحمه و مبالغ قرارداد‌هاي خود در طول فصل از حضور در تمرينات تيم براي سه هفته باقي مانده رقابت‌هاي ليگ دسته اول کشور خودداري خواهند کرد و دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب پاسي‌ها در روزهاي نخست سال جديد بي سر و صدا پايان يافت تا تمرينات براي بازي برابر مس رفسنجان جسته و گريخته شد تا در مسابقه در رفسنجان و مصاف با تيم مس اين شهر نتيجه بهتر از تساوي بدون گل به دست نيايد تا آروزي همداني‌ها براي ليگ برتر شدن تيم محبوب شهرشان بر باد رفته تلقي شود.

براساس دستورالعمل دپارتمان سازمان ليگ آزادگان، امسال 2.5 تيم از ليگ دسته اول به ليگ برتر صعود و 4.5 تيم از ليگ برتر به ليگ دسته اول سقوط مي‌کنند، همچنين هشت تيم از ليگ دسته اول به ليگ دسته دو سقوط و چهار تيم از ليگ دسته دو به ليگ دسته اول صعود مي‌کنند و فصل آينده رقابت‌هاي فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه‌هاي کشور با حضور 26 تيم برگزار خواهد شد.

صعود زودهنگام تيم گسترش فولاد تبريز در گروه يک اين مسابقات باعث شده تا تيم‌هاي براي صعود به ليگ برتر و ماندن در ليگ اول و سقوط نکردن به ليگ پايين‌تر تلاش بيشتري و از هيچ کاري دريغ نکنند و اين بر حساسيت اين رقابت در اين فصل تأثير مستقيم داشته و دارد.

پاسي‌ها براي رسيدن به تنها روزنه اميدشان و رسيدن به کسب نيم سهميه صعود به ليگ برتر محکوم به برد در دو بازي آينده خود که هر دو بازي با تيم‌هاي بالانشين اين گروه است هستند.

شاگردان اميد طيري در پنج هفته اخير تنها موفق به کسب هفت امتياز شدند و کسب تساوي هفته قبل برابر مس رفسنجان باعث شد تا اميدهاي اين تيم همداني براي صعود مستقيم به ليگ برتر و حتي رسيدن به پلي‌آف کمرنگ‌تر از قبل شود.

سبزپوشان همداني اين هفته از تيمي ميزباني مي‌کنند در 40 امتياز و تنها با يک امتياز اختلاف در رده سوم اين جدول قرار دارد و براي ماندن در کورس و دلخوش بودن به اتفاقات و نتايج ديگر تيم‌ها محکوم به برد در برابر ديدگان تماشاگران پرشور همداني است.

اين بازي به نوعي دربي غرب کشور محسوب مي‌شود و از حساسيتي برخوردار است و قطعاً با حضور تعداد زيادي از تماشاگران و هواداران دو تيم انجام خواهد شد.

اعلام انحلال و کناره‌گيري تيم فوتبال برق شيراز در روزهاي پاياني سال 91 باعث شد تا اميدها براي پاسي‌ها زنده شود، اما بايد منتظر تصميم کميته انضباطي فدراسيون و مسئولان سازمان ليگ دسته اول ماند تا چه تصميمي براي امتيازات اين تيم که تأثير مستقيمي در جدول رده‌بندي دارد، بگيرند.

تيم فوتبال پاس همدان، بايد براي ماندن در کورس قهرماني و داشتن کورسوي اميدي به بازي پلي‌آف با استفاده از يک بازي خانگي بايد برابر تيم قدرتمند و مدعي راهيان کرمانشاه تيم سوم جدول گروه ب اين رقابت‌ها صف‌آرايي کند.

بر اساس اعلام کميته داوران فدراسيون فوتبال، اين مسابقه امروز دوشنبه 19 فروردين ماه ساعت 16:15 در ورزشگاه شهداي قدس همدان برگزار خواهد شد که بر اين اعلام سعيد بخشي‌زاده داور وسط، حميده غمزه و آرمان جهانبخش کمک داور و کميل غلامي داور چهارم قضاوت اين ديدار را بر عهده دارند و همچنين نظارت اين ديدار بر عهده بهرام مهرپيما است.

پاس همدان تا پايان هفته 24 ليگ دسته اول با کسب 39 امتياز در رده پنجم گروه ب اين رقابت‌ها قرار دارد و در صورت پيروزي در اين مسابقه جايگاه سومي راهيان کرمانشاه را از اين تيم پس خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها