کد خبر: ۱۲۳۹۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
به دنبال اعلام حکم برخی از متهمان پرونده‌های جنسی ارتش آمریکا، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که فرماندهان باید از ایجاد تغییرات در این محکومیت‌ها منع شوند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس این پیشنهاد چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا که باید توسط قانونگذاران تصویب شود، فرماندهان ارتش این کشور دیگر این اختیار را نخواهند داشت تا در حکم‌های مربوط به پرونده‌های دادگاه نظامی دست ببرند.

هاگل در بیانیه‌ای گفت: این تغییرات در صورت تصویب شدن در کنگره به تضمین این مساله کمک می‌کند که سیستم قضایی ارتش آمریکا به صورت عادلانه فعالیت کند.

این اظهارات در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در خصوص تجاوزهای جنسی در نیروهای مسلح و خشم کنگره در خصوص پرونده سرهنگ جیمز ویلکرسون به اتهام تجاوز جنسی بیان شده است.

این پرونده باعث شد تا هاگل دستور بازنگری سیستم قضایی ارتش را بدهد که به فرماندهان این اختیار را داده تا بدون هیچ توضیحی یافته‌های هیات منصفه و قضات را نادیده بگیرد.

مفاد و شرط های موجود در سیستم قضایی ارتش آمریکا که به زمان تاسیس ایالات متحده باز می‌گردد، همزمان با وقوع جرایم در میان نظامیان و سربازان منسوخ شده‌اند.

یکی از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت، این امر واضح و مشخص است که جهان تغییر کرده است.

وی افزود: در جریان گفت‌وگوها میان رهبران نظامی و وکلای پنتاگون هیچ مساله‌ای در خصوص ایجاد این تغییرات در ساختار قضایی ارتش آمریکا مطرح نشد.

با این حال پیشنهاد مطرح شده از سوی وزیر دفاع آمریکا احتمالا قانونگذاران و وکلای مدافع قربانیان تجاوزهای جنسی را راضی نمی‌کند و فرماندهان ارتش آمریکا همچنان به ایجاد تغییرات در حکم‌های صادر شده از سوی دادگاه نظامی با توجه به قدرتی که دارند، ادامه خواهند داد.

همچنین براساس پیشنهاد ایجاد تغییرات در ساز و کار قضایی ارتش از سوی هاگل، فرماندهان نظامی تنها در جرایم کوچک و کم اهمیت می‌توانند تغییری در حکم صادره را داشته باشند.

با این حال مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند، به ندرت تحت سیستم قضایی کنونی ارتش آمریکا فرماندهان نظامی حکم صادره دادگاه نظامی را تغییر می‌دهند و در یک درصد احکام صادره این روند صورت می‌گیرد.

هاگل در بیانیه خود اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا همچنان در حال بررسی دقیق مشکل تجاوزهای جنسی در میان نظامیان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها