کد خبر: ۱۲۴۲۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
معاون سابق رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که اعضای این جنبش و اعضای فتح امروز چهارشنبه در قاهره با هم دیدار و درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری معا، «موسی ابومرزوق» گفت که اعضای دو جنبش فتح و حماس امروز در قاهره در نشستی موضوعات مختلف از جمله آشتی ملی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

ابومرزوق به شدت شایعات منتشر شده در برخی سایت‌های اجتماعی درباره دست داشتن گردان‌های «عزالدین القسام» در حوادث کلیسای الخصوص در القلیوبیه و حوادث کلیسای العباسیه در قاهره را رد کرد.

وی اظهار داشت که این شایعات در ادامه دروغ‌پردازی‌ها و شایعاتی است که درباره گردان‌های القسام گفته می‌شود تا شکاف و اختلافات بین دو ملت مصر و فلسطین را تقویت کنند.

ابومرزوق در ادامه تاکید کرد که جنبش حماس در امور داخلی مصر دخالت نمی‌کند و مخالف بدنام کردن این جنبش و فلسطینیان از سوی برخی‌هایی است که ماهیت روابط بین دو ملت مصر و فلسطین را درک نمی‌کنند.

وی همچنین موضع جنبش فتح در رابطه با دعوت امیر قطر برای شرکت در اجلاس کوچک عربی و بهانه قرار دادن موضوع نمایندگی فلسطین را محکوم و تاکید کرد: این نخستین بار نیست که فتح و حماس بر یک میز حاضر می‌شوند و دعوت قطر درباره فتح و حماس بود و هیچ ارتباطی به نمایندگی فلسطین ندارد و ما از این دعوت جهت تحقق آشتی ملی حمایت می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها