کد خبر: ۱۲۴۶۸۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
رهبر معظم انقلاب در تاریخ 8/3/1390 در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند:

"يك تقواى جمعى هم داريم. تقواى جمعى اين است كه جمعها مراقب خودشان باشند. جمع به حيث جمع، مراقب خودشان باشند. بى‌مراقبتى جمعها نسبت به مجموعه‌ى خودشان، موجب ميشود كه حتّى آدمهائى هم كه در بين آن جمعها تقواى فردى دارند، با حركت عمومىِ آن جمعها بغلتند و به جائى بروند كه نميخواهند. در طول اين سى سال، ما از اين ناحيه ضربه خورده‌ايم. يكى از جاهائى كه ضعف نشان داده‌ايم، همين بوده.

 در دهه‌هاى قبل، يك جريانى در كشور وجود داشت به نام جريان چپ. آنها شعارهاى خوبى هم ميدادند، اما خودشان را مراقبت نكردند و تقواى جمعى به خرج ندادند. در ميانشان آدمهائى بودند كه تقواى فردى هم داشتند، اما نداشتن تقواى جمعى، كار آنها را به جائى رساند كه فتنه‌گرِ ضد امام حسين و ضد اسلام و ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تكيه كند! آنها نيامدند شعار ضد امام و ضد انقلاب بدهند، اما شعار دهنده‌ى ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تكيه كند؛ اين خيلى خطر بزرگى است. آنها غلتيدند. بنابراين تقواى جمعى لازم است."

روزنامه تهران امروز در صفحه سوم روز پنجشنبه 22 فروردین خود در مطلبی تحت عنوان "رئيس‌جمهور بعدي ايران، فرزند كيست؟" ظاهرا به واکاوی شخصیت و شغل پدر و ممری که از آن محل نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رشد و نمو یافته اند پرداخته، اما در این راستا با ضابطه یکسان عمل ننموده و با حذف و اضافه و تحریف به نوعی موجب ایجاد شبهه در شخصیت پدر و در نتیجه در شخصیت خود نامزد مربوطه شده است. برای مثال در مورد شغل پدر تعدادی از نامزدها که حضور خود را قطعی اعلام کرده اند هیچ مطلبی بیان ننموده از آن جمله به شغل پدر آقایان متکی ، پورمحمدی، رضایی، سعیدی کیا، عارف و حاج بابایی هیچ اشاره ای ننموده در حالیکه متعرض نامزدی شده که به قول خود نویسنده نامزد احتمالی است و نوشته "ایشان تاكنون درباره پدرش در جايي سخن نگفته است! " با همین علامت "!" در انتها. و یا در مورد آقای حداد عادل که در ائتلاف 3 نفره رقیب قالیباف است تنها به ذکر نام پدر حداد اشاره می کند ولی از پدر بزرگ ایشان شرح مبسوطی می دهد ولی به هر حال شغل پدر آقای حداد را مسکوت می گذارد و خواننده تنها در می یابد که ایشان "رضا زاده" هستند!! در مورد شغل پدر آقای کواکبیان به نوعی مطلب نوشته شده که می توان گفت ایشان "متدین زاده" بوده اند و لی اینکه از چه راهی امرار معاش می کردند و روزی آقا مصطفی را تامین می کردند، مسکوت گذاشته شده ایضا در مورد آقای محمد شریعتمداری خواننده تنها متوجه می شود که ایشان "رنجدیده رژیم ستم شاهی زاده " هستند ولی ممری که با آن آقای شریعتمداری بزرگ شده اند بیان نشده است. در مورد بقیه نامزدهایی که در نوشتار مذکور نام برده شده اند نیز خواننده متوجه می شود که یا "روحانی زاده" و یا "رفتگرزاده" و یا "کارمند زاده شمیرانی!" و یا "نانوا و خشکبارفروش و شوفرزاده" و یا "مغزه سرگذرمحله دار زاده" بوده اند!

یقینا مقصود نویسنده این مطلب برخلاف آنچه در عنوان سعی در القاء آن دارد نمی تواند معرفی شغل و شخصیت اجتماعی پدران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باشد بلکه در رفتاری ناصواب اگر نگوییم توهین به تخیف و تحقیر برخی نامزدها پرداخته است و این خلاف "تقوای جمعی" است و این چیزی است که باید نامزدها و خصوصا میراث داران جبهه و جهاد در زیر مجموعه خود به شدت عاملان آن را طرد نمایند.

نکته دیگر آنکه، اگرچه بهتر است و شاید ضروری باشد که نامزدهای هر مسئولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی از خانواده های خوشنام و متدین باشند اما نباید از این نکته هم غافل شد که این شرط کافی نبوده و بر اساس مثل معروف:  گیرم پدر تو بود فاضل / از فضل پدر تو را چه حاصل و یا  پسر نوح با بدان بنشست/ خاندان نبوتش گم شد،  باید بر اساس آموزه های محکم در فرمایشات امام رحمه الله علیه حال فعلی هرکس در نظر گرفته شود حتی اگر آن فرد  فرزند فاضل، با تقوا و متعهد امام از سوی خود آن روح الهی نامیده شده باشد .

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

* دکتر مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
صدای فیروزاباد فارس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
۲
۲
دوست عزی خود جنابتان هم که تقوی را رعایت نمیکنید .ادعای تقوی از بی تقوی بدتر است ..
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها