کد خبر: ۱۲۴۸۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
مردم فلسطین در اعتراض به دیدار یک وزیر کانادایی با وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در قدس شرقی، تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از المنار، «جان برد» وزیر خارجه کانادا که حامی رژیم صهیونیستی است در اقدامی که بر خلاف سیاست همتایان غربی وی است، با «زیپی لیونی» در دفترش در قدس شرقی دیدار کرد در حالی که مقامات غربی در اغلب موارد با دیدار با مقامات صهیونیست در قدس شرقی مخالفت می‌کنند.

در همین راستا «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به وزیر کانادایی گفت که موضوع دیدار شما با مسئولان صهیونیست در قدس شرقی نگرانی‌های زیادی را بوجود آورده است.

وی افزود: باید اشاره کرد که چنین اقدام دیپلماتیک به رسمیت شناختن وضعیت موجود و تلاش برای الحاق پایتخت ما است که نقض آشکار قانون بین‌المللی است.

عریقات تاکید کرد که این امر تلاش‌های فعلی آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات صلح اسرائیلی-فلسطینی را که از حدود 3 سال پیش متوقف شده است، ناکام می‌گذارد.

در همین راستا فلسطینیان دیروز جمعه با برگزاری تظاهراتی نسبت به این اقدام وزیر کانادایی اعتراض کردند.

وزارت خارجه کانادا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جان برد قصد داشت دیدگاه لیونی درباره روند سازش در خاورمیانه را با توجه به مسئولیت‌های جدید و نقش‌های مهم وی در دولت جدید جویا شود.

در این بیانیه آمده است: به عنوان مهمان بسیار خوشحال می‌شویم که با میزبان خود در مکان‌هایی که مناسب آنهاست، دیدار کنیم اما موضع ما که از مدت‌های طولانی وجود دارد مبنی بر اینکه همه مسائل راه‌حل نهایی باید بین دو طرف حل و فصل شود، تغییری نکرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها