کد خبر: ۱۲۵۶۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از گذشت بیش از دو دهه از قطع روابط فلسطین و کویت، سفارت فلسطین در کویت را بازگشایی کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه و پس از گذشت 22 سال از قطع روابط میان فلسطین و کویت به عنوان اولین رهبر فلسطینی به این کشور سفر کرد.

سفر عباس با هدف تقویت روابطی بود که پس از آنکه یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین حمله عراق به کویت در سال 1990 را محکوم نکرد، رو به تیرگی رفت.

عباس در این سفر همچنین ساختمان سفارت فلسطین در کویت را بازگشایی کرده و پرچم کشورش را بر فراز این سفارتخانه به اهتزاز درآورد.

عباس در این مراسم اعلام کرد: این لحظه‌ای تاریخی در روابط فلسطین و کویت است که ریشه هایی عمیق دارد.

وی افزود: ما همواره به مواضع کویت نسبت به مساله فلسطین افتخار کرده و از میزبانی این کشور از هزاران تن از مردم فلسطین خرسندیم و فراموش نمی کنیم که مبارزات ملت فلسطین، سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و جنبش فتح از این کشور آغاز شد. لذا اعلام می کنم که این لحظه در حقیقت ادامه تاریخ ریشه دار کویت و فلسطین است.

صباح الخالد الصباح، وزیر خارجه کویت نیز به نوبه خود تاکید کرد: افتتاح سفارت فلسطین در حقیقت ادامه روابط تاریخی فلسطین و کویت است و باید با افتخار مشارکت برادران فلسطینیمان در توسعه و رشد کویت در همه عرصه ها را اعلام کنم.

پیشتر در سال 2003 میلادی مطبوعات کویت اعلام کردند که مقامات این کشور با استقبال از محمود عباس که در آن زمان نخست وزیر عرفات بود مخالفت کرده و این سفر به خاطر عدم عذرخواهی عباس از موضع یاسر عرفات در جنگ عراق و کویت لغو شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها