کد خبر: ۱۲۶۱۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
دو روز پس از تساوی استقلال و سپاهان در تهران،طلایی پوشان ادعا کردند که بازی کردن فرهاد مجیدی در لیگ برتر غیر قانونی است

جام ورزشی، دقیقا 11 دیماه سال گذشته بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حکمی عنوان کرد که در جریان شکایت باشگاه استقلال از لیام ردی حق با آبی پوشان است و قرارداد این بازیکن استرالیایی با استقلال فسخ شده اعلام می شود.اعلام این رای راه را برای فرهاد مجیدی که کدورت ها با امیر قلعه نویی را کنار گذاشته بود هموار کرد تا شماره هفت محبوب آبی ها قراردادش با استقلال را امضا کند.

این اتفاق در حالی افتاد که شش روز قبل تر،توزی دیگر بازیکن خارجی استقلال هم که با آبی ها مشکل داشت،قراردادش را با آنها فسخ کرده بود.در خبری که در روز پنجم دیماه روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت این خبر تایید شد تا استقلالی ها علاوه بر امضای قرار داد با فرهاد مجیدی،اجازه جذب یک بازیکن دیگر را هم داشته باشند.در خبر آن روز فدراسیون فوتبال،حسن زاده رییس کمیته انضباطی مصاحبه کرده و گفته بود:« پس از غیبت رودریگو توزی از 17 آبانماه 91 در تمرینات استقلال، آکو استوچکف از تاریخ 17 آبانماه 91 در تمرینات ذوب‌آهن، آنسلمو گنزالس کاردوسو و ژائو پدرو ویلا از تاریخ 9 آبا‌نماه 91، این بازیکنان مرتکب تخلف شده و باشگاه‌های استقلال، ذوب‌آهن و تراکتورسازی را با ضرر روبرو کرده اند.با توجه به غیبت بازیکنان مذکور و اعلام باشگاه‌ها به کمیته انضباطی مبنی بر غایب بودن بازیکنان نامبرده، به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و به همین دلیل کمیته انضباطی فسخ قرارداد آنها را اعلام می‌کند.»

همه چیز بر اساس اخبار منتشر شده در سایت رسمی فدراسیون فوتبال مکتوب و مستند است.هیچ باشگاهی هم در طول مدتی که مجیدی برای استقلال بازی می کرد و حتی گل می زد اعتراضی نداشت اما دو روز پس از بازی حساس سپاهان با استقلال و در حالی که طلایی پوشان بازی برده را پس گل به خودی ایران نژاد با تساوی عوض کردند ادعایی مطرح شد که استقلالی ها آن را کاملا بی اساس می دانند.عقربه ها،ساعت 15.15 دقیقه روز چهارشنبه را نشان می دادند که یکی از خبرگزاری ها از شکایت رسمی باشگاه سپاهان به کمیته انضباطی و فیفا به دلیل استفاده کردن غیر قانونی استقلال از فرهاد مجیدی و آرزه (بازیکن خارجی این تیم) خبر داد.اتفاقی که بلافاصله با واکنش سازمان لیگ و البته استقلالی ها همراه شد.در نخستین گام کاظمی دبیر سازمان لیگ مصاحبه کرد و گفت:« اگر مدارک بازیکن مشکل داشته باشد به هیچ وجه برای او کارت مسابقات صادر نمی‌شود. ما هنوز نمی‌دانیم موضوع اعتراض چیست اما اگر سوال این که امروز چرا ایشان بازی می کند این است که کمیته نقل و انتقالات بر اساس مدارکی که ارائه شده است کارت صادر کرده است. ممکن است بازیکنی به کمیته نقل و انتقالات مدارکی ارائه کند و برای او کارت صادر شود اما این مدرک دچار مشکل بوده باشد مثل اعتراضاتی که به برخی بازیکنان برای مسئله نظام وظیفه می‌شود و پس از مدتی معلوم می‌شود مدرک ارائه شده دچار ایراد بوده است. در این موارد مسئولیت بر عهده باشگاهی است که مدارک غلطی ارائه داده است.»

این در حالی بود علی امیری معاون ورزشی آبی ها هم به نمایندگی از باشگاه استقلال ادعای مسئولان باشگاه سپاهان را رد کرد و گفت:« قرارداد استقلال با مجیدی و آرزه هیچ مشکلی ندارد. ما طبق تفاهم‌نامه با جانواریو، سیدمیثم حسینی، سیدامین منوچهری و میلاد میداودی قراردادهایشان را فسخ کردیم و در نیم‌فصل دوم فرزاد حاتمی، عباس محمدرضایی، حسن اشجاری، فرهاد مجیدی و آرزه را به جمع خود اضافه کردیم.»

او این را گفت و ادامه داد:«اکنون بحث سر توزی و لیام ردی است. ما به استناد رای قطعی کمیته انضباطی توزی را از فهرست خود خارج کردیم و باشگاه استقلال مشکلی برای ثبت قرارداد با مجیدی نداشته است. پس ادعای باشگاه سپاهان واهی است و آنها می‌توانند از کمیته انضباطی این موضوع را بپرسند. حتی روابط بین‌الملل فدارسیون فوتبال هم این موضوع را تائید می‌کند.‌ما منکر طلب‌های مالی این بازیکنان نیستیم و حتی هفته گذشته یک باشگاه استرالیایی خواهان ITC توزی شده بود، اگر این بازیکن همچنان در لیست استقلال باشد چه طور می‌تواند با یک باشگاه دیگر قرارداد امضا کند. نامه‌ای هم که فیفا به استقلال داده بابت طلب مالی این بازیکن است. مدارک ما همه قانونی است. در مورد ردی هم همین طور است. ما حتی در لیست خود یک جای خالی داریم و هیچ کار غیرقانونی هم انجام نداده‌ایم.»

استقلالی ها و سازمان لیگ بر اساس مستنداتی که دارند حرف می زنند با این حال حرف سپاهان ها چیز دیگری است.آنها بر ادعایی که مطرح کرده اند تاکید دارند و می گویند توزی و لیام ردی به دلیل عدم فسخ قراردادشان به فیفا شکایت کردند پس معلوم است این باشگاه هنوز بازیکنی را از لیستش خارج نکرده که فرهاد مجیدی را جذب کرده است.حاشیه بین دو تیم استقلال و سپاهان همچنان ادامه دارد و باید دید مشکلی که اصفهانی ها از آن نام می برند و استقلالی ها وسازمان لیگ آن را مردود می دانند به کجا خواهد رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها