کد خبر: ۱۲۶۲۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
دانشجویان ایرانی و سوری تاوان نگرانی‌ها و تشویش بانک‌ها ناشی از تحریم‌ها علیه ایران و سوریه را متحمل می‌شوند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این دانشجویان که نمی‌توانند در بانک‌های ترکیه حساب باز کنند و یا به آن‌ها گفته شده است حساب‌های خود در نزد برخی از بانک‌ها را ببندند، چاره‌ای جز ترانسفر پول با پیک ندارند.

در حالی‌که مقامات سازمان کنترل و نظارت بر نظام بانکی تاکید می‌کنند هرگونه دستورالعملی در این زمینه به بانک‌ها فرستاده نشده است، بانک‌ها اعلام می‌کنند که شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و وزارت خارجه در این راستا به آن‌ها هشدار داده اند.

بانکداران با اشاره به این‌که هر لحظه احتمال بررسی و کنترل حساب‌های اتباع ایرانی و سوری مطرح می‌باشد، می‌گویند: «دو وزارتخانه در خصوص اجتناب از فعالیت‌های تجاری با شهروندان ایرانی و سوری به ما هشدار داده اند. ما نیز در پی این هشدار سعی می‌کنیم بیش از پیش در مناسبات بانکی دقت به خرج دهیم. در این زمینه به شعبات خود نیز اطلاعات لازم را دادیم. ولی هیچ‌گونه تحریمی در ارتباط با حساب‌های دانشجویان مطرح نمی‌باشد. ممکن است شعبات برای اجتناب از پذیرفتن ریسک، برای این دانشجویان حساب باز نکنند و یا از آنها بخواهند تا حساب‌های خود را ببندند».

یک مقام مسوول از سازمان کنترل و نظارت بر نظام بانکی اقدام بانک‌ها در مورد شهروندان ایرانی و سوری را غیرقابل درک خوانده و گفت: «تصور می‌کنم بانک‌ها بعد از تحریم‌ها رأساً به چنین اقدامی دست زده اند. سازمان کنترل و نظارت بر نظام بانکی کوچک‌ترین ارتباطی با این اقدامات و تصمیمات ندارد».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها