کد خبر: ۱۲۶۷۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر خارجه آلمان در نشست استانبول با ابراز تردید دولت کشورش درباره موافقت با انتقال سلاح به معارضان، از آنان خواست تا از افراط‌گرایان و تروریست‌ها فاصله گیرند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان روز گذشته در حاشیه نشست استانبول از معارضان سوری خواست تا از «تروریست» ها و «افراط گرایان» فاصله‌ گیرند. وی هم چنین گفت که آلمان درباره انتقال سلاح به معارضان تردید دارد.

وستروله گفت: «ما از مخالفان انتظار داریم که آنها به صراحت از تروریست‌ها و افراط گرایان فاصله بگیرند. ما همچنین تردید داریم که با انتقال سلاح به معارضان موافقت کنیم چرا که این نگرانی وجود دارد که از این سلاح‌ها در راه غلطی استفاده شود و به دست افراط‌گرایان بیافتد. اما در هر حال این موضوعی است که باید در اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.»

این در حالی است که «ویلیام هیگ» همتای انگلیسی وستروله در این نشست بر حمایت کشورش و فرانسه از تسهیل انتقال سلاح به معارضان سوری حمایت کرد.

مجموعه به اصطلاح «دوستان سوریه» که کشورهای عربی و غربی مخالف با حکومت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را شامل می‌شود روز گذشته به همراه «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در استانبول گرد هم ‌آمدند تا درباره تحولات سوریه رایزنی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها