کد خبر: ۱۲۷۰۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
در راستاي دشمن شناسي و آشنايي با اقدامات مهره‌هاي اصلي در پروژه خيالي سرنگوني ايران اسلامي، "مشرق" اقدام به معرفي تعدادي از چهره‌هاي مهم و تأثيرگذار در عرصه سياست‌هاي كاخ سفيد، رژيم صهيونيستي، كشورهاي اسلامي، منطقه خاورميانه و ديگر مناطق جهان تحت عنوان ژنرال‌هاي جنگ نرم كرده است.

به گزارش 598 به نقل از مشرق، آنچه در ادامه از نظرتان می‌گذرد بخش سیزدهم معرفی ژنرال‌هاي جنگ نرم است که اختصاص به معرفی مایکل والر یکی دیگر از استراتژیست های دنیای غرب دارد.

مایکل والر



سوابق علمی و اجرایی:
  • نایب‌رئیس مرکز سیاست­گذاری امنیتی[1]
  • عضو هیأت علمی موسسه سیاست جهان[2] (که با نام دیگرِ دانشگاه امنیت ملی و سیاست خارجی واشنگتن هم شناخته می­شود)

تحصیلات:

مایکل والر تحلیل­گر سیاسی نومحافظه­ کار، شاغل در مرکز سیاست­گذاری امنیتی است که به عنوان معاون عملیات‌های اطلاعاتی خدمت می­ کند و همچنین استاد دانشگاه سیاست جهانی است که یک دانشگاه جناح راستی واقع در واشنگتن است.

همچنین والر در وبلاگ خود به آدرس  مقالات خود را منتشر می­ کند PoliticalWarfare.org و پایگاه اینترنتی متعلق به اندرو بریت بارت[4] به آدرس BigPeace.com .

والر اغلب در مورد تهدید فرضی اسلام بنیادگرایانه در آمریکا و موضوعات پرتنشی مانند مسجد در منطقه صفر[5] (منطقه‌ای که برج‌های دو قلو در آن قرار داشتند) مطالبی منتشر می ­کند. همچنین او در مورد مسائل ایران، در موضوعاتی مانند سرکوب گروه­ های مخالف حکومت، مقالات مختلفی منتشر کرده است.

والر در یکی از مقالات خود، به تظاهرات لندن که توسط گروه­ های اسلامی سازماندهی شده بود، حمله کرد. این گروه ­ها مخالف سفر پاپ بندیکت شانزدهم[6] در سپتامبر 2010 بودند. والر با تأکید بر این شعار تظاهرکنندگان که "عدالت نزدیک است"، نوشت: "در قانون شرع، به منظور ظهور عدالت، باید مسیحیان به عنوان اهل گناه،[7] یا به اسلام روی آورند و قوانین اسلام را بپذیرند و یا کشته شوند." در گزارش سال 2010 مرکز سیاست­گذاری امنیتی، که به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت، والر خاطر نشان کرده بود که "حتی اگر ]تظاهرکنندگان[ از لحاظ قانونی جرمی مرتکب نشده باشند، زبان رمزی مورد استفاده آنها، که برای پیروان قانون شریعت قابل درک است، نشان می­ دهد که این تظاهرات باید به عنوان یک تهدید تروریستی در نظر گرفته شود".[8]

والر در یکی دیگر از مقالات خود چنین نوشت: "دولت آمریکا باید به جرم جاسوسی برای جولیان آسانژ[9] - مؤسس سایت ویکی لیکس[10] - قرار توقیف صادر کند، جولیان آسانژ یک استرالیایی است که ده ­ها هزار سند محرمانه و نظامی آمریکا را در سایت خود منتشر کرد."

والر به نقل از کنت دی­گرافن­رید[11]، همکار خود در موسسه سیاست جهانی و همچنین مسئول ضدجاسوسی سابق در دولت بوش، نوشت: "آسانژ معاملات مخفیانه اطلاعاتی انجام می­داد.

او در شهرهای مختلف حضور پیدا کرده و با استفاده از "عفوهای مشروط"[12] مخفیانه یا علائم شناسایی بین او و منابع­اش، به مجاری خبری مختلفی دسترسی پیدا کرد تا از ادامه انتشار اطلاعات محرمانه، به هنگام آغاز انتشار آنها، اطمینان حاصل کند. این خیانتکاران به نسخه­ های گوناگونی دسترسی داشتند تا اگر یک مجرای انتشار اطلاعات در یک مکان متوقف شد، در یک مکان دیگر ادامه داشته باشد... دسترسی غیرقانونی به 100000 سند محرمانه در مورد فعالیت­های ضدجاسوسی ما و در اختیار گذاشتن آنها برای مطالعه تروریست­ها، به وضوح نوعی کمک به تروریسم و معاونت در جرم محسوب می­شود".[13]

از سوی دیگر، تعدادی از ناظران ایدئولوژیک، ویکی لیکس را به جهت شیوه­ های جمع ­آوری داده ­ها و عدم رعایت استانداردهای صریح در زمینه اینکه چه چیزهایی و چگونه باید منتشر شوند، مورد انتقاد قرار دادند.[14] رابرت گیتس، وزیر دفاع، در مورد ویکی لیکس فقط به این اظهارات بسنده کرد که "ویکی لیکس به خاطر انتشار اسناد محرمانه­ای که ممکن است زندگی سربازان آمریکایی را به خطر اندازد، ‘از لحاظ اخلاقی مجرم’ است".[15]

والر در دانشگاه سیاست جهانی واشنگتن دارای کرسی در زمینه ارتباطات بین­ الملل است. او در واحدهای درسی ‘تبلیغات خارجی، ادراکات و خط­ مشی’، ‘نزاع سیاسی: گذشته، حال و آینده’ و ‘دیپلماسی عمومی و نزاع سیاسی’ تدریس می­ کند. والر معتقد است که واحد درسی نزاع سیاسی به بررسی تاریخچه، فلاسفه و روش ­های نزاع سیاسی از دوران باستان تا دوران معاصر می ­پردازد. 



کتب نگارش شده توسط والر

والر کتاب­های متعددی تألیف و ویرایش کرده است که برخی از مهم­ترین آنها عبارتند از

  • خلع سلاح حکومت­ های استبدادی
  • عبور از رژیم­های دیکتاتوری[16]، که در سال 2005 با همکاری ایلان برمن[17] تألیف کرد
  • کتاب امپراطوری اسرارآمیز: نقش ک.گ.ب در روسیه امروزی[18]، که در سال 1994 تألیف کرد و نسخه ویرایش شده سال 2007
  • کتاب نفوذ راهبردی: دیپلماسی عمومی، ضد تبلیغات و نزاع سیاسی.[19]

والر در مورد کتاب نفوذ راهبردی چنین اظهار می­ کند: این کتاب حاصل کار 13 صاحب نظر و مسئول در رشته دیپلماسی عمومی، ضد تبلیغات و نزاع سیاسی است. در این کتاب به بررسی موضوعات سیاسی از دوران انقلاب آمریکا و کل دوران جنگ سرد تا دوران معاصر و جنگ­های معاصر در عراق و افغانستان پرداخته می­ شود.[20] در بین مؤلفان این کتاب، نام افرادی چون لئو اشتراوس[21] استاد کارنز لرد[22]، جنیفر مارشال[23] از بنیاد هریتیج[24] و تعدادی از همکاران والر در دانشگاه سیاست جهانی به چشم می­ خورد.[25]

شرح‌حالی که موسسه سیاست جهانی از والر ارائه داده، او را چنین معرفی می­ کند: "او یک صاحب نظر و مسئول در حوزه دیپلماسی عمومی، نزاع سیاسی، عملیات روانی و عملیات اطلاعاتی است که به مدت 25 سال در پشتیبانی از سیاست ­های خارجی و نظامی آمریکا مشغول به فعالیت بوده است."

در این بیوگرافی، سوابق کاری والر به این ترتیب بیان شده است: «عضو مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده آمریکا، خدمت در گروه کار کاخ سفید در آمریکای مرکزی، مشاور کمیته روابط خارجی سنا، مشاور آژانس اطلاعاتی آمریکا، مشاور آژانس توسعه بین­ الملل آمریکا، مشاور وزیر دفاع در عملیات افغانستان و عراق و مشاور ارتش آمریکا». به علاوه او عضو هیئت علمی برنامه آموزش و پرورش رهبران برای ایجاد صلح پایدار[26] در دانشکده عالی نیروی دریایی[27] و عضو افتخاری پترائوس فیوچرز گروپ[28] در مرکز رهبری راهبردیِ دانشگاه جنگ ارتش آمریکا[29] است که با حمایت مالی اداره اطلاعات ملی آمریکا[30] و دانشگاه اطلاعات ملی[31] تشکیل شده است. در سال 2010 از او به عنوان عضو "تیم ارزیابی توانمندی­های عملیات روانی" نام برده شد، این تیم زیرمجموعه­ای از فرماندهی عملیات‌های ویژه آمریکا[32] است.[33]



آرزوی والر برای سرنگونی ایران

جی مايکل والر از مؤسسه سياست جهانی می گويد بهترين راه پيش روی ايالات متحده برای ايجاد تغيير در ايران، تحريم و يا اقدام نظامی نيست، بلکه در گروی کمک به مردم اين کشور برای سرنگونی رژيم اسلامی است. وی در سخنرانی خود در دفتر مرکزی اين مؤسسه در واشنگتن گفت، پس از انجام تدارکات مناسب، "انقلاب می تواند ظرف چند روز رخ بدهد."

وار می گوید: ايران آماده تغييرات تند و افراطی است، مردم منفعل نيستند و به طور فزاينده ای مايل به قدم علم کردن در برابر دولت هستند. جنبش دانشجويی در مواجه با رژيم، درجاتی از شهامت و بی باکی را به نمايش گذاشته است. سپاه پاسداران نيز احتمالاً با احساس وقوع تغييرات قريب الوقوع، شاهد شکاف هائی در پايبندی و وفاداری به حکومت اسلامی بوده است.

آقای والر می گويد به اعتقاد او، ايالات متحده می تواند با تلاش نسبتاً محدودی، جنبش رادر تهران تشديد کند. واشنگتن می تواند امکان ارتباط مخالفان با يکديگر را بوسيله تلفن های همراه ماهواره ای غير گرانقيمت و از پيش شارژ شده، سرورهای واسطه اينترنتی و دوربين های ساده فيلم برداری و ساير ابزار ضبط و انتشار اخبار جنبش، فراهم کند. شبکه خبری فارسی صدای آمريکا نيز می تواند بر گزارش های سوء رفتار رژيم متمرکز شود و اخبار رویگردانی مهره های داخلی رژيم به اميد پيوستن ساير افراد به آنها را در دستور کار قرار دهد. رسانه های دولتی تهران معمولاً از کنار چنين داستان هائی عبور می کنند، بنابراين صدای آمريکا می تواند به پخش اين گزارش ها بپردازد و قضاوت را برعهده مردم ايران بگذارد.

از همه مهمتر، ايالات متحده می تواند پشتيبانی اخلاقی قدرتمندی نشان دهد. يک عامل بسيار مهم در توقف جنبش مستمرايرانی ها عليه رهبری آن کشور، احساس شک و ترديد نسبت به پشتيبانی آمريکا از حرکت آن هاست. پيام آشکار واشنگتن به مخالفان ايرانی مبنی بر حمايت از انقلاب آن ها، می تواند به عملی شدن آن منجر شود.35




2 Center for security policy

3 Institute of world politics

5 Andrew Braitbart

6 Ground zero mosque

7 Pope Benedict XVI

8 Dhimmi

9 J. Michael Waller, "Islamist militants in London make repeated threats against Pope Benedict,” Polticalwarfare.org, September 18, 2010, http://jmw.typepad.com/political_warfare/2010/09/islamist-militants-in-london-make-repeated-threats-against-pope-benedict.html.

10 Julian Assange

11 WikiLeaks

12 Kenneth DeGraffenreid

13 Parole

14 J. Michael Waller, "Special ops forces should snatch WikiLeaks founder, counterspy says,” Polticalwarfare.org, July 29, 2010, http://jmw.typepad.com/political_warfare/2010/07/special-ops-forces-should-snatch-wikileaks-founder-counterspy-says.html.

15 See, for example, "From One Transparency Advocate to Another," On the Media from NPR, July 30, 2010, http://www.onthemedia.org/transcripts/2010/07/30/02.

16 Quoted in Steven Aftergood, "Leak Cases Move Forward,” Secrecy News, August 4, 2010, http://www.fas.org/blog/secrecy/2010/08/leak_cases.html.

24 Dismantling Tyranny: Transitioning Beyond Totalitarian Regimes

26 Secret Empire: The KGB in Russia Today

27 Strategic Influence: Public Diplomacy, Counterpropaganda and Political Warfare

29 Leo Strauss

30 Carnes Lord

31 Jennifer Marshal

32 The Heritage Fundation

33 J. Michael Waller, "Exclusive: New 'Strategic Influence' book is finally available,” Polticalwarfare.org, August 21, 2010, http://jmw.typepad.com/political_warfare/2010/08/exclusive-.html .

34 The Leader Development and Education for Sustained Peace Program

39 The National Intelligence University

40. The US Special Operations Command

41. IWP, "J. Michael Waller, http://www.iwp.edu/faculty/detail/j-michael-waller-2.

35. http://www.washingtontimes.com/news/2010/apr/16/taking-down-tehran/



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مصطفی غفاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
ببخشید ها بزرگتر از اون نمیتونه تخم ایران رو بگیره چه برسه به این جوجه فوکلی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
از ژنرال ژتر رالف نيز بنويسيد. از پروفسور برنارد لوئيس و طرح ساكس پيكو2 وي نيز بنويسيد كه چه نقشه اي براي خاورميانه كشيده است نيز بنويسيد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها