کد خبر: ۱۲۸۶۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال عربستان مبنی‎بر اینکه علی کفاشیان رئیس فدراسیون کشورمان در صحبت‌هایی ضمن عذرخواهی از آنها بابت اتفاقات بازی استقلال و الهلال خواستار همکاری بیشتر دو فدراسیون در آسیا شده یکبار دیگر ثابت کرد که حریفان عرب فوتبال ما از هیچ تلاشی برای کنار زدن و گذشتن از فوتبال ایران دریغ نمی‌کنند.
جوان آنلاین در ادامه افزود: هرچند که فدراسیون فوتبال و شخص کفاشیان خیلی زود نسبت به این حرف‌ها واکنش نشان دادند و با تکذیب آن توپ را دوباره در زمین عربستانی‌ها انداختند اما این جریان نشان‌دهنده این واقعیت است که به هیچ وجه نباید از آنها غافل شد.

پنج‌شنبه گذشته امیرحسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به نقل از کفاشیان گفت که رئیس فدراسیون فوتبال با همتای عربستانی خود گفت وگویی تلفنی داشته و به او پیشنهاد داده است تا مسائل و مباحث پیش آمده در جریان بازی استقلال و الهلال و حواشی قبل و بعد از آن به صورت دیپلماتیک حل شود، اما چطور این حرف‌ها به زعم رئیس فدراسیون فوتبال عربستان عذرخواهی تلقی شده سؤالی است که البته پاسخ زیاد سختی ندارد. پاسخ این است که عربستانی‌ها به عنوان سرکرده کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دهند تا به هر نحو ممکن بر فوتبال ما برتری پیدا کنند،‌به خصوص اینکه آنها چند سالی است که به‌رغم تمام هزینه‌هایی که انجام می‌دهند موفقیتی در سطح قاره پیدا نمی‌کنند و همین امر باعث شده تا مانند غریقی که برای نجات به هر چیزی دست دراز می‌کند این بار متوسل به این حربه شوند.

این مسئله یکبار دیگر ثابت می‌کند که فوتبال ایران علاوه بر اینکه باید قدرت خود را در داخل زمین چمن و در طول ۹۰ دقیقه مسابقه به حریفان دیکته کند باید شرایطی را فراهم آورد که در بحث‌های دیپلماتیک و به دست آوردن کرسی‌های مهم بین‌المللی به هیچ عنوان از این قبیل کشورها عقب نیفتد.

عربستانی‌ها با بیان این قبیل حرف‌ها درصدد آن هستند که تفکرات و اوهام خود را در خصوص اتفاقات بازی استقلال و الهلال واقعی جلوه دهند و با پیش کشیدن مسئله واهی عذرخواهی کفاشیان طوری وانمود می‌کنند که تمام چیزهایی که در سر می‌پرورانند واقعی بوده که موجب عذرخواهی طرف ایرانی شده است، بنابراین باید پاسخ آنها را محکم و بدون چشم‌پوشی داد تا دیگر خیال چنین نقشه‌هایی را در سر نپرورانند.

البته یک نکته مهم نیز در این بین نباید فراموش شود و آن اینکه باید در چنین دیدارهایی که حتماً در آینده نیز پیش روی فوتبال ما خواهد بود شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که هیچ بهانه‌ای به دست حریفان عرب ندهیم. این مسئله شامل مدیران و فدراسیون‌نشینان فوتبال می‌شود و هم مربیان، بازیکنان و تماشاگران را در بر می‌گیرد، باید توجه داشته باشیم که تیم‌های عربی چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی منتظر کوچک‌ترین لغزش و اشتباه ما هستند تا آن را علم کرده و با مظلوم‌نمایی شرایطی را فراهم کنند تا فوتبال ایران را در منگنه قرار دهند بنابراین باید به هوش بود و با حواس جمع به مقابله با آنها رفت و توجه داشت که دیدار با آنها فقط در زمین مسابقه خلاصه نمی‌شود و از ساعت‌ها پیش از ۹۰ دقیقه مسابقه شروع و تا ساعت‌های بعد آن نیز ادامه خواهد داشت.

می‌توان جلوی تمام حرکات و شیطنت‌های آنها را گرفت، به شرط آنکه هم در زمین فوتبال و با بازی روان و حساب شده آنها را با شکست بدرقه کنیم و هم اینکه با میزبانی مناسب دهان آنها را برای گرفتن ایراد و حرف‌های بیهوده و تهدیدهای توخالی ببندیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها