کد خبر: ۱۲۹۲۹۸
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
اعتراف آقای هاشمی در نوشاندن جام زهر به حضرت امام(ره):
گفتمان سازش در سال های پس از انقلاب با هدف استحاله جوهری انقلاب اسلامی با فاصله گرفتن از شعار های انقلاب سعی در تغییر مسیر دیپلماسی انقلاب اسلامی داشته است که در جدید ترین نمونه آن حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در دیدار انتخاباتی خود با جمعی ار وبلاگ نویسان با افتخار از نوشاندن جام زهر به امام خمینی(ره) سخن می گوید و گفتمان سازش را این بار در برابر رژیم صهیونیستی دنبال می نماید.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، یکی از خطراتی که از ابتدای انقلاب تاکنون جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرده است حضور جریانات فکری لیبرالیزم در عرصه ها و پست های خطیر انقلاب اسلامی بوده است.

تهدیدی که حضرت امام خمینی(ره) و پس از آن رهبری معظم انقلاب تاکنون در مقابل آن ایستادگی نموده که نمونه بارز آن را در به صفر رساندن فعالیت های هسته ای ایران در دوران اصلاحات و پیگیری گفتمان سازش از سوی حسن روحانی به عنوان رئیس تیم هسته ای ایران در مذاکره با غرب می توان دید که رهبری معظم با ایستادگی در برابر این انحراف بار دیگر قطار انقلاب را به ریل اصلی خود باز گرداندند.



گفتمان سازش در سال های پس از انقلاب با هدف استحاله جوهری انقلاب اسلامی با فاصله گرفتن از شعار های انقلاب سعی در تغییر مسیر دیپلماسی انقلاب اسلامی داشته است که در جدید ترین نمونه آن حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در دیدار انتخاباتی خود با جمعی ار وبلاگ نویسان سخن از گفتمان سازش این بار در برابر رژیم صهیونیستی بر زبان می آورد.

اکبر هاشمی رفسنجانی با افتخار از نوشاندن جام زهر به امام خمینی(ره) سخن می گوید و اظهار می دارد: "ما با اسرائيل سر جنگ نداريم. حالا اگر عرب ها جنگ كردند ما كمك مي‌كنيم. در زمان جنگ هم پيشنهاد پذيرش قطعنامه از سوي بنده بود. اگر امضا نمي‌شد تبريز و تهران و اصفهان مورد حمله شيميايي با هواپيماهاي اجاره اي فرانسه و روسيه انجام مي‌شد و كلي تلفات مي‌داديم. بعد كه صدام به كويت حمله كرد برخي آقايان گفتند برويم از صدام حمايت كنيم. ما از صدام حمايت نكرديم و حتي پناهندگان كويتي را پذيرفتيم و دنيا به ما اعتماد كرد و تحرميها شكسته شد."

هاشمی رفسنجانی با نفی فرامین امام خمینی در خصوص وظیفه مسلمانان در نابودی رژیم صهیونیستی در حالی با افتخار سخن از سرجنگ نداشتن با اسرائیل می گوید که رهبری معظم انقلاب بارهای بار با اعلام موضع رسمی انقلاب اسلامی سخن از تلاش برای نابودی اسرائیل و حمایت از ملت ها در مقابله با صهیونیست بیان داشته اند.

این سخنان آقای هاشمی در حالی است که رهبر انقلاب در سخنان امسال خود در حرم مطهر رضوی در خصوص برخی تهدیدهای سردمداران رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نظامی به ایران ، بیان فرمودند: "اگر غلطی از آنها سر بزند ، جمهوری اسلامی ایران ، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد."

این فاصله فکری آقای هاشمی را با مبانی انقلاب اسلامی می توان در عملکرد و نظام فکری ایشان جستجو نمود بطوری که او بر این عقیده است که که انقلاب باید تا تشکیل حکومت مسلمین ادامه یابد اما به جامعه سازی و تمدن سازی نمی رسد و بلکه ما باید در عرض تمدن غربی، بتوانیم سبکی از حکومت و جامعه را ایجاد کنیم که به لحاظ علم و تکنولوژی و مظاهر تمدنی شبیه غرب است اما بدیهای سیاسی و اخلاقی غرب را ندارد. شاید عبارت ژاپن اسلامی بهترین تعبیر برای بیان دیدگاه ایشان باشد. ایشان مشتاق مالزی در گذشته و ترکیه هستند البته تا حدودی و شاید با تفاوتی بتوان عربستان را با تغییراتی بهترین حکومت مد نظر ایشان دانست. حکومتی پولدار، مدرن با حفظ عقاید و آداب دینی درست(البته به تعبیر ایشان) نه مثل وهابیت.

در نگاه آقای هاشمی مهمترین چیز این است که مسلمین بتوانند حکومتی قدرتمند درست کنند که کفار بهت زده شوند از قدرت مسلمین و نتوانند به استقلال مسلمین تعدی کنند. شاید خلافت مسلمین عبارت برازنده تری باشد تا حکومت اسلامی.

ایشان دغدغه تغییر کل جهان را ندارند. ایشان قصد درگیری و به هم ریختن کفار و دیکتاتورهای جهان اسلام را ندارند. روابط خوبی هم با پادشاه عربستان و امیر کویت و شیخ امارات و امیر قطر و صاحب عمان و مالک بحرین و ... دارند.

تحلیل آقای هاشمی از دین نیز تصویر مغشوشی است. ایشان دین را فردی نمی دانند و معتقدند دین در جامعه تاثیر دارد اما این تاثیر را نظامند تحلیل نمی کنند و صرفا به اجرای برخی احکام اجتماعی اسلام محدود می کنند. وگرنه اقتصاد را که نیاز نیست از دین اخذ کنیم و خودشان هم به صراحت در دوران ریاست جمهوری اعلام کردند که علاقه مند به اقتصاد سوئیس هستند.

فاصله فکری که رهبری معظم انقلاب در خطبه های نمازجمعه سال 88 در بهبوهه فتنه از آن سخن گفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۹۲۲
۱۸۰۲
ایشان مجتهد هستند و هر طور که شایسته می دانندعمل می کنند شما چی مجتهد هستی درمورد ایشان نظر میدی اصلا شما خوب از بد تشخیص می دید اگر هاشمی نبود شما هم نبودی این اراجیف بنویسی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
اجتهاد در برابر نص معني ندارد. مگر اين كه قائل به اخبارگري باشيد.
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام دوست عزیز همواره در طول تاریخ مجتهدانی بودهاند که به خطا رفته اند و اصلاً اجتهاد شیعی یعنی امکان خطا برای مجتهد اما باید باور کنیم که گفتمان آقای هاشمی با اما تفاوت بسیار دارد او به دنبال دولت رفاه می باشد اما اما به دنبال حاکمیت جهانی اسلام است ولو رفاه بعضی ها در خطر بیفتد
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
جناب ناشناس ایشون بر فرض اجتهاد هم یعنی تخصص در طهارت و نجاست و مسائل و فرائض دینی دارند و اجتهاد به معنای عصمت نیست در ضمن مجتهد که هیچ اگر مرجع هم باشد و در مقابل ولایت فقیه بایستد برای ما پشیزی ارزش ندارد
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
فک کنم دیشب قرصاتو پشتو رو خوردی؟
اگر هاشمی نبود شما هم نبودی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
چرا جک میگی ؟نکنه خدا شده این جناب و ما نمی دونستیم گه هر کی مجتهد بود درست میگه ؟هرکی یه درجه اجتهاد داشت هر چی بگه درسته ؟
یکم رو حرفایی که میزنی فکر کنی بد نیست
ممنون
حق
PAKISTAN
۲۲:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
با سلام تو این 33 سال که از انقلاب می گذرد ما چند تا جنگ با اسرائیل داشتیم که کسی مانع آن شده باشد. لطفا اینقدر احساساتی حرف نزنید. مقام معظم رهبری هیچگاه نگفتند که ما با اسرائیل می جنگیم بلکهمی فرمایند: اگر اسرائیل خواست کاری بکند با او مقابله خواهیم کرد.در ضمن مگر آقای احمدی نژاد در طول این 8 سال بیشترین حملات را علیه اسرائیل انجام نداد. الان که به آخر خط رسیده دیگر کسی او را تحویل نمی گیرد و خدا خدا می کنند که زودتر برود. چه شده تا آقای رفسنجانی این حرف ها را گفته آشفته شده اید. حضرت امام در زمان کشتار حجاج به دست آل سعود فرمودند: اگر ما با صدام کناتر بیاییم با آل سعود کنار نخواهیم آمد. پس باید از آن موقع تا حالا هیچ رابطه ای با دولت عربستان نداشته باشیم. اما آیا اینگونه است؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
عمر و ابوبکر هم در امر ولایت اجتهاد کردن که این طور مسلمونا رو به خاک سیاه نشوندن از برکات ولایت محروم کردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
حتما تشخیص درستی دارد که رئیس تشخیص مصلحت نظام است از قول خودت هرچی میرسه نسبت نده
کفایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۰۱
۱۸۴
غزیز دلم مجتهد تر از ایشان منتظری بود که عواقبش را خدا در این دنیا هم نشان داد. ایشان که جای خود +تقوی وطبعیت از ولی فقیه یعنی ایمان به تشیع پویا شیعی وتقوی سیاسی و مردانگی و میهن پرستی ... در خیلی از سیاست مداران خالی شده متاسفم شماهم تقصیر نداری که یادت نمی ماند اعتراف خود ایشان برای مخالفتهایی که مکند. برادر جان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲۱
۳
به قول حاج محمود : آب را آنجا بريز كه ميسوزه
پاسخ
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۰۲
۱۳۸
هاشمی هیچ تغییری نکرده. همواره خود را سوپرمن دانسته نامه های او به حضرت امام و رهبری گویای این حقیقت است. و تکرار گفته بودم گفته بودم حاکی است که ایشان و خانواده اشان برای محقق شدن فرضیاتشان از هر توجیهی فرو گذار نمی کنند . ما فراموش نکردیم که ایشان خاتمی و دارو دسته اش را به کشور تحمیل کردند تا پشت صحنه همچنان صحنه گردان باشند . هیچ باکی از آمدن ایشان نداریم چون می دانیم مثل انتخابات مجلس ششم و 84 باز هم رای ندارند. تباین افکار ایشان با امام همین بس که غرب و ارتجاع عرب خواهان تجدید دوران ایشان هستند. حال آنکه جهان تغییر کرده و بیداری اسلامی آمریکا و نوچه هایش را با سقوط مواجه کرده است.
پاسخ
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۷
۹۱
هاشمي؟
مجتهد؟
پاسخ
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۷
۱۲۰
... مرجع تقلید هم که باشه در حکم حکومتی تابع ولی فقیه هست
وقتی امام خامنه ای میگویند اسراییل غلطی بکند حیفا و تل آویو را با خاک یکسان می کنیم این اقا پشت رهبری رو باید خالی کنند و بگویند ما جنگ نداری؟
آخر تا کی تسلیم و سازش؟
اسراییل هر هفته تهدید به جنگ می کند و این آقا می گوید ما جنگ نداریم؟
...
http://jalele1392.blogfa.com/
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۳
۷۴
شما اجتهاد ایشون را تایید کردی یعنی؟
پاسخ
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۹
۳
قال علی علیه السلام انظر الی ما قال ولا تنظر الی من قال اخوی ما پیروان علی ع انسانها را با حق می سنجیم نه حق را با انسانها و حق ان است که نمی شود تو حق پرست باشی و با مظهر باطل سر جنگ ناشته باشی مگر انکه از اهل باطل باشی در لباس حق جویان
پاسخ
کاربر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۸
۵
مجتهد تو چی؟اجتهاد در مسایل فقهی و احکام هست نه سیاست و کشور داری
طلحه و زبیر با خدمات زیادی که به اسلام کردند که،به مراتب بیشتر از اقای هاشمی بوده لغزیدند و جلو ولایت ایستادند و جنگیدند،ایضا مواضع اقای هاشمی.
سوابق خوب هر کسی دلیل بر خوب ماندن او نیست
پاسخ
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۰۲
۸۳
ابوموسی اشعری هم مجتهد بود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۷
۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، گزیده بیانات امام خمینی (ره) در جمع مسئولان بنیاد شهید سراسر کشور در تاریخ 25 آبان 1360، بدین شرح است : 
من در محضر شما آقايان و در محضر ملت ، يك مطلب از مسائل داخلي بايد عرض كنم و يك مطلب هم از مسائل منطقه : در مسائل داخلي ، آنطور كه احساس مي شود و به من اطلاع داده شده است ، يك جرياني در كار است كه مي خواهند با اين جريان ايجاداختلاف بين ملت بكنند.
اينها كه از هيچ راهي تاكنون نتوانسته اند توفيق پيدا بكنند،هرجور اقدامي كردند؛ اقدام نظامي كردند، هجمه به كشور ما كردند، جنگ ايجادكردند، در داخل جنجالها و كارهايي راه انداختند، ترورها را كردند و انفجارات را انجام دادند و ديدند كه با اين ملت ما مستحكم تر شده است و از ميدان خارج نمي شود و - البته هم بايد خارج نشود؛ براي اينكه ملتي كه براي خدا قيام كرده است و براي اسلام قيام كرده است و حكومت اسلامي را به دست آورده است با اين مسائل كنار نخواهد رفت واين در گرانبهايي [را] كه به او رسيده است ، با چنگ و دندان حفظ خواهد كرد - بعد ازاينكه از اين راههاي مختلف اينها مايوس شدند و طرفي نبستند، باز به آن مسئله اي [رسيدند] كه در همه دنيا مطرح است ؛ كه اختلاف ايجاد كنيد تا بتوانيد سلطه پيدا كنيد وحكومت كنيد، دوباره يك جريان اختلافي در ايران - يعني ، جرياني كه با آن جريان مي خواهند ايجاد اختلاف بكنند - به چشم مي خورد.
من بعض از آن جريانات را عرض مي كنم و به ملت تنبه مي دهم كه بيدار باشند ويك وقت - خداي نخواسته - يك وقتي بيدار نشوند كه كار از دست گذشته باشد. من جمله از جريانات ، اين است كه به من كرارا اطلاع دادند كه بعض جوانها و بعض بي خبرها يا اشخاصي كه با طرح وارد شده اند و آنها را اغفال كرده اند: به بعض مراجع بزرگ اسلام اهانت مي كنند. در شهرهاي مختلف ، اين مطلب ديده مي شود.
شما بدانيد كه اين مطلب اهانت كردن به مراجع جز اينكه يك اختلافي در بين ملت ايجاد كند و جز اينكه يك مطلب برخلاف رضاي خدايي واقع بشود، نتيجه ندارد. من از عموم ملت تقاضامي كنم كه هر جا يك همچو مسائلي ديدند، اين جوانها اگر گول خورده اند، آنها رانصيحت كنند و اگر كسي است كه مخصوصا از اين گروههاي اختلاف انداز در بين آنها وارد شده ، شناسايي كنند و به مراكزي كه بايد اطلاع بدهند، اطلاع بدهند.
امروز ما از روزهاي قبل بيشتر احتياج به همبستگي داريم . امروز ما مواجه با همه قدرتها هستيم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ريزي مي كنند؛ براي اينكه اين انقلاب را بشكنند و اين نهضت اسلامي و جمهوري اسلامي را شكست بدهند و نابود كنند. و اين يك تكليف الهي است براي همه كه اهم تكليفهايي است كه خدا دارد؛ يعني ، حفظ جمهوري اسلامي از حفظ يك نفر - ولو امام عصر باشد - اهميتش بيشتر است ؛ براي اينكه امام عصر هم خودش را فدا مي كند براي اسلام .
همه انبيا از صدر عالم تا حالا كه آمدند، براي كلمه حق و براي دين خدا مجاهده كردند و خودشان را فدا كردند.پيامبر اكرم آنهمه مشقات را كشيد و اهل بيت معظم او آنهمه زحمات را متكفل شدند وجانبازي ها را كردند؛ همه براي حفظ اسلام است .
اسلام يك وديعه الهي است پيش ملتها كه اين وديعه الهي براي تربيت خود افراد و براي خدمت به خود افراد هست و حفظاين بر همه كس واجب عيني است ؛ يعني ، همه مكلف هستيم حفظ كنيم تا آن وقتي كه يك عده اي قائم بشوند براي حفظ او، كه آن وقت تكليف از ديگران برداشته مي شود.امروز ايجاد اختلاف ؛ هر اختلافي باشد، و كارهايي كه اختلاف انگيز است ؛ هر كاري باشد و با هر اسمي باشد، اين مضر به اسلام است و مضر به انقلاب است .
و از همين رشته است اينكه باز يك جرياني در كار است كه نسبت به علماي بلاد،نسبت به اهل علم ، نسبت به ائمه جماعات اهانت بكنند. و اين يك چيزي است كه ، جرياني است كه چنانچه - خداي نخواسته - اين جريان به توفيق خودش ، كه به خيال خودش اين است كه روحانيت را از مردم بگيرد، اگر اين امر به توفيق خودشان برسد،شما مطمئن باشيد كه شكست خواهيم خورد؛ براي اينكه ، روحانيون در همه بلاد، حافظاسلامند و حافظ مقاصد اسلامي هستند و از اول هم بوده اند.
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۰۷
۱۴۱
واقعاً نمی فهمم با چه منطق و دلیلی هنوز عده ای سنگ ایشان را به سینه می زنند در حالیکه این آقا در حال حاضر بیشتر شبیه یک مهره سوخته برای نظام است و جایگاهی در میان نخبگان متدین و انقلابی ندارد شاهد گفته بنده افرادی هستند که با ایشان ارتباطات نزدیک دارند و همواره از وی دم می زنند. بنا نیست همه تا آخرین ایستگاه (ظهور) بر قطار انقلاب سوار باشند.
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۲:۵۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
برادرعزیز ای کاش یک نگاه اجمالی به انقلاب از شروع تا 8 سال پیش می انداختین بعد نظر می دادین ، براستی چرا ما ایرانی ها اینقدر نمک نشناس هستیم ...
ناشناس2
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۲۶
نمی خواهید پاسخ این آقای ناشناس رو بدید؟
پاسخ
اعتمادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
من که در حد عقل خودم و در حد فهم اون بنده خدا جوابشو دادم البته اگه بخواد بفهمه
آرزم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۶
۱
سلام برادران و خواهران بصير ما با 3 ايده و نظر روبرو هستيم 1_مدرنيته سكولار(تمدن و تكنولوژی غرب با ايده هاي غربي مانند ژاپن)2_مدرنيته اسلامي(تكنولوژی غرب با ايده اسلامي مانند مالزي يا تركيه)3_تكنولوژي جديد مطابق با طبيعت و با ريشه و ايده اسلامي(بيايد با كنار زدن اين تكنو كرات هاي دچار توهم اسلامي تمدن جديد اسلامي را رقم بزنيم)
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳۷
۲۷
جناب ناشناس طبق گفته امام (ره)ملاک حال افراد است حالا می خوا د مجتهد باشه یا عامی بی سواد یا دانشمند
فرقی نمی کنه وقتی از راه انقلاب خارج شد به اسراییل که دشمن اسلام ومسلمین است رو کرد حجت تمام است درجه
اجتهاد دلیل بر درستی حرف کسی نیست
ممنون
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۲:۵۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
به نظر بنده اصولگرایان تندرو اگر نیاز باشد حتی نظر حضرت امام را نیز رد می کنند تا چه رسد به امثال هاشمی ...
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۵۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
اگر حال فعلی افراد هست اون اقایانی که این احمدی نژاد و تایید کردند یا ایشان را میشناختند یا نمیشناختند اگر میشناختند که الان دیگه نباید حرفی بزنند و اگر نمیشناختند و تایید کردند الان کاملا جمله امام شامل حالشون میشود تقدس نمایی برای هرکسی غلط است چون همه انسان هستند و دچار اشتباهو خطا میشوند
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۳:۰۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۳۹
تا زمانی که در این مملکت تعصب به جای منطق حاکم است امثال هاشمی مهره سوخته و یا شیخ اشعری نامیده می شوند ... در تاریخ هستند کسایی که در دوره خود ضد ارزش و حکومت معرفی شده اند اما با گذشت زمان تبدیل به فراهانی ها شده اند ... تاریخ تکرار مکررات است ... هستند کسایی هم که در رسایشان شعرها و کتاب ها نوشته شده است اما با گذشت تاریخ مورد لعن بوده اند ... تاریخ و اینده گان زمانی نه چندان دور درباره این زمان حال ما به قضاوت خواهند نشست و چه بد است اگر مورد لعن قرار بگیریم چرا که ایران را در این 8 سال همردیف و همنشین ساحل عاج قرار دادیم ...
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶۲
۲
جناب ناشناس طبق گفته امام (ره)ملاک حال افراد است حالا می خوا د مجتهد باشه یا عامی بی سواد یا دانشمند
فرقی نمی کنه وقتی از راه انقلاب خارج شد به اسراییل که دشمن اسلام ومسلمین است رو کرد حجت تمام است درجه
اجتهاد دلیل بر درستی حرف کسی نیست
ممنون
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۲۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۵۵
شما به امام توهین کردی که می گویی هاشمی جام زهر را به او نوشانده یعنی امام تشخیص نمی داده و از دیگران تإ ثیر پذیرفته بنا بر این بسیاری از رفارهای امام زیر سوال می رود
پاسخ
باولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷
۶۸
عزیزان سلام
این اصولگرایان همانهایی هستند که سال 84و88 سخن آقای ...... را سخن خدا میدانستند که نهایتا منجر به قهر11 روزه شد وحالا ..........
پس به این دوستان نظریه پرداز خرده نگیرید دست خودشون نیست چون تحلیل درستی نداشته وندارند ونخواهند داشت
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۳:۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳۸
۱۳۹
سلام برهاشمی آقایان بسیجی ماب اگر هاشمی نبود الان بایستی به صدام بگین دایی صدام.
یادتون باشه امام ره فرمودند :تاهاشمی زنده س این نهضت هم زنده س
پاسخ
علی اصغر یکه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۱
۰
این درست نیست که بگوییم آقای هاشمی به امام(ره)جام زهرداد درآن زمان دولت مقصر بود که حاضربه پشتبانی از جنگ نشدولی اینهم درست نیست که بگوییم شمابه امام توهین کردین چون ائمه معصوم ماهم مجبوربه نوشیدن زهرمی شدند وبه شهادت می رسیدند ولی جمله مابا اسرائیل سرجنگ نداریم نسخه دیگر مابامردم اسرائیل دوست هستیم هست
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۲۹
متاسفم برای شما از پاپ کاتولیک تر ها که فکر میکنید قیم رهبر ما هم هستید . اف بر شما خوارج نهروان
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۶۲
عزیزان هموطن بی خود خودتونو ناراحت نکنید که کی سر کار میاد کی میره. چون هرکی برا ملت ایران دل سوزوند مردم هم آتیش به جونش انداختند.آنجا که شاعر میگه.
در عجبم ازاین طایفه پست .
ای طایفه زنده کش مرده پرست.
نمونش احمدی نژاده که شب وروز با ملت کار کرد.الان ملت چی میگن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها