کد خبر: ۱۲۹۳۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
دبیرکل سازمان ملل از دمشق خواست به تیم سازمان ملل اجازه دسترسی کامل به مکان‌هایی را بدهد که در آنها سلاح شیمیایی استفاده شده است.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری «راشتاتودی»، بان کی‌ مون دوشنبه به خبرنگاران در مقر سازمان ملل گفت: به منظور بررسی کامل و موثق ماجرا،‌ نیازمند دسترسی کامل به مکان‌هایی هستیم که تسلیحات شیمیایی در آنها به کار گرفته شده است. بار دیگر از مقامات سوری می‌خواهم اجازه بازرسی، بدون معطلی و گذاشتن هر گونه شرطی را فراهم کنند.

بان کی‌ مون ادامه داد:‌ این لحظه خاصی در تلاش‌های ما برای انجام چنین مسئولیت مهمی است. من گزارش اطلاعاتی اخیر آمریکا درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را جدی گرفته‌ام. برای اینکه سازمان ملل بتواند حقایق را افشاء و همه تردیدها درباره این مسئله را کنار بزند، فعالیت و بازرسی در این مکان‌ها ضروری است.

بر اساس این گزارش، تیم حقیقت‌یاب سازمان ملل منتظر و آماده است تا ظرف 24 تا 48 ساعت به همراه تیم پیشرویی که در قبرس مستقر شده، عازم سوریه شوند. این عملیات پس از درخواست دولت سوریه برای بازرسی درباره این پرونده، برپا شد.

دبیرکل سازمان ملل در این رابطه گفت: بازرسان در حال حاضر اطلاعات موجود درباره حمله شیمیایی در سوریه را گردآوری و تحلیل کرده‌اند.

یک دیپلمات انگلیسی که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: لندن برخی شواهد و مدارکی را مبنای سخنان خود قرار داده و اعلام کرده، مدارک محدود، اما رو به افزایشی درباره استفاده مقامات سوری از تسلیحات شیمیایی وجود دارد، اما «اکه سلستروم»، دانشمند سوئدی که رئیس هیئت تحقیقات درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه است، گفته این مدارک موثق نیستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها